Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen.

Dersom arbeidsturnusen var lagt frem flere mnd. i forkant og jeg hadde lagt økonomisk bindene planer til helgene jeg har fri, kan jeg da kreve økonomisk kompensasjon for tapte penger dersom jeg blir beordret til å jobbe de helgene?

Noen som kan noe om dette?

Jeg har lagt planer om reise (og betalt for det), to helger når jeg skulle ha fri. Nå har arbeidsgiver endret arbeidsturnusen og krever at jeg jobber helger hvor jeg egentlig skulle hatt fri og har lagt planer som er økonomisk bindene. 

Kan jeg kreve å få fri de helgene, ev. kreve at arbeidsplassen dekker økonomisk tap som jeg vil lide hvis jeg ikke får reist pga. at jeg er beordret på jobb? 

Finnes noe lovverk å referere til? 

Anonymkode: 708b6...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør med fagforeningen

Anonymkode: 976d6...b1e

Skrevet

du er ikke beordret, du har fått endret turnus. om turnusen er endret med rett varslingstid har du ikke noen rettigheter. MEN du kan jo høre med leder/kollegaer om bytte akkurat de vaktene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
monican94 skrev (14 minutter siden):

du er ikke beordret, du har fått endret turnus. om turnusen er endret med rett varslingstid har du ikke noen rettigheter. MEN du kan jo høre med leder/kollegaer om bytte akkurat de vaktene?

Takk for svar. Vi er dessverre bare to som kan bytte på, pga. søndagsturnusen som hindrer alle som jobber søndag i å delta i å kunne bytte på lørdagsvakter😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...