Gå til innhold

Røkelse I blokk. Stinker ned fellesområder og sivet inn i min kåk

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen vegg i vegg med meg brenner så sykt mye røkelse.  Blir kvalm, svimmel og får hodepine av det. Barna mine tåler det ikke noe særlig de heller. Det kjipe er at denne naboen og jeg tåler ikke trynet på hverandre pga en lang rekke hendelser gjennom flere års bedritent naboskap. F.eks. så liker jeg å høre på musikk, mens naboen mener han har mer krav på stillhet enn jeg har til å høre musikk innimellom. Snakker mye med andre naboer og ingen av de plages med dette fra meg. Uansett, så er ikke røkelses-naboen innstilt på å ta hensyn. Hva kan jeg gjøre, egentlig?

Anonymkode: 22ae5...ce9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan flytte :)

Naboen har da like mye rett til å brenne røkelse hos seg som du har til å høre på musikk hos deg

Anonymkode: e561e...8c5

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med få et litt bedre forhold til hvordan du tenker på og omtaler naboen din. 
Dere synes å gjøre maksimalt for å irritere hverandre, så en av dere bør flytte. 
Musikken din kan han faktisk få deg kastet ut for, å bli kastet ut pga røkelse er straks verre. 

Anonymkode: 21145...969

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Regner med at dere har husordensregler? Så lenge dere begge holder dere innenfor disse, kan ingen gjøre noe med det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynn med få et litt bedre forhold til hvordan du tenker på og omtaler naboen din. 
Dere synes å gjøre maksimalt for å irritere hverandre, så en av dere bør flytte. 
Musikken din kan han faktisk få deg kastet ut for, å bli kastet ut pga røkelse er straks verre. 

Anonymkode: 21145...969

Nå har jeg bodd her i 15 år med godt forhold til alle utenom denne fyren og det hespetreet av ei drittkjerring til kone som har bodd her i 3 år og ikke snakker med noen.... Så tviler sterkt på det. Har vare vors her noen ganger i året. Aldri nach,  og alltid nabovarsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Røkelse skal gi en beroligende effekt. En renselse av sinnstankene. 
Men ts..blir sinna som et lemen🤣

Anonymkode: 96800...5b7

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Regner med at dere har husordensregler? Så lenge dere begge holder dere innenfor disse, kan ingen gjøre noe med det. 

Står ingenting om røkelse I husordensregler. Veldig enkelt ang musikk og ikke noe problem annet enn for naboen som mener det aldri burde spilles musikk i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig. Røkelse skal gi en beroligende effekt. En renselse av sinnstankene. 
Men ts..blir sinna som et lemen🤣

Anonymkode: 96800...5b7

Røkelse er no dritt for allergikere. Noe både barna og jeg er. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener du at det kommer inn til dere?

Anonymkode: c586a...ee2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan mener du at det kommer inn til dere?

Jeg kjenner lukta. Kjenner også lukta når jeg må inn i boden. Eller i trappeoppgangen, hvor lukta henger i, i flere dager. Bor i 3. og er skikkelig uggen lenge før jeg er kommet frem til kåken. Vet ikke nok om ventilasjonsanlegget til å vite hvordan det kommer inn i min kåk. Bare lukter det. Er sånn spesiell søtlig og kvalmende lukt.  Barna og jeg får dundrende hodepine og særlig eldstemann som er mest allergisk av oss mot mye rart klager på kvalme hver gang den lukta har kommi inn til oss og/eller vi har gått i trappeoppgangen i den stanken.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner lukta. Kjenner også lukta når jeg må inn i boden. Eller i trappeoppgangen, hvor lukta henger i, i flere dager. Bor i 3. og er skikkelig uggen lenge før jeg er kommet frem til kåken. Vet ikke nok om ventilasjonsanlegget til å vite hvordan det kommer inn i min kåk. Bare lukter det. Er sånn spesiell søtlig og kvalmende lukt.  Barna og jeg får dundrende hodepine og særlig eldstemann som er mest allergisk av oss mot mye rart klager på kvalme hver gang den lukta har kommi inn til oss og/eller vi har gått i trappeoppgangen i den stanken.

Hvis det virkelig er sant så høres det mer ut som om du burde henvende deg til styret så de kan undersøke ventilasjonen, for det er veldig lite sannsynlig at du lukter det så sterkt med mindre hun har døra si åpen hele tiden og brenner 15 røkelser av gangen 24/7.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det virkelig er sant så høres det mer ut som om du burde henvende deg til styret så de kan undersøke ventilasjonen, for det er veldig lite sannsynlig at du lukter det så sterkt med mindre hun har døra si åpen hele tiden og brenner 15 røkelser av gangen 24/7.

Hvorfor skulle det ikke være sant? Røkelse er skikkelig fy-fy blant allergikere. Vi tåler ikke parfyme noe særlig heller.  Jeg må flytte meg på bussen hvis det kommer folk so  bruker for mye parfyme. Ikke en knøttliten dråpe bak øra, men noen liker visst å dusje i parfyme. Blir kvalm, svimmel og skikkelig huepine. Skulle ikke vært lov med parfyme heller. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være sant? Røkelse er skikkelig fy-fy blant allergikere. Vi tåler ikke parfyme noe særlig heller.  Jeg må flytte meg på bussen hvis det kommer folk so  bruker for mye parfyme. Ikke en knøttliten dråpe bak øra, men noen liker visst å dusje i parfyme. Blir kvalm, svimmel og skikkelig huepine. Skulle ikke vært lov med parfyme heller. 

Da tar du kontakt med styret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Røkelse har jeg også store problemer med. Det og duftlys. Så jeg skjønner deg godt, ts.

Anonymkode: ea17f...6c0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde naboen min brant røkelse i tide og utide.

Viste seg at det var hasj 😆😇

Anonymkode: d9de9...284

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Røkelse har jeg også store problemer med. Det og duftlys. Så jeg skjønner deg godt, ts.

Anonymkode: ea17f...6c0

Takk,  endelig noen som skjønner hvordan det er for de av oss som reagerer på lukter. Tåler ikke duftlys eller parfymerte vaskemidler til rengjøring, kropp og klær heller. Men røkelse og parfyme er det verste både eldstemann og jeg reagerer mest på. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei det er det ikke, holder at røkelsen blir ratt opp i feks kjøkkenvifte eller ventilasjon ellers, så sprer det set enormt lett. Hadde en nabo i blokk som røkte på kjøkkenet med vifta på, stinka røyk hos halve blokka og hele oppgangen. 

Anonymkode: b8627...3e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trodde naboen min brant røkelse i tide og utide.

Viste seg at det var hasj 😆😇

Anonymkode: d9de9...284

Haha, blir man ikke veldig sløv og hyggelig av hasj? De her er Tante Sofie og Narvestad i treningsnarkoman utgave. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk,  endelig noen som skjønner hvordan det er for de av oss som reagerer på lukter. Tåler ikke duftlys eller parfymerte vaskemidler til rengjøring, kropp og klær heller. Men røkelse og parfyme er det verste både eldstemann og jeg reagerer mest på. 

De fleste hadde ikke likt at naboens lukter dominerte leiligheten deres, det er bare her på kvinneguiden det er sånne kranglefanter. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er det ikke, holder at røkelsen blir ratt opp i feks kjøkkenvifte eller ventilasjon ellers, så sprer det set enormt lett. Hadde en nabo i blokk som røkte på kjøkkenet med vifta på, stinka røyk hos halve blokka og hele oppgangen. 

Det er jo derfor jeg sier at hun skal henvende seg til styret så de kan undersøke ventilasjonen. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...