AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:24 #1 Del Skrevet tirsdag kl 17:24 I utgangspunktet har jeg ikke veldig mye imot flexi-bånd. Selv om jeg aldri bruker det selv, skjønner jeg jo at det kan være greit med ekstra langt bånd noen ganger. Opplever imidlertid at de med flexi, gjerne har mindre kontroll på hunden, for de strammer ikke inn når det er behov for det. Har møtt hunder som går med båndet tvers over veien, hunder som kommer løpende bort til hunden min og meg mens eier si "oi,oi!", eier med én hund bak og én hund bak, osvv osv. Er det flere enn meg som har samme erfaring? Er det noe jeg innbiller meg? Anonymkode: 58a54...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:33 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:33 Flexibånd kan være helt supert! Om man følger med på omgivelsene rundt seg og ikke er idiot. Jeg har slitt med helsa en periode nå og har brukt masse flexi slik at hunden min skulle få litt mer bevegelsesfrihet og mulighet for å snuse rundt. Men jeg er bevisst omgivelsene mine og lar ikke hunden svinse og svanse rundt og være i veien for andre folk, syklister, hunder osv. kaller han alltid inn om det kommer noen og korter inn båndet til normal lengde, slik at vi ikke er til plage for noen andre. Disse som ikke er bevisst på dette er kjipe folk, rett og slett. Anonymkode: d6403...ec1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet tirsdag kl 17:34 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:34 Noen er rett og slett bare kløner. Må ha instruksjonsbok for bruk av et Flexi-bånd. Aller helst hjelp til å lese den. Til store, og enda verre, uregjerlige hunder, der blir det et rungende NEI til Flexi-bånd fra meg. Ellers har jeg ikke alt for store fordommer mot denne formen for båndbruk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:39 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:39 Jeg bruker flexi-bånd og har like mye/lite kontroll som med vanlig bånd. Eneste forskjellen er at jeg slipper å må dra inn og ut båndet fra hendene hele tiden. Slipper at båndet hekter seg i foten og blir tråkket over. Det er mindre bånd å holde styr på rett og slett. Det er ikke båndet som er problemet, men eierne. Jeg har hørt at flexi-bånd ikke er likt fordi man kan ikke ta tak i selve tauet uten å få brannskader i hendene. Vet ikke om det er sant eller ei. Jeg har en type med tykkere tau og det kjennes helt likt ut som vanlig bånd i hendene. Jeg kan da få han inn på samme måte som et vanlig bånd uten problemer. Anonymkode: 59c94...7b2 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:44 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:44 Jeg vil påstå at 90% av de som bruker flexibånd på hundene sine er ubrukelige hundeeiere som lar båndet være 15 meter for langt, ikke korrigerer når hunden bjeffer, gir faen i andre som har hunden i et vanlig kort bånd og som er klassiske Karens. Ikke noe bredere forskning jeg har lest, men erfaringsbasert her i Oslo. Anonymkode: 1fc51...b6c 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:47 #6 Del Skrevet tirsdag kl 17:47 Flexi-bånd er jo veldig greit hvis man går i naturen, hvor hunden vil rundt og snuse. De kan jo også låses, hvis man går i befolkede områder. Anonymkode: b2fa3...2df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:00 #7 Del Skrevet tirsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vil påstå at 90% av de som bruker flexibånd på hundene sine er ubrukelige hundeeiere som lar båndet være 15 meter for langt, ikke korrigerer når hunden bjeffer, gir faen i andre som har hunden i et vanlig kort bånd og som er klassiske Karens. Ikke noe bredere forskning jeg har lest, men erfaringsbasert her i Oslo. Anonymkode: 1fc51...b6c Ut fra det du skriver så høres det ut som at den eneste Karen her er deg... Anonymkode: 3622d...1bf 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:06 #8 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 Flexibånd er sysonymt med eiere som går med øynene i mobilen og ikke får med seg hva hunden driver med 15 meter unna. I utgangspunktet er det en god ide, men det misbrukes så mye at jeg tenker "idiot" hver gang jeg ser noen med flexibånd. Anonymkode: fdd33...cf3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:06 #9 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 Flexi bånd er greit på min chihuahua men på min grand danois ville jeg ALDRI brukt det Anonymkode: 336e0...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:07 #10 Del Skrevet tirsdag kl 18:07 Jeg har bekjente som mener de har full kontroll med flexi, de har små hunder. Gir jeg de min hund i flexi så får de kjenne på hvor skummelt det kan være for 30 kilo som rykker til i båndet er ikke full kontroll. Flexi brukes på vår hund hvis vi må ut på do om natta, da går vi bare over veien til gresset. Anonymkode: b5340...cc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:10 #11 Del Skrevet tirsdag kl 18:10 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg vil påstå at 90% av de som bruker flexibånd på hundene sine er ubrukelige hundeeiere som lar båndet være 15 meter for langt, ikke korrigerer når hunden bjeffer, gir faen i andre som har hunden i et vanlig kort bånd og som er klassiske Karens. Ikke noe bredere forskning jeg har lest, men erfaringsbasert her i Oslo. Anonymkode: 1fc51...b6c Imponerende med tanke på at de lengste flexibåndene er 8 meter... Anonymkode: 5ff49...93c 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet tirsdag kl 18:14 #12 Del Skrevet tirsdag kl 18:14 Flexibånd er kjekt i naturen når man er utenfor allfarvei, men ikke ok når man er i byen med masse andre mennesker, dyr, og ikke minst syklister som gjerne kommer rundt en sving, kjører inn i det og faller på asfalten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:21 Vi bruker sjelden kort bånd (kun til trening), ellers er det flexi eller langline. Hunden vår skal få lov å være hund. Selvfølgelig på fortau og bebode steder så er det jo noe annet men på turstier og i skogen så har vi en ganske slakk line når det er båndtvang, går fri når det ikke er båndtvang. Bruker kommando enten hunden går i line eller er fri og det fungerer langt bedre enn å dra i noe bånd eller at hunden må gå ved fot hele tiden fordi hunden ikke har noe valg pga det korte båndet. Anonymkode: a27dc...651 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:25 #14 Del Skrevet tirsdag kl 18:25 Jeg har ikke helt kontroll på hunden. Bruker langline der jeg har god oversikt, men går mye i skogen. Da er Flexi mer praktisk. Vil ha nok oversikt over hunden samtidig som den kan gå litt mer "friere". Trekker alltid inn om jeg ser folk eller hunder. I god tid. Har opplevd at båndet henger seg opp før. Så da har jeg sjans å holde igjen i bonden hvis jeg må. Har heldigvis skjedde sjeldent. Eneste negative er at jeg ikke har like godt grep. Lett å glippe hvis man feks sklir. Anonymkode: 1afb8...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 18:28 #15 Del Skrevet tirsdag kl 18:28 Flexiband skal bare brukes i tilfeller hvor du har god nok kontroll på hunden din til at du kunne gått uten bånd, men må overholde båndtvangen. Erfaringsmessig benyttes flexibånd av folk totalt uten kontroll på hunden sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:32 #16 Del Skrevet tirsdag kl 18:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): I utgangspunktet har jeg ikke veldig mye imot flexi-bånd. Selv om jeg aldri bruker det selv, skjønner jeg jo at det kan være greit med ekstra langt bånd noen ganger. Opplever imidlertid at de med flexi, gjerne har mindre kontroll på hunden, for de strammer ikke inn når det er behov for det. Har møtt hunder som går med båndet tvers over veien, hunder som kommer løpende bort til hunden min og meg mens eier si "oi,oi!", eier med én hund bak og én hund bak, osvv osv. Er det flere enn meg som har samme erfaring? Er det noe jeg innbiller meg? Anonymkode: 58a54...ec2 Selv syntes jeg flexibånd er noe tull. Kanskje med unntak av for veldig små bikkjer. Selv syntes jeg man mister all kontakten man vanligvis har igjennom båndet når man bruker flexi. Jeg bruker en del subtile bevegelser med båndet som er umulig med flexi. Samtidig har jeg hund på ca 60 kilo og som er sterk «som en bjørn». Om noe uforutsett eller «akutt» oppstår, så vil jeg ha langt mindre kontroll med et flexibånd. Anonymkode: 53852...3e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet tirsdag kl 18:59 #17 Del Skrevet tirsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil påstå at 90% av de som bruker flexibånd på hundene sine er ubrukelige hundeeiere som lar båndet være 15 meter for langt, ikke korrigerer når hunden bjeffer, gir faen i andre som har hunden i et vanlig kort bånd og som er klassiske Karens. Ikke noe bredere forskning jeg har lest, men erfaringsbasert her i Oslo. Anonymkode: 1fc51...b6c Korrigere når hunden bjeffer, wtf? Håper ikke du har hund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet tirsdag kl 19:00 #18 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 (endret) Jeg skjønner ikke helt de som sliter med teknikken på et flexi-bånd, hvis hunden absolutt må dras nærmere deg. En mindre hund ser jeg riktignok for meg her. I alle fall ikke ta i selve det tynne tauet, som et jæv.. fiskesnøre. Hvaforno? Man må trekke inn hunden bitvis og deretter gå utover mot hunden med åpen båndkassa, så låser den, og trekker et jafs videre med hunden. Tar ikke all verdens tid det. Kanskje også et par tak holder for deretter å trekke seg bakover. Så lite hysterisk opptreden som mulig er jo alltid en fordel. Det er for så vidt lett å miste hele kassa også, der den jager bikkja di nedover gata. Jeg ville eksponert hunden for nettopp dette et par ganger i trygge omgivelser. Endret tirsdag kl 19:02 av PITTY 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet tirsdag kl 19:22 #19 Del Skrevet tirsdag kl 19:22 Flexi er latskap, har man to fungerende armer og hender så bruker man noe annet. Styggeste lyden jeg vet er lyden av flexi som låser seg, slik at den helt uvitende hunden plutselig får seg et realt røsk, som regel i halsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet onsdag kl 07:21 #20 Del Skrevet onsdag kl 07:21 VisningsnavnPÅKREVD skrev (12 timer siden): Korrigere når hunden bjeffer, wtf? Håper ikke du har hund. Åh, er du en av dem som lar bikkja si stå og gjø, og både forstyrrer alt rundt og fyrer opp hunder i nærheten, uten å gjøre en puck...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå