Gå til innhold

hvordan få sterkere negler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kosthold, sunt fett, nok vann. 

Har også hatt veldig gode resultater av vitamingummies for hud og hår. 

Anonymkode: 4a9ce...a76

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold

neglelengde mellom 3 og 5 mm

Bruk neglene, tromme med de, skrape i bark type påkjenning, ved jevn bruk over tid vil de bli sterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (15 timer siden):

Bruk ei mild handsåpe og håndkrem. Smør med negleolje.

Enig i neglelakken, det funker, men syntes det er vanskelig å kombinere med neglelakk…

Anonymkode: e84b0...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Essie to the rescue neglelakk, og filer bare neglene mine. Om jeg klipper de så blir de bare tynne og «myke» når de vokser ut. Når jeg bare filer de så blir de hardere over tid, akkurat som om de herdes på en eller annen måte. Ellers er det å sørge for at man får i seg nok vitaminer og mineraler 😊

Anonymkode: a0ba7...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som andre sier; kosthold. Har du skjøre negler så er det fordi du mangler næringsstoffer, men hva du mangler er ikke alltid så lett å vite. Ikke alt som slår ut på blodprøver heller. Men det kan likevel være lurt å ta en prøve da, for å se om noe slår ut. 

B-12 og andre b vitaminer, kalsium, sink, biotin, jern, a vitamin, nok og riktig type protein,  det er mye som er viktig. 

Mitt beste tips er at du prioriterer å spise mat fra bunnen så mye mulig, og inkluderer godt med fet fisk, hvit fisk, egg, meieri, rødt og hvitt kjøtt regelmessig. I tillegg til grønt, bær, nøtter, men ubehandlet. I en periode så kan kosttilskudd være bra, f.eks et godt multitilskudd i tillegg til ekstra sink etc. Få i deg fett fra sunne kilder som avokado og kaldpresset olivenolje. 

Anonymkode: e404e...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...