Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ut å spise på jobben på "en finere" sted. Dette er et sted som serverer tapas, på grunn av matallergi er det mye jeg ikke kan spise. Vi må alle spise samme meny. Ved gjennomgang av meny fant jeg noe jeg tålte, men ikke noe jeg egentlig selv hadde bestilt om jeg går ut og spiser. På grunn sosiale grunner så sa jeg oki jeg kan bli med.

Men nå kommer de og sier at resturanten sa  at alle må også bestille dessert og en drikke enhet. Drikke er greit, det er  ikke noen dessert jeg tåler på meny. Men de hadde sikkert kunne laga noe anne(antagelig).

Men jeg må nå gå ut og spise mat jeg egentlig ikke har lyst på (og kanskje ikke tåler)og enda så må jeg betale for mer. De ville høre hva vi syntes, men flertallet synes det er greit.

Jeg har ikke svara enda, men har egentlig lyst og trekke meg fra hele middagen. Hva hadde dere gjort? Har ikke lyst og være vrien, men samtidig når man betaler mye penger så vil jeg gjerne bestemme selv.

Anonymkode: e3313...130

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke restauranten tilpasse for gjester med allergier??

Anonymkode: b23b3...345

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke restauranten tilpasse for gjester med allergier??

Anonymkode: b23b3...345

Jo, men de lager nok ikke masse utvalg i desserter. Det er vanlig at vi med allergi tar mat vi tåler men ikke nødvendig elsker  ...

Anonymkode: 35a10...450

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går hvis du har lyst. 

Det er helt vanlig at man ender på litt middelmådige steder man kanskje ikke ville valgt selv, når man er ute med en større gruppe. Jeg har til og med betalt penger for mat på Egon en gang, fordi det var der vi endte med et team på jobb. Hadde ikke falt meg inn i måneskinn å gå dit på eget initiativ, men de er hyggelige folk og jeg hadde lyst å delta. 

Anonymkode: 308b8...10c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, men de lager nok ikke masse utvalg i desserter. Det er vanlig at vi med allergi tar mat vi tåler men ikke nødvendig elsker  ...

Når dere bestiller på forhånd så pleier det gå greit! 
Hvert fall de stedene jeg har jobbet… 

Anonymkode: b8bc3...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva hadde dere gjort? Har ikke lyst og være vrien, men samtidig når man betaler mye penger så vil jeg gjerne bestemme selv.

Hadde ikke dratt. Der er andre ting å bruke penger på i disse dager. Jobben er sannelig ikke så viktig i fritiden. 

Anonymkode: 9f2a4...03d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør du deg vanskelig. Jeg tror du egentlig ikke har lyst til å delta og at det er derfor du problematiserer dette. 

Restaurantkokker er vant til å tilpasse all slags mat, men de må vite om det på forhånd. Gi beskjed til restauranten selv om hva du ikke tåler hvis ikke arrangøren fra jobben har bedt dere gi beskjed vi denne. 

Anonymkode: 43f7c...6b8

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er egentlig det at vi MÅ bestille dessert som irriterer meg. Synes det er dyrt nok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå gjør du deg vanskelig. Jeg tror du egentlig ikke har lyst til å delta og at det er derfor du problematiserer dette. 

Restaurantkokker er vant til å tilpasse all slags mat, men de må vite om det på forhånd. Gi beskjed til restauranten selv om hva du ikke tåler hvis ikke arrangøren fra jobben har bedt dere gi beskjed vi denne. 

Anonymkode: 43f7c...6b8

Vi måtte spise av en meny. Hadde du villa betalt 1000 kr for noe du ikke var så glad i? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi måtte spise av en meny. Hadde du villa betalt 1000 kr for noe du ikke var så glad i? 

Ikke dra. Så enkelt. Det er kun en sommerfest med jobben, no big deal. De spanderer jo ikke en gang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra. Så enkelt. Det er kun en sommerfest med jobben, no big deal. De spanderer jo ikke en gang. 

Ja mulig jeg sier at jeg ikke kommer, om jeg tør.............................

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sted er dette egentlig?

At alle må ha samme meny er ganske vanlig, men selv det kan tilpasses ved allergier. Men jeg har aldri hørt at alle må bestille dessert også... Hva skjer om du ikke gjør det liksom? Kansellerer de hele selskapet?

At de som skal ha dessert derimot må bestille på forhånd er en helt annen sak.

Anonymkode: 9b41f...8bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sted er dette egentlig?

At alle må ha samme meny er ganske vanlig, men selv det kan tilpasses ved allergier. Men jeg har aldri hørt at alle må bestille dessert også... Hva skjer om du ikke gjør det liksom? Kansellerer de hele selskapet?

At de som skal ha dessert derimot må bestille på forhånd er en helt annen sak.

Anonymkode: 9b41f...8bd

Vi måtte bestille dessert fordi vi fikk egen rom og egentlig var det for flere personer enn vi var. Delicatessen på Aker brygge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder slike sammenkomster bryr jeg meg ikke så mye om pris og hva jeg jeg får for det. 

Jeg trives med menneskene og ønsker å være med. Eller jeg gjør ikke det. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi måtte bestille dessert fordi vi fikk egen rom og egentlig var det for flere personer enn vi var. Delicatessen på Aker brygge. 

Da ordner det seg. Er nok bare den som organiserer som er litt vanskelig. Ville bare ringt direkte og hørt. 

Anonymkode: fc265...f93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg har hørt noen kalle Deli

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Første gang jeg har hørt noen kalle Delicattesen et "finere sted".

Anonymkode: f08bd...4d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ikke spis dessert? Hvorfor skal det forhindre det i å dra? Er ikke det sosiale det største poenget med en sånn fest?

Jeg skjønner godt de som dropper sosialisering, gjør det selv. Men jeg er ærlig om at jeg faktisk ikke gidder, og jeg finner ikke på undskyldninger om at "det er flaut å si nei til dessert".

Anonymkode: 15e7d...9b2

• Nyttig 1
Skrevet

En sånn tapas-meny på Delicatessen ligger på rundt 500 kr/pers. De tilpasser til allergier selvfølgelig, om de får beskjed på forhånd. Og at du ikke tåler noen desserter har jeg  vondt for å tro. De har alltids Sorbet om ikke annet. 

Vær heller ærlig på at du ikke har lyst å dra/bruke penger på dette, og bli hjemme.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt restauranten, dere blir nok enige om noe. Hvis de ikke gidder tilrettelegge for deg er det ikke et sted jeg hadde giddet å dra uansett.

Anonymkode: 61cc9...83a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å melde avbud med at du er opptatt den dagen. 

Anonymkode: 1481e...ef4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tja. Det er vanlig at det er masse ting folk kan være allergiske mot, i desserter. Jeg er allergisk mot en vanlig ingrediens. La si det er 5 desserter på lista, da kan jeg typisk spise kun 1 eller 2 av dem. Sjansen er stor for at akkurat dette ikke er min favoritt, men så lenge jeg ikke misliker det, tar jeg det. Det er som regel få sjanser til å tilpasse desserter siden de ofte er lagd lenge på forhånd, i motsetning til middag. Man kan selvsagt spørre. Men en restaurant er ikke et konditori. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...