AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Del Skrevet 8. april Når er det innafor å bli gravid når man er ny i jobben? Har et barn på 2.5 år fra før, og vil egentlig ikke vente mye lengre med nr to pga aldersforskjell. Et vanskelig dilemma synes jeg! Anonymkode: a80f5...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Del Skrevet 8. april En arbeidsgiver er vel aldri veldig glad for at ansatte blir gravide uansett når det er, sånn sett😅 Jeg var gravid når jeg begynte i ny jobb, det gikk helt greit det. Jeg tenker det er viktigere å time avstanden til ungene, enn å ta hensyn til arbeidsplassen. 😊 Anonymkode: 7bfd8...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Del Skrevet 8. april Når du vil. Familie før jobb, alltid. Ingen kommer til å takke deg for at du venta et år. Sette hele livet sitt på vent for å jobbe hardt for å gjøre noen andre rikere? For meg er det et enkelt valg i alle fall. Anonymkode: d9bc5...839 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 8. april #4 Del Skrevet 8. april Når som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. april #5 Del Skrevet 8. april (endret) Jeg ville kanskje ventet et år? I alle fall hvis du var mye dårlig i forrige svangerskap. Ikke helt populært om du skulle få masse fravær med én gang du har startet i ny jobb. Og så er det vel noen regler for hvor lenge du må ha jobbet et sted for å få lønnet permisjon? Endret 8. april av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Del Skrevet 8. april Ville venta til du har full foreldrepermisjonsrettigheter. Om du kommer rett fra annen jobb så er vel dette i orden. Men hvis du har bedre lønn i denne jobben ville jeg venta (minst 6 mnd). Plutselig blir du sykmeldt også, og har du ikke sykepengerettigheter vil dette forplante seg økonomisk den dagen du begynner permisjon. Anonymkode: b82ee...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når du vil. Familie før jobb, alltid. Ingen kommer til å takke deg for at du venta et år. Sette hele livet sitt på vent for å jobbe hardt for å gjøre noen andre rikere? For meg er det et enkelt valg i alle fall. Anonymkode: d9bc5...839 Så når man jobber gjør man andre rikere? Er vel greit å jobbe for å få litt penger så man kan ta vare på disse barna. Barna får det ikke veldig bra på luft og kjærlighet. Eller tenker du at as Norge skal betale? Anonymkode: 42f68...700 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #8 Del Skrevet 9. april Når du vil. Jeg begynte nylig i ny jobb og er snart høygravid. Som sjefen min sa da jeg fortalte om det, og sa jeg hadde gruet meg litt til å si det: Det er egentlig aldri noe optimalt tidspunkt for å få barn, alltid føler man at noe står i veien. Men du skal ikke tenke i det hele tatt på at det er dårlig timing for bedriften. Barna er viktigst og kommer først. Dette gjenspeiles også i lovverket, hvor gravide har et særskilt vern i arbeidslivet 😊 Med det sagt så er det selvsagt lurt å ha opparbeidet seg rett til foreldrepenger før fødsel. Også lurt å tenke på at du kan bli sykmeldt tidlig, og da er det viktig å ha sykepengerettighetene på plass. Men dette er ting som går på egen økonomi, og ikke hensyn til arbeidsplassen. Anonymkode: 3290a...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Del Skrevet 9. april Så lenge alt det praktiske er på plass (typ opptjening til perm, sykepengerettigheter etc) så ville jeg tenkt at det bare er å prøve. Passer det noensinne perfekt med barn? Selv ble jeg gravid etter 1 mnd i ny jobb. Man vet jo ikke hvor lang tid det tar heller å bli gravid. Og det er vel alltid noen på en arbeidsplass som skal mene noe, at man får barn «for tidlig i arbeidsforholdet, for tette barn, for mange barn, blablabla». Du jobber jo for å leve, du lever jo ikke for å jobbe. Anonymkode: c3a68...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Når er det innafor å bli gravid når man er ny i jobben? Har et barn på 2.5 år fra før, og vil egentlig ikke vente mye lengre med nr to pga aldersforskjell. Et vanskelig dilemma synes jeg! Anonymkode: a80f5...60d Akkurat når det passer for deg! Anonymkode: 0d624...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april Jeg fant ut at jeg var gravid en uke før jeg begynte i ny jobb. Var sykemeldt nesten hele svangerskapet. Jeg ble bare møtt med forståelse. Og det skulle bare mangle. Jeg tenker man er ganske kjip hvis man begynner å vurdere noen som illojale osv fordi de blir gravide. Bli gravid så fort som mulig, så får du sjekka om du har kommet til et bra sted 😜 Om du ikke får den forståelsen og oppfølginga du trenger, så er permisjonstiden en helt perfekt tid for å søke nye jobber. Svangerskapspengene ble forresten uansett beregnet fra den nye lønna mi, jeg hadde jo vært ansatt med ny lønn i ni måneder da jeg gikk ut i permisjon. Søkte bare svangerskapspenger litt tett opptil fødsel. Anonymkode: 28547...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #12 Del Skrevet 10. april Jeg lurer på det samme.. synes også det er vanskelig problemstilling. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å bytte jobb nå «mellom barna», men sånn ble det. Hadde egentlig lyst til å bli gravid igjen nå om noen måneder, men om noen måneder begynner jeg i ny jobb og synes det er skikkelig ubehagelig å være «hun nye gravide». Men ettersom vi ønsker mindre aldersforskjell med barnet vi har fra før, så kan jeg ikke drøye for lenge heller.. tenker meg i hjel på dette hver eneste dag Anonymkode: 9b526...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #13 Del Skrevet 10. april Når du vil Anonymkode: 91489...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Del Skrevet 11. april Var 7-8 uker på vei da jeg startet opp i ny jobb. Var ikke så mye å gjøre med det. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 96f72...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå