AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Jeg er ny utdanet og har fått et vikariat i drøme jobben, så håper på fast jobb etter på. Føler meg god på arbeids oppgavene, men mer usiker på det sosiale. Jeg deltar i samtaler men er ikke den mest utadvente, og føler meg litt utenfor sosialt. Nå inviterer de til sommerfest og jeg har ikke lyst til å dra! Men så blir jeg red at de tenker jeg ikke bidrar nok på det sosiale om jeg takker nei. Ville dere tenkt det var viktig å gå? Jeg har ikke barn elller noen annen god unskyldning for å ikke kunne gå heller, så jeg er litt usiker på hvordan jeg skal si nei takk. Overtenker det sikkert.... Anonymkode: 3d01b...226
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er ny utdanet og har fått et vikariat i drøme jobben, så håper på fast jobb etter på. Føler meg god på arbeids oppgavene, men mer usiker på det sosiale. Jeg deltar i samtaler men er ikke den mest utadvente, og føler meg litt utenfor sosialt. Nå inviterer de til sommerfest og jeg har ikke lyst til å dra! Men så blir jeg red at de tenker jeg ikke bidrar nok på det sosiale om jeg takker nei. Ville dere tenkt det var viktig å gå? Jeg har ikke barn elller noen annen god unskyldning for å ikke kunne gå heller, så jeg er litt usiker på hvordan jeg skal si nei takk. Overtenker det sikkert.... Anonymkode: 3d01b...226 Jeg er ikke så glad i sånne sommerfester selv men akkurat her syns jeg du skal pushe deg selv litt. Spesielt siden du sier dette er en plass du ønsker å jobbe, det vil nok bli sett på som positivt av arb.giver samtidig er det veldig hyggelig å prate med kollegaer om andre ting enn jobb. Jeg ble veldig positivt overraska når jeg ble med første året på min jobb og jeg grua meg ganske mye. Kjenner du at det blir for mye eller kleint så kan du jo bare dra hjem tidlig. Lykke til🌼 Anonymkode: dcef1...d03 15 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Folk husker at du ble med, ikke hvor lenge du var der.. Har selv opplevd to vikarer som startet samtidig i firmaet, en som aldri var med på ting (selv om hun kunne) En annen vikar som var med på alt.. Gjett hvem som fikk fast etter kort tid?.. Ja, det er urettferdig, men sånn er arbeidslivet.. Mest sannsynlig får du det gøy, så å ta en tur er viktig. Anonymkode: cb2bd...247 12 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Er det ille så har du i det minste fått gratis mat og drikke Anonymkode: cb2bd...247 5
HemmeligSpion Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april Må du delta? Nei. Er det lurt mtp videre jobb? Ja. Er det teit at det er sånn? Ja. Det du gjør er å møte opp, bli med og så er du den andre eller tredje til å gå. 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Jeg ville vært med. Det gir et veldig godt intrykk. Det viser litt om ditt bidrag for den sosiale biten i det. Folk husker deg og det pleier faktisk å være moro. Anonymkode: b4eec...906 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er ny utdanet og har fått et vikariat i drøme jobben, så håper på fast jobb etter på. Ville dere tenkt det var viktig å gå? Anonymkode: 3d01b...226 Se på det som en investering i potensiell fast stilling. Du trenger ikke være med hele kvelden. Anonymkode: 673dc...722 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Ville absolutt dratt når du ønsker fast stilling. Spis, ta deg en drink eller 2 og gå hjem tidlig Anonymkode: 1b721...0ea 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april Jeg husker det var sommerfest i min første uke i ny jobb. I motsetning til deg er/var jeg litt party girl, men jeg hadde ikke lyst til å ta for hardt i på første fest så jeg dro hjem kl. 23 for sikkerhets skyld (har vanligvis lakenskrekk) 😄 Ingen som reagerte på det. Jeg husker aldri hvem som gikk tidlig, men dem som aldri var med på noe husker jeg. Jeg fikk god kontakt med folk fra ulike avdelinger, og jeg engasjerte meg senere i sosialkomiteen på jobb og fikk flere venner jeg fortsatt treffer flere år etter at jeg sluttet (blant annet han jeg hadde til bords den første festen). Anonymkode: 0e35c...78a 4
skreppamedleppa Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april (endret) Nei du må ikke være med, men det er likevel slik at det er det lure å gjøre her i denne situasjonen. Det ligger mye vekst, mestring og faktisk glede å gå litt utenfor den trygge komfortsonen, blir en innenfor den hele sitt liv visner en fort selv om det er veldig trygt og lunt der. Jobben vår består ikke bare av å være dyktig til det en gjør, det handler også om et godt psykososialt felleskap, og når du er helt ny merkes det godt om du avstår slike møtepunkter. Vi har alle vært kalv engang, og jeg også kan føle meg litt keitete på slike ting men jeg var med på både sommerfest, halloween feiring, bading og grilling, pepperkake baking og julebrussmaking i privat regi det første året i ny jobb fordi jeg vet så godt den positive effekten det har å være med på slikt når en er ny. Det var "skummelt", jeg var aldri den siste som dro hjem, og det var alltid mye kjekkere enn hva jeg hadde trodd på forhånd. Og det gjorde det 1000 ganger lettere å komme inn i arbeidsmiljøet (jeg begynte som vikar og fikk fast stilling). Så det er opp til deg, men jeg ville utfordret komfortsonen min hadde jeg vært deg, du pleier å få mye igjen ved å gjøre det. Endret 8. april av skreppamedleppa 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ny utdanet og har fått et vikariat i drøme jobben, så håper på fast jobb etter på. Føler meg god på arbeids oppgavene, men mer usiker på det sosiale. Jeg deltar i samtaler men er ikke den mest utadvente, og føler meg litt utenfor sosialt. Nå inviterer de til sommerfest og jeg har ikke lyst til å dra! Men så blir jeg red at de tenker jeg ikke bidrar nok på det sosiale om jeg takker nei. Ville dere tenkt det var viktig å gå? Jeg har ikke barn elller noen annen god unskyldning for å ikke kunne gå heller, så jeg er litt usiker på hvordan jeg skal si nei takk. Overtenker det sikkert.... Anonymkode: 3d01b...226 Det er viktig å bli med på slike ting aom nyansatt. Du bør stille Anonymkode: 222ee...001 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april I din situasjon hadde jeg dratt ja. Hvis du er nervøs - IKKE løs det med å være raus med alkoholinntaket Anonymkode: 8e8a0...dcd 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Når du sier du føler deg litt utenfor sosialt, og nå vurderer droppe den enkleste og raskeste måten å få sosial kontakt med kollegene, er det slik at du ikke ønsker være en del av det sosiale miljøet? Jeg tenker det er viktig delta på sosiale arenaer, spesielt hvis man er vikar og ønsker fast jobb. Man trenger ikke drikke, danse eller være der hele natten, men det å vise at man ønsker være en del av miljøet på jobb kan være viktig for videre ansettelse. Det er ikke bare viktig for videre jobb der, men også for nettverking for eventuelle andre jobber. Anonymkode: 654d4...a78 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I din situasjon hadde jeg dratt ja. Hvis du er nervøs - IKKE løs det med å være raus med alkoholinntaket Anonymkode: 8e8a0...dcd Hvorfor ikke? De fleste blir morsommere med litt alkohol Anonymkode: 222ee...001
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? De fleste blir morsommere med litt alkohol Anonymkode: 222ee...001 Jeg blir kjempemorsom på slike fester, men holder meg til dansegulvet. Så hvis du tenker å drikke litt, og vet du kan finne på å si mye rart, eventuelt finne opp et helt nytt språk, så er dansegulvet tingen. Anonymkode: 334ce...09b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #18 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? De fleste blir morsommere med litt alkohol Anonymkode: 222ee...001 Noen kan bikke over og dersom man drikker tett for å holde nervøsiteten i sjakk kan det ende med at TS gir et inntrykk av seg selv hun ikke vil gi. Har vært på nok jobbfester hvor nyansatte har drukket seg fra sans og samling, det hører ikke hjemme på en jobbfest Anonymkode: 8e8a0...dcd 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #19 Skrevet 8. april Bedre å stå stolt i det å ikke være sosial, ellers må man fort leke sosial resten av livet. Anonymkode: 7b56a...f28 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. april #20 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk husker at du ble med, ikke hvor lenge du var der.. Har selv opplevd to vikarer som startet samtidig i firmaet, en som aldri var med på ting (selv om hun kunne) En annen vikar som var med på alt.. Gjett hvem som fikk fast etter kort tid?.. Ja, det er urettferdig, men sånn er arbeidslivet.. Mest sannsynlig får du det gøy, så å ta en tur er viktig. Anonymkode: cb2bd...247 Er det urettferdig? Synes ikke det Ja verden er lagt opp til at alle skal være a mennesker og ekstroverte, så en må nesten bare strekke seg litt lenger om en ønsker å få plass i hierarkiet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå