Gå til innhold

Har en platting på 15 kvm og jeg skal spørre en nabo om han kan beise den for meg. Hvor mye bør jeg betale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er kun plattingen. Ingen gjerder rundt.

Jeg tenkte 600.- 

Anonymkode: 004c7...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

600 er alt for lite, skal du vaske den og gjøre den klar på forhånd sånn at det kun gjenstår å beise?

Anonymkode: 5dcf1...de1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller du med beis og utstyr? Er den ferdig vasket, skrapet og klargjort for beising? Hvis ja er 600kr ikke spesielt snill betaling. Hvis nei: er du gal? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 er for lite. Altfor lite. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha. 600kr. Ingen gidder vel det om de ikke er typ 9 år.

Anonymkode: f2e43...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenkte 600.- 

600 kr kvadrateten som grunn, så fratrekk for hva du gjør av forarbeid og utstyr du kjøper. 

Anonymkode: 9adef...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis naboen din er en hyggelig fyr, og har alt utstyret og du har beis, kanskje han hadde vært fornøyd med 1500,-. Men er dette i Oslo eller på Flisa? Tror vi har litt forskjellige verdier på naboskap, og en lørdag forskjellige steder.  På bygda er kanskje 600,- bra nok. 

Anonymkode: f3cf7...a3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det 500,- - 600,- pr kvm du mener? Bare beisejobben tar rundt 2-3 timer. Vask/skraping 2-3 timer. Tildekking mot vegger etc. 1- 2 timer. 

Så kommer beis og utstyr i tillegg. 

Må jo flere ganger frem og tilbake. Vask en dag og tørking av gulv/treverk 1- 2 uker, før det kan beises.

Skulle profesjonell ha gjort dette ville prisen fort kommet på 8 500,- 

Anonymkode: b9436...0cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

600 😂😂 

det avhenger av hva vedkommende skal gjøre. Er den ferdig vasket og klargjort for beising? Hvis nei, 600 er latterlig 

er plattingen klar for beising? Hvis ja, nei 600 er fortsatt latterlig lite for jobben. 

hvor stor er denne plattingen? 

Anonymkode: e1987...22e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvis naboen din er en hyggelig fyr, og har alt utstyret og du har beis, kanskje han hadde vært fornøyd med 1500,-. Men er dette i Oslo eller på Flisa? Tror vi har litt forskjellige verdier på naboskap, og en lørdag forskjellige steder.  På bygda er kanskje 600,- bra nok. 

Anonymkode: f3cf7...a3e

Hva er det du tror om folk på bygda egentlig? 😂 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er det du tror om folk på bygda egentlig? 😂 

Er ikke med du siterer, men hva tror du selv? Tror du ikke vi har godt naboskap og vennskap på bygda? En nabo av meg malte hus og trengte hjelp her og der for det, jeg var med og malte flere dager, og fikk takk og middag. Og senere fikk jeg skyss, eller hentet store møbel osv, og slik fungerer det med naboene her og stort sett hver bygd jeg har bodd i på vestlandet. Hadde noen her fått flere tusen for å hjelpe med å beise en liten platting så hadde det nok blitt veldig ubehagelig.

Til ts: du må gjøre så mye du kan alene av forarbeid, vasking og klargjøring, så skaffe den beisen du vil ha. Er det en nabo du har et godt forhold til, som det jeg beskriver? Da hadde jeg kjøpt noe godt han liker å drikke, hvis han drikker, og så laget til en ordentlig god middag. Og stilt opp senere selv. 

Anonymkode: 73e39...492

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er altfor lite uansett. 

Og hvis man klarer å gjøre forarbeidet, så er selve beisingen veldig enkelt. Tar ikke flere timer å beise 15 kvm..

Anonymkode: 2a54c...1de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er altfor lite uansett. 

Og hvis man klarer å gjøre forarbeidet, så er selve beisingen veldig enkelt. Tar ikke flere timer å beise 15 kvm..

Anonymkode: 2a54c...1de

Terrassebeis skal påføres vått-i-vått frem til treverket slutter å trekke. Det skal strykes utover helt til man er ferdig. Så jo, det kan fort ta noen timer om man vil unngå at det blir klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor gjør du det ikke selv?

Anonymkode: 0ef0d...4d9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Melder meg på i koret her: 600 kroner er virkelig ingen penger, og jeg hadde nesten tatt det som en fornærmelse. Enten ville jeg gjort det gratis for deg (hvis du var en skikkelig god nabo), eller så ville jeg hatt anstendig betalt.

Hvis det er en gammel platting som tidligere er behandlet kreves det dessuten mye forarbeid. Selve oljingen eller beisingen er nærmest som sjarmøretappe å regne.

Anonymkode: 7f840...033

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For alt forarbeidet og beisingen ville jeg tenkt i alle fall 5000 kr.

Anonymkode: 2347f...87d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når en nabo skal ha like mye betalt som en profesjonell, så ville jeg gått for den profesjonelle.

Anonymkode: 92250...2d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 kr timen.

Anonymkode: ea1cf...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenkte 600.- 

600 pr km2? Det er en veldig god lønn. Hade prøvd meg på 2000-3000 

Anonymkode: e3ee5...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...