Gå til innhold

Hvordan har du dealet med å ha uvanlige pupper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine henger, den ene mer enn den andre så det ser ikke bra ut i det hele tatt. Har også litt annen type vev i den ene puppen så den er litt klumpete på en måte😅 og brystvortene er formet rart (ikke runde). Og har fått stoooore areolaer etter fødsel i tillegg.

Skal aldri vise meg naken til en mann eller dame noen gang igjen 😭

Har så lyst til å fikse på puppene men har ikke penger til det

Anonymkode: d0628...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg som skrev at jeg alltid har vært flat som et strykebrett, og at jeg anser det som helt normalt. 

Jeg er SJOKKERT over hvor mange her som har fått stygge kommentarer om puppene! Hva slags menn omgås dere? Dump dem snarest!

Jeg har aldri fått stygge kommentarer om kroppen min av de jeg har datet (på tross av at den er høyst normal). Jeg har fått tilbud om brystforstørrelse et par ganger fra kjærester, første gang (da jeg var 19 år) ble jeg rasende og dumpet ham brutalt.

Senere har jeg bare takket høflig nei. Jeg kommer aldri til å operere en frisk kropp. Jeg synes det er forstyrrende hvordan dagens unge har et steinhardt skjønnhetsideal de må leve opptil, i tillegg blir de likere og likere, som en gjeng med Stepford wives. Jeg synes mangfold og individualitet er mye mer sjarmerende og tiltrekkende.

Anonymkode: 6ae20...aee

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 19.10):

Hehe, nei, de må være slanke også 🙈

Anonymkode: dec5d...ffd

I denne tråden er det jo flere damer som forteller at de har små pupper selv om resten av kroppen ikke er liten. Blant annet er det ei som skriver at puppene ikke økte i størrelse selv om hun gikk opp i vekt.

Så da blir vel den "trøsten" du liksom skal gi ganske malplassert, blir den ikke? 

Anonymkode: f60c2...859

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hatt store pupper, fra tidlig alder. Førte til usikkerhet frem til jeg var 17-18 og lærte å like dem og meg. Fikk mer selvtillit å mange kommentarer på hvor flotte de var fra flere.

Så fikk jeg unger og ekstra vekt. Da ble de ENDA større, tyngre og henger noe forferdelig mye. Får ikke dekket reduksjon nå pga bmi etter svangerskapene, så det løses med jevnlige kiropraktortimer, bh er dyrt og kan kun kjøpes på change pga cupstørrelse. Likevel gnager det nå med høy bmi, så hjemme er uten bh definitivt mest behagelig. Blir jeg klam/svett blir hei rød og sår under og det blir smertefullt. Må da få luftet og tørket huden og bruke salve. Bruker deodorant forebyggende om jeg vet jeg vil bli klam eller svett der. Klær må være et ekstra nr store for å ha plass til puppene på behagelig måte. 

Drømmen er å få gått ned den ekstra vekten også redusere dem kirurgisk slik at jeg slipper alle plager de nå medfører.

Anonymkode: aac47...46c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker første gang jeg følte at puppene mine var stygge var da jeg var 12, og leste i "spør Mona og Mikkel om kropp spalten" i Topp- det poppisbladet på 90tallet, hvor noen skrev inn og spurte hvor stort området rundt brystvorten burde være,  og de svarte at alt over en 5kroning i størrelse var unormalt. 

Mine aeroler er svære, og puppene henger rett ned som tennissokker, og fra det øyeblikket så skammet jeg meg over puppene.

MEN jeg har kun møtt fine menn, som har likt dem, og som har vært tydelige på at menn flest liker pupper- uavhengig av utseende. 

Jeg kjenner at jeg er glad for at mine døtre ikke har arvet mine gener, og at de kan gå uten bh om de ønsker. 

Men det jeg kjenner mest på er sinne over de som skrev den spalten i et ungdomsblad. Det sto mye der som ga meg og andre komplekser over en kropp i vekst og jeg skulle så gjerne ha møtt dem nå som voksen. Hjelpe meg det gjør meg sint når jeg tenker på det. 

Anonymkode: fa088...aed

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alltid hatt store pupper, fra tidlig alder. Førte til usikkerhet frem til jeg var 17-18 og lærte å like dem og meg. Fikk mer selvtillit å mange kommentarer på hvor flotte de var fra flere.

Så fikk jeg unger og ekstra vekt. Da ble de ENDA større, tyngre og henger noe forferdelig mye. Får ikke dekket reduksjon nå pga bmi etter svangerskapene, så det løses med jevnlige kiropraktortimer, bh er dyrt og kan kun kjøpes på change pga cupstørrelse. Likevel gnager det nå med høy bmi, så hjemme er uten bh definitivt mest behagelig. Blir jeg klam/svett blir hei rød og sår under og det blir smertefullt. Må da få luftet og tørket huden og bruke salve. Bruker deodorant forebyggende om jeg vet jeg vil bli klam eller svett der. Klær må være et ekstra nr store for å ha plass til puppene på behagelig måte. 

Drømmen er å få gått ned den ekstra vekten også redusere dem kirurgisk slik at jeg slipper alle plager de nå medfører.

Anonymkode: aac47...46c

Er det bli krav for å få dekket reduksjon? 😢

Anonymkode: 62b04...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde pupper med store Areola med lite fettvev, som minnet mer om brystet til en sumobryter. Passet ikke til kroppen min som har en litt kraftig overkropp ellers. Fyllte bh med ekstra polstring, prøvde å du selv for at de skulle matche kroppen. Ble lei, tok brystløft og silikon. Ingen vet om det, unntatt mannen, og det er ingen forskjell med klær. Men nå slipper jeg hengepupper med hudproblemer og å fylle bh. Håper jentene mine ikke får samme problem, da vet jeg ikke hvilke råd jeg skal gi. Er i utganspunktet i mot plastiske operasjoner, Botox, Restylane o.l for å perfeksjonere utseende. Men har forståelse for at vi som ikke har større problemer enn en veldig avvikende kropp, gjør noe med det verste for å øke livskvaliteten. 

Anonymkode: 561df...700

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde pupper med store Areola med lite fettvev, som minnet mer om brystet til en sumobryter. Passet ikke til kroppen min som har en litt kraftig overkropp ellers. Fyllte bh med ekstra polstring, prøvde å du selv for at de skulle matche kroppen. Ble lei, tok brystløft og silikon. Ingen vet om det, unntatt mannen, og det er ingen forskjell med klær. Men nå slipper jeg hengepupper med hudproblemer og å fylle bh. Håper jentene mine ikke får samme problem, da vet jeg ikke hvilke råd jeg skal gi. Er i utganspunktet i mot plastiske operasjoner, Botox, Restylane o.l for å perfeksjonere utseende. Men har forståelse for at vi som ikke har større problemer enn en veldig avvikende kropp, gjør noe med det verste for å øke livskvaliteten. 

Mannen liker pupper, okke som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt annen vinkling fra min side:

Jeg har alltid hatt fine pupper; nesten så de ser uekte ut. Faste, fine, 75D.

Disse puppene har nå blitt en forbannelse. For tre år siden merket jeg en kul som viste seg å ikke være bra. Jeg ble operert og har selvsagt arr etter dette.

Men det verste er at jeg har så tett brystvev at det er vanskelig å se om det er noen forandringer på vanlig mammografi. Og det er et smertehelvete hver gang de skal skvises i mammografiapparatet. Det er også en påkjenning psykisk; er redd for at det skal dukke opp kreft igjen som ikke vises før det er for sent.

Har også mye vondt i kjertelvevet i brystene ellers. Om jeg fikk velge, ville jeg heller hatt bryst uten så mye "innhold" og som ikke var så smertefulle. 

🩷

Anonymkode: decc3...85c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg husker første gang jeg følte at puppene mine var stygge var da jeg var 12, og leste i "spør Mona og Mikkel om kropp spalten" i Topp- det poppisbladet på 90tallet, hvor noen skrev inn og spurte hvor stort området rundt brystvorten burde være,  og de svarte at alt over en 5kroning i størrelse var unormalt. 

Mine aeroler er svære, og puppene henger rett ned som tennissokker, og fra det øyeblikket så skammet jeg meg over puppene.

MEN jeg har kun møtt fine menn, som har likt dem, og som har vært tydelige på at menn flest liker pupper- uavhengig av utseende. 

Jeg kjenner at jeg er glad for at mine døtre ikke har arvet mine gener, og at de kan gå uten bh om de ønsker. 

Men det jeg kjenner mest på er sinne over de som skrev den spalten i et ungdomsblad. Det sto mye der som ga meg og andre komplekser over en kropp i vekst og jeg skulle så gjerne ha møtt dem nå som voksen. Hjelpe meg det gjør meg sint når jeg tenker på det. 

Anonymkode: fa088...aed

Jeg har flere lignende minner som det du beskriver her fra 90-tallet. Husker at en beskrivelse i TV-serien Malcolm i midten av hvordan pupper skulle se ut ble en negativ øyeåpner for meg. Perfekte pupper var tydeligvis det motsatte av det jeg hadde. Jeg hadde ikke innsett hvor «ille» det sto til før det. Jeg kjenner på sinnet, jeg også. Så ufattelig unødvendig å påføre jenter skam for noe de ikke kan gjøre noe med.

ts

Anonymkode: ffffd...dd3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

En litt annen vinkling fra min side:

Jeg har alltid hatt fine pupper; nesten så de ser uekte ut. Faste, fine, 75D.

Disse puppene har nå blitt en forbannelse. For tre år siden merket jeg en kul som viste seg å ikke være bra. Jeg ble operert og har selvsagt arr etter dette.

Men det verste er at jeg har så tett brystvev at det er vanskelig å se om det er noen forandringer på vanlig mammografi. Og det er et smertehelvete hver gang de skal skvises i mammografiapparatet. Det er også en påkjenning psykisk; er redd for at det skal dukke opp kreft igjen som ikke vises før det er for sent.

Har også mye vondt i kjertelvevet i brystene ellers. Om jeg fikk velge, ville jeg heller hatt bryst uten så mye "innhold" og som ikke var så smertefulle. 

🩷

Anonymkode: decc3...85c

Håper alt går bra for deg og at kreften holder seg borte ❤️ Skjønner at det ikke er svart-hvitt, alt det her.

ts

Anonymkode: ffffd...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er født med tubulære bryst og har alltid hatt ekstreme komplekser for de, da jeg aldri har sett noen som har hatt i nærheten i utseende. Areolaene var like store som resten av brystet omtrent (alt var nesten dekt), de hang som pølser og stakk noe ut til siden. Opererte de som 30, privat, da jeg ikke turte å vise de til fastlegen min. Det til tross for at plastisk kirurg sa at dette ville jeg trolig få dekt.

Har reelt fått et bedre liv etter, siden puppene ikke «faller ut» av alle bher som før, men nå ser de naturlig nok operert ut (arr både rundt areola og strek nedover + under). MEN formen er i det minste «ok»/normal nå. Angrer ikke et sekund på operasjonen, men angrer på at jeg ikke hadde mot til å søke om å få det dekt. 

Har aldri vært naken i en garderobe og never will. Synes det er litt skamfullt å ha operert, men skulle ønske at f.eks. venninnene mine var klar over hvor ekstremt ille det så ut før. Det var ikke bare «små petite pupper» jeg ville ha større, men en fysisk feilutvikling av brystene. Misunnelig på virkelig ALLE pupper jeg har sett i garderober.

Anonymkode: 72ca0...db3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 0.30):

Er det bli krav for å få dekket reduksjon? 😢

Anonymkode: 62b04...4be

Poenget er vel at mange går ned i bryst-størrelse om de går ned en del overvekt. 

Anonymkode: eda27...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 12.40):

Som en annen såkalt flatbrystet kvinne kjenner jeg at jeg blir provosert av det du skriver her. Skjønnhetsidealet de siste 30 årene har på INGEN måte vært små pupper! Snarere tvert om. Flatbrystede catwalkmodeller har det ikke vært siden 80-tallet og knapt nok den gang. Eller, du er kanskje en av de som mener er D-cup = flatbrystet? Jeg har ikke sett en eneste kvinne i media, eller i virkeligheten, noen gang, som ser ut som meg. Og de som er nærmest tar alltid silikon så fort de får muligheten. 

Siden du nevner klær… kvinneklær er virkelig ikke lagd for oss med små pupper! Det er umulig å finne en kjole som ikke må sys inn eller justeres på for å passe. Skjorter og gensere kan selvfølgelig kjøpes i herreavdelingen.

Jeg er så lei av stikk og stygge kommentarer på kroppen min fra andre kvinner (for det er alltid kvinner), og at man nærmest blir tvunget under kniven for å passe inn i samfunnet. Ikke for å møte et «kjendis ideal» men for å bli godtatt av helt gjennomsnittlige, vanlige mennesker. 

Anonymkode: 15235...32f

Må bare få sakt meg enig !!! Har selv små pupper eller rettere sakt helt flate!
Bikini er åsså kjipt.. å det har alltid vært mye fokus på store pupper og hvertfall at en håndfull er så fint men hva når man ikke har en håndfull engang? 

Jeg forstår ts fordi det overhodet ikke virker noe lettere å ha brystene som hun beskriver, men nå tror jeg mange som skriver inn her med små pupper mener det godt når de deler opplevelsen sin av å ha småe. Mange vil vel bare at ts skal vite at det finnes det stikk motsatte og betyr ikke at det er noe lettere.

Hjelper lite at så mange opererer. Har selv vært igjennom ca 12 år med tanken om å operere, men har heldigvis ikke gjort det.

Mine er nesten flate og ikke nok med det men de er usedvanlig langt nede. Føles som di går i ett med magen når jeg sitter på en stol.

la oss heie på hverandre!! Henge jur eller flatbanka 😄

Anonymkode: b8398...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...