AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:39 #61 Del Skrevet onsdag kl 11:39 Fant80 skrev (Akkurat nå): Det riktige svaret her er vekter. Det er svært enkelt. Jeg tok vekterkurs i militæret.og det er det enkleste av utdanning jeg har tatt. Var også svært enkelt å få jobb. Det er det helt sikkert ikke lenger da men. Hvordan er mulighetene for videreutdanning som vekter? kan man oppgradere etter en tid i bransjen? Anonymkode: a2c18...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:45 #62 Del Skrevet onsdag kl 11:45 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke den du svarer. Men vil bare påpeke at tråden ikke handler om dette og hvilke situasjoner man vil stå overfor i arbeidslivet etterpå. Den handler om selve utdanningen og hvor vanskelig den er å gjennomføre. Hva som skjer etter utdanningen har faktisk null innvirkning på resultatet på eksamen under selve utdanningen, så det er helt irrelevant. Anonymkode: fd75b...d7b Poenget med den diskusjonen du svarer på nå, er at vedkommende mener det er helt uproblematisk å gjennomføre et sykepleier studie, når man ikke er flink på skolen eller har driv til å studere. Jeg vil påstå at det er ganske relevant for videre jobb. Klart kan man bli sykepleier med E i alle fag, men jobben du skal utføre blir jo fryktelig vanskelig. Man tar vel gjerne et studie, mtp at man skal ha det som et yrke i senere tid. Jeg ville blitt ganske bekymret om noen som knapt kom igjennom, skulle behandle meg ved et sykehus. Anonymkode: aa15c...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:48 #63 Del Skrevet onsdag kl 11:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig! Det kan man jobbe som om man er psykisk utviklingshemmet og. Veldig vanlig! (Ikke ironisk altså!) Anonymkode: ac2d6...026 kjenner du utviklingshemmede som jobber som barnehagelærere? Er ikke dette en jobb hvor man må håndtere veldig mye stress og derfor måtte gjøre arbeidsoppgaver ganske fort? Da er kanskje barne- og ungdomsarbeider en enklere utdanning som gir en bedre arbeidshverdag? Anonymkode: a2c18...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:53 #64 Del Skrevet onsdag kl 11:53 AnonymBruker skrev (15 timer siden): er fagbrev som portør enkelt? Anonymkode: a2c18...cd2 Jeg kjenner ikke utdanningen som sådan, men vet om ei med Downs syndrom som utdanner seg til portør, så antar at det i alle fall ikke er det mest krevende fagbrevet? Anonymkode: db31d...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:54 #65 Del Skrevet onsdag kl 11:54 AnonymBruker skrev (16 timer siden): 😂😂😂😂 Lykke til på anatomi og medikament eksamen. ts: ville nok vurdert et fagbrev. Eller barnevern Anonymkode: aa15c...c52 Medikament eksamen er jo på barneskolemattte nivå. Jeg tok den nå nylig og det er kun praktisk matte og måleenheter man må kunne. Tror jeg fint hadde klart den i 6-7 klasse også. Anonymkode: 17dad...d6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:55 #66 Del Skrevet onsdag kl 11:55 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjørelærer Dette er vel ikke en utdannelse. Kanskje et kurs? Videregående? IDK. 🤷♀️ Anonymkode: c564e...8fe Trafikklærer («kjørelærer») er en treårig bachelorutdanning i Norge. Anonymkode: db31d...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:57 #67 Del Skrevet onsdag kl 11:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trafikklærer («kjørelærer») er en treårig bachelorutdanning i Norge. Anonymkode: db31d...13b hvor lenge må de ha hatt lappen før de kan starte utdanning som kjørelærer? spesielle opptakskrav? Anonymkode: a2c18...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:02 #68 Del Skrevet onsdag kl 12:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hvor lenge må de ha hatt lappen før de kan starte utdanning som kjørelærer? spesielle opptakskrav? Anonymkode: a2c18...cd2 Broren min tok utdanningen for noen år siden, den gang var utdanningen toårig. Tror man måtte ha hatt sertifikatet i 5 år og tilnærmet plettfri vandel innen trafikk, i tillegg til fullført vgs, men ikke ta det helt for god fisk… Anonymkode: db31d...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:11 #69 Del Skrevet onsdag kl 12:11 AnonymBruker skrev (17 timer siden): La oss si at man vil ta utdanning men dessverre ikke særlig skoleflink eller intelligent. Hva er det enkleste studiet å komme igjennom på? ideer? Anonymkode: a2c18...cd2 Livets harde skole 😉😅 Anonymkode: e0c09...08d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:16 #70 Del Skrevet onsdag kl 12:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første, så lurer jeg på når du studerte sykepleie. Sykepleiestudiet i senere tid er ganske mye mer omfattende enn tidligere, men likevel. Nesten 50% strøk på nasjonale prøver i anatomi i år, tipper ikke det er fordi det er et enkelt studie. Heller ikke at 50% av studentene har kromosomfeil. Så til det som er uthevet. Har du jobbet som sykepleier du eller? Mener du at ingen sykepleiere har stått i slike situasjoner? Jeg har nemlig det mange ganger, har til og med stått i slike situasjoner som ufaglært på jobb. Når man jobber med alvorlig syke mennesker så skjer det raskt endringer. Det kan dreie seg om knapt merkbare endringer også, som kan få fatale konsekvenser om man ikke fanger de opp og får startet tiltak og/eller kontaktet AMK. Du fremstår rett og slett som en sykepleier som dro på jobb for å gjøre det du skulle gjøre, uten å tenke over det enorme ansvaret du har ovenfor pasientene. Det er noen sin mor eller far, barn og eller barnebarn du ivaretar. Du skal sørge for at ingen dør på din vakt, ikke bare ved å utføre prosedyrer korrekt, men også observere pasienten og reagere lynraskt i enkelte tilfeller. Tipper du jobbet på en avdeling med enkel somatikk. Anonymkode: aa15c...c52 Kanskje trådstarter skal få svar på det hun spurte om i stedet for at man skal krangle her om sykepleie er lett eller vanskelig? Anonymkode: b4fd0...05e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:16 #71 Del Skrevet onsdag kl 12:16 Disse studentene jobber mest og minst Anonymkode: 1d56f...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:18 #72 Del Skrevet onsdag kl 12:18 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For en person som prøver å opphøye seg som intelligent og bedreviter, fremstår du egentlig ganske kort. Argumentet ditt for hvorfor jus et et krevende fag, samtidig som du argumenterer for at sykepleie ikke er krevende, sier meg at du aldri burde jobbe som sykepleier. Hvis du oppriktig mener at sykepleiefaget ikke innebærer kritisk tenking, etiske problemstillinger, høyt nivå medisinsk, evnen til å handle raskt og korrekt når livet står på spill- det mener du er enkelt? Da tipper jeg du rett og slett ikke egner deg til et slikt ansvar. Anonymkode: aa15c...c52 Helt enig. Jeg jobber i UH-sektoren, og sykepleierutdanningen stiller høye krav til både faglig kunnskap og personlig egnethet/skikkethet. Anonymkode: 0f903...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:22 #73 Del Skrevet onsdag kl 12:22 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): kjenner du utviklingshemmede som jobber som barnehagelærere? Er ikke dette en jobb hvor man må håndtere veldig mye stress og derfor måtte gjøre arbeidsoppgaver ganske fort? Da er kanskje barne- og ungdomsarbeider en enklere utdanning som gir en bedre arbeidshverdag? Anonymkode: a2c18...cd2 Halvparten i min bhg er det. De er hvertfall på det nivået. Anonymkode: ac2d6...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crochetcrazy Skrevet onsdag kl 12:27 #74 Del Skrevet onsdag kl 12:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette har jeg sagt før i en annen tråd, og gjentar det nå. Jeg er ganske sikker på at noe av humanioragreiene oppe Blindern er blant det enkleste studiene å gjennomføre. Til gjengjeld så er de nok blant de vanskeligste studiene å få brukt til noe vettugt og inntektsbringende etterpå. Anonymkode: fd75b...d7b Dette er en myte. Innen humanoira må man være flink til å tolke og skrive lange, lange tekster. Man må på en måte ha et talent for skriving. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:37 #75 Del Skrevet onsdag kl 12:37 Mippiie123 skrev (17 timer siden): Har ikke sykepleie høyt snitt og karakterkrav i matte (og norsk?)? Skulle ikke tro det i og med at veldig mange sliter med å bestå medikamentregning som er helt grunnleggende ungdumsskole matte. Anonymkode: 41b12...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:39 #76 Del Skrevet onsdag kl 12:39 Crochetcrazy skrev (9 minutter siden): Dette er en myte. Innen humanoira må man være flink til å tolke og skrive lange, lange tekster. Man må på en måte ha et talent for skriving. Er ikke vanskelig å skrive ordsalater, også passe på å ta med de obligatoriske ordene og frasene som skal med i slike rapporter. Det er til og med laget egne generatorer som spytter ut slike ordsalater. Anonymkode: 41b12...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:45 #77 Del Skrevet onsdag kl 12:45 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig! Det kan man jobbe som om man er psykisk utviklingshemmet og. Veldig vanlig! (Ikke ironisk altså!) Anonymkode: ac2d6...026 Altså ærlig talt, denne holdningen her er en stor grunn til at mange rømmer barnehage og ikke ønsker å bli barnehagelærer. Jeg er en av dem som utdanner meg videre fordi jeg føler at man ikke er verdsatt i det hele tatt. For en nedlatende holdning! Kanskje man bare skulle droppet å ha barnehagelærere og heller kun assistenter da, så slipper man dette. Forøvrig opplevde jeg flere som ikke fikk godkjent praksis fordi de ikke var egnet til å jobbe i barnehage, og ikke har lederegenskapene som skal til. Så det er ikke slik at bare hvem som helst kan ta den utdanningen... Anonymkode: a3264...3bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:47 #78 Del Skrevet onsdag kl 12:47 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Juss er et ganske enkelt studium; en del lesing og pugging, men relativ ltt tilgjengelig. Anonymkode: c08b3...774 Har ingen erfaring med juss som et eget studie, men juss faget vi hadde som ingeniører var i hvert fall det suverent enkleste faget vi hadde. Var bare å lete opp relevant lov på lovdata, også legge til "vi utøver skjønn" på stort sett alle oppgaver... Anonymkode: 41b12...3d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:53 #79 Del Skrevet onsdag kl 12:53 Hadde en studiekammerat på ingeniør høyskolen som hadde gått første året på lærer utdanningen før det. Og han sa det var det enkleste og sløveste han noen gang hadde vært borti. Hvor mange jobbet fulltid utenom studiene, og likevel klarte seg fint i studiene... Anonymkode: 41b12...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet onsdag kl 13:03 #80 Del Skrevet onsdag kl 13:03 AnonymBruker skrev (18 timer siden): La oss si at man vil ta utdanning men dessverre ikke særlig skoleflink eller intelligent. Hva er det enkleste studiet å komme igjennom på? ideer? Anonymkode: a2c18...cd2 Jus er spennende men det er mye lesning. Ingen matte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå