AnonymBruker Skrevet 9. april #81 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er heller ikke enkelt å gjennomføre medikament eksamen med null feil, for en person som ikke er skoleflink. Jeg vil absolutt ikke si at jeg var skoleflink. Men for noen år siden tok jeg for moro skyld et par tidligere medikament eksamener som lå ute på nettet, og kom lekende lett gjennom de med null feil selv om det er mange år siden jeg satt på skolebenken med matte. Jeg jobber som ingeniør, men det er ikke så mye matte i hverdagen akkurat, mer logikk i programmering som jo ikke har noe med den grunnleggende matten på medikamenteksamen å gjøre. Anonymkode: 41b12...3d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #82 Del Skrevet 9. april TLR skrev (6 minutter siden): Jus er spennende men det er mye lesning. Ingen matte. hvor mye obligatorisk oppmøte er det? Anonymkode: a2c18...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #83 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette har jeg sagt før i en annen tråd, og gjentar det nå. Jeg er ganske sikker på at noe av humanioragreiene oppe Blindern er blant det enkleste studiene å gjennomføre. Til gjengjeld så er de nok blant de vanskeligste studiene å få brukt til noe vettugt og inntektsbringende etterpå. Anonymkode: fd75b...d7b Hvis man er dyktig til å se en sak fra mange sider, drøfte en problemstilling ut fra egen tankegang og har lært det teoretiske og fagbakgrunnen først, ja, da er det lett. For veldig mange er disse kognitive operasjonene helt utilgjengelige, og det gjelder jo gjerne dem som ser på seg selv som veldig smarte. Dunning-Kruger-effekten. Anonymkode: e80ce...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #84 Del Skrevet 9. april Crochetcrazy skrev (45 minutter siden): Dette er en myte. Innen humanoira må man være flink til å tolke og skrive lange, lange tekster. Man må på en måte ha et talent for skriving. nuvel... I mine studiedager så hadde jeg betydelig heftigere dager enn mine venner som slang rundt på Blindern i alle fall. Jeg tok siv.øk på høgskolen på Bislett og jeg brukte omtrent like mye tid på lesesalen som de brukte på festing hadde jeg inntrykk av 😅 Anonymkode: fd75b...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #85 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis man er dyktig til å se en sak fra mange sider, drøfte en problemstilling ut fra egen tankegang og har lært det teoretiske og fagbakgrunnen først, ja, da er det lett. For veldig mange er disse kognitive operasjonene helt utilgjengelige, og det gjelder jo gjerne dem som ser på seg selv som veldig smarte. Dunning-Kruger-effekten. Anonymkode: e80ce...f95 Jeg vedder ei halv wienerpølse på at om man kommer med begrensa bagasje fra videregående så er det langt lettere å bestå et eller annet oppkok på Blindern, enn f.eks Indøk på NTNU. Veldig veldig mye enklere faktisk.... Anonymkode: fd75b...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #86 Del Skrevet 9. april Må du ta utdannelse da? Hva med å jobbe på gjenvinningsstasjon eller i dagligvarebutikk? Kan ta truckførerbevis eller kranførerlappen. Leste om en dame som tok kranfører og stortrivdes. Anonymkode: feb46...9d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #87 Del Skrevet 9. april Hvordan studiet er har vel ikke så mye å si dersom du ikke er interessert i faget. Dersom man har interesse for faget blir jo studiet lettere enn om man studerer noe man ikke er interessert i. Du må også huske på at du skal jobbe innenfor det du utdanner deg til i mange år så interessen for faget må jo være der ellers blir arbeidslivet ganske så kjedelig og uinteressant. Anonymkode: ea83c...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #88 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan har du fått for deg at denne læreren ikke klarer å se slike muligheter? Man er ikke særlig smart om man tror at en selv har svaret på alt. Er jo bare lurt å spørre om råd og tips fra andre, tror du ts har erfaring med å gjennomføre mange forskjellige utdanninger selv? Anonymkode: 4c141...9be En lærer bør ha peiling på hvilke videreutdanninger de som ikke er skoleflinke bør ta, og det skal ikke så mye til for å skjønne at det er innenfor praktiske yrker. Dessverre er det sånn på ungdomsskolen, at alt dreier seg om de skal skal studere videre på høyskoler m.m. Det er noen teoretiske fag i yrkesfag også, men også endel praksis. Og kombinasjonen gjør at folk kommer seg gjennom studiet, og de som ikke er skoleflinke er ofte smarte i praksis. Anonymkode: e2489...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #89 Del Skrevet 9. april Hvis jeg kunne valgt på nytt uten at det hadde krevd en helomvending av livet, hadde jeg tatt kurs i å kjøre gravemaskin eller noe. Jada, jeg kan jo det nå også. Har lest litt på det de dagene jeg får totalt fnatt av tanken på den jobben jeg har nå. Men det blir nok ikke noe av. Anonymkode: 15d7d...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 9. april #90 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvor mye obligatorisk oppmøte er det? Anonymkode: a2c18...cd2 Det vet jeg ikke men det finnes mange små emner på nett. Eks et halv år med rettssikkerhet. Tror at det er mulig å bygge seg oppover med å ta eksamen i hvert emne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #91 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): En lærer bør ha peiling på hvilke videreutdanninger de som ikke er skoleflinke bør ta, og det skal ikke så mye til for å skjønne at det er innenfor praktiske yrker. Dessverre er det sånn på ungdomsskolen, at alt dreier seg om de skal skal studere videre på høyskoler m.m. Det er noen teoretiske fag i yrkesfag også, men også endel praksis. Og kombinasjonen gjør at folk kommer seg gjennom studiet, og de som ikke er skoleflinke er ofte smarte i praksis. Anonymkode: e2489...7db Jeg jobber ikke innen skoleverket. Dette er med voksne i privat organisasjon. Er dere som er grunnskolelærere oppdatert på alle videreutdanninger som er aktuelle for elever, om hva som er enkelt og ikke enkelt? En ting er å ikke være skoleflink, noe annet er å ha generelle lærevansker som vil gjøre all læring utfordrende. Er det da enklere å komme igjennom i praktiske fag? Vil en elev som knapt har klart vgs,eller kanskje dropppet ut på grunn av fagene kunne bli elektriker uten vansker? Anonymkode: a2c18...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 9. april #92 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): forskolelærer? Anonymkode: b4fd0...05e Hva er forskolelærer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #93 Del Skrevet 9. april Bachelor i logistikk, evt fagbrev i logistikk. Anonymkode: c6e20...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #94 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): er sykepleier et enkelt studie? Anonymkode: a2c18...cd2 Absolutt. Alle 3-årige utdannelser i Norge er enkle. Nei, du bør ikke satse på å bli lege, jurist etc. men ingeniør, sykepleier, lærer etc er alle enkle, likefremme utdanninger. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dersom du har fullført ingeniør studie, så er du nok en skoleflink person. Dvs sykepleie faget var ikke stress for deg å gjennomføre. En som ikke er særlig skoleflink, eller liker å pugge og lese, de sliter nok ganske mye med et sykepleier studie. Spesielt slik som studiet er blitt nå, det var mye lettere studier for bare 6-7 år siden, enn det er i dag. Nettopp fordi pasient bildet er endret, det er langt mer komplekse pasienter og behandlingsmetoder enn for 10-15 år siden. Anonymkode: aa15c...c52 Nei, nei. Du forveksler «ikke skoleflink» med «lat». De to er ikke sammenfallende. En rekke definitivt lite akademisk anlagte mennesker består ingeniørstudier årlig. Skolene har til og med egne pakkeløp for de som behøver mer realfag før de kan starte, gjerne elektrikere, tømrere etc som ønsker omskolere seg. Om du ikke er «skoleflink» så må du bare legge mer arbeid i det, feks bruke mer tid på å lære deg korrekt studieteknikk, eller bruke flere timer på å øve, eller sette av noe av helgen til å lese pensum. Enhver som ikke er lat kan bestå ethvert studie på 3-årig nivå. Anonymkode: 9c8eb...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #95 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vet du hvordan tråd *hvem tråd Sitat hvordan utdanning Anonymkode: aa15c...c52 *hvem utdanning Anonymkode: b2199...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 9. april #96 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 20.50): La oss si at man vil ta utdanning men dessverre ikke særlig skoleflink eller intelligent. Hva er det enkleste studiet å komme igjennom på? ideer? Anonymkode: a2c18...cd2 Jeg tenker at den holdningen er et dårlig utgangspunkt for å ta en utdannelse. Du ønsker ikke å TA en utdannelse, men du ønsker å HA en utdannelse bare for å få en grad/tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #97 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): *hvem tråd *hvem utdanning Anonymkode: b2199...19c Hvilken tråd Hvilken utdanning Anonymkode: 9fd75...a32 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #98 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ingen erfaring med juss som et eget studie, men juss faget vi hadde som ingeniører var i hvert fall det suverent enkleste faget vi hadde. Var bare å lete opp relevant lov på lovdata, også legge til "vi utøver skjønn" på stort sett alle oppgaver... Anonymkode: 41b12...3d5 Dette svaret gjør lite annet enn å vise at du er svært lite skolert innen juss… AnonymBruker skrev (13 minutter siden): *hvem tråd *hvem utdanning Anonymkode: b2199...19c Hæ? Anonymkode: c564e...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #99 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken tråd Hvilken utdanning Anonymkode: 9fd75...a32 Takk. Anonymkode: c564e...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 9. april #100 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 21.26): Jeg vil tro det er enklere enn en del andre studier. Kjenner personer som er middels og under middels intelligente som har klart å komme seg gjennom denne utdanningen helt fint. Anonymkode: 6f66a...ca7 Jeg tror ikke det er så enkelt. Prøver man å komme seg igjennom sykepleierstudiet så vedder man ganske store penger og mange år på at man klarer å passere ALLE hindringene (mange eksamener, praksis..) Det er fort gjort å snuble i et hinder. Jeg tror f.eks. ikke at anatomi og fysiologi er enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå