Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Bergen er det best å bo? Jobb i sentrum. Mann på 29 år. Singel, ingen barn. Har ikke så høyt budsjett, så da utgår kanskje sentrum.

Finnes det nabolag med rusproblematikk? 

Anonymkode: 59ed5...494

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor i Bergen er det best å bo? Jobb i sentrum. Mann på 29 år. Singel, ingen barn. Har ikke så høyt budsjett, så da utgår kanskje sentrum.

Finnes det nabolag med rusproblematikk? 

Laksevåg ville jeg unngått. 

Anonymkode: 054af...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Landås og Sletten er ganske sentralt. 

Anonymkode: f110b...6ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Landås og sletten er jo sentralt. Finnes både bra og mindre bra områder begge steder. Laksevåg er også ganske sentralt, tenker det finnes ok områder å bo der også. Fyllingsdalen er jo egentlig ganske nærme sentrum, iallefall om du bor med nærhet til bybanen

Anonymkode: 031c8...e43

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør ikke bo i Bergen.

Anonymkode: 49238...ae1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fyllingsdalen? Alle steder langs bybanene er enkelt i forhold til jobb og sosiale ting. 
Ellers kunne jeg nevnt Straume på Sotra. Litt kø, men lett å komme fra a til b med buss. Kleppestø med båt rett over.  Vestkanten; Olsvik, Vadmyra/Loddefjord. Alt rundt Åsane terminal. Arna - hvis det er kort vei til Arna stasjon. 
Personlig hadde jeg valgt i rekkefølge Fyllingsdalen, Langs bybanen linje 1, Olsvik, Vestkanten, Vadmyra. Dette fordi det er enkelt å komme til byen. 

Anonymkode: a4680...1f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fyllingsdalen? Alle steder langs bybanene er enkelt i forhold til jobb og sosiale ting. 
Ellers kunne jeg nevnt Straume på Sotra. Litt kø, men lett å komme fra a til b med buss. Kleppestø med båt rett over.  Vestkanten; Olsvik, Vadmyra/Loddefjord. Alt rundt Åsane terminal. Arna - hvis det er kort vei til Arna stasjon. 
Personlig hadde jeg valgt i rekkefølge Fyllingsdalen, Langs bybanen linje 1, Olsvik, Vestkanten, Vadmyra. Dette fordi det er enkelt å komme til byen. 

Glemte ett sted; Eliasmarken/Lyngbø! Masse busser! 

AnonymBruker
Skrevet

Sandviken, Kronstad, sentrum, Nordnes er fint 

Anonymkode: 69951...990

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er Vågsbunnen og Møllendal? 

AnonymBruker
Skrevet

Sentrum er dyrt, trangt og bråkete. Unntatt Møhlenpris.

Det er nabolag med rus men det er mest kommunale boliger, så der får du ikke leie. 

Nært sentrum med buss eller bybanen er feks Fyllingsdalen, Minde/Kronstad, Landås/Sletten. Ellers generelt nær en bussterminal/et større kjøpesenter. Arna er billig å bo, og mange steder også fin natur (tilsvarende priser i Loddefjord= blokkhelvete og lite natur). Broren min min kjøpte nylig i ytre Arna og har sjøutsikt+ nær busstrase. 

Anonymkode: 37b16...51a

• Liker 1
Skrevet

Her finner du nok det du lurer på:V74690

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er Vågsbunnen og Møllendal? 

Vågsbunnen er rett bak Torget og en av hovedtraseene for trafikk i sentrum, en del bråk fra vei. Pluss byens rus-scene nr.1. Det er ikke farlig men iblant ambulanser ol. Det er sjarmerende hus der også, men mye folk til fots. Kort vei til alt. 

Møllendal er nær en del industri men området ble mye pusset opp for få år sia. Noen deler er gammelt og slitt, andre nytt og dyrt. Fin utsikt. Nær buss og bybanen både linje 1 og 2 (kommer an på hvilken del). Man kan også fint gå til sentrum derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Løvstakksiden (gyldenpris, Solheimsviken osv) er ikke så populært pga mangel på kveldssol og tidligere ganske belastet miljø. Men nå synes jeg ikke det er ille å bo her, med mindre du er veldig opptatt av kveldssol da. Nært sentrum og mye mer for pengene enn de fleste andre sentrumsnære bydeler.

Anonymkode: 515e1...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så fint at du ikke vil bo her.

TS hva ønsker du nærhet til?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Arna har blitt bedre de siste årene, særlig om man skal etablere seg på en inntekt.

Kjappe tog til sentrum 

Anonymkode: 1f047...143

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hjelpsom du 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange fine steder! Fyllingsdalen er fint, Møhlenpris enda bedre om du har budsjett.

Som singel mann på 29 bør du for all del styre unna både Sotra, Askøy og Arna. Det er og blir usentralt, de eneste som påstår noe annet er dem som bor der.

Anonymkode: f604d...01c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Arna har blitt bedre de siste årene, særlig om man skal etablere seg på en inntekt.

Kjappe tog til sentrum 

Anonymkode: 1f047...143

Problemet med Arna er solmangel og lukta 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sentrum er dyrt, trangt og bråkete. Unntatt Møhlenpris.

Det er nabolag med rus men det er mest kommunale boliger, så der får du ikke leie. 

Nært sentrum med buss eller bybanen er feks Fyllingsdalen, Minde/Kronstad, Landås/Sletten. Ellers generelt nær en bussterminal/et større kjøpesenter. Arna er billig å bo, og mange steder også fin natur (tilsvarende priser i Loddefjord= blokkhelvete og lite natur). Broren min min kjøpte nylig i ytre Arna og har sjøutsikt+ nær busstrase. 

På Møhlenpris er det ikke mye rus

Er det lenge siden du har bodd der?

Anonymkode: c960e...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...