Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt oss ny bolig. Må pusses opp en god del. Planen er hele tiden å ikke ta opp mer lån, men kjøpe inn etterhvert, å legge av til dem større tingene. Kjøkkenet hadde vi tenkt å spare opp til ila 1-2 år. Men ser at mange kjører kampanje, med rentefri betaling i ett år. Ser f.eks at HTH har også kampanje nå på kjøkken med en hvitevare-pakke med i prisen. 

Hva er «haken» her? Om det faktisk er rente-fritt i ett år, så lønner jo det seg nesten å kansje gå for det? Så lenge man faktisk betaler det ila ett år ☺️ Ser for meg at prisene vil jo øke, så kansje kjøkkenet vi f.eks hadde tenkt nå koster 10-15% mer neste år? 

Anonymkode: 55d15...39d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt kjøkken ville kostet 25 000 i mnd om jeg kjøpte det på ett års avbetaling 🙈. Å pusse opp er svindyrt. Ville spart opp og begynt i det små, har dere ikke gjort dette før så vil dere få dere noen overraskelser. Å pusse opp med forbrukslån som dette faktisk er, anbefales ikke!

Anonymkode: c3531...cd2

• Liker 1
Skrevet

haken er vel at om dere ikke betale innen 1år så vil det begynne å påløpe svindyre renter, hva skjer om dere da plutselig får noe uforutsett utgifter i oppussing fasen? da sitter dere plutselig i saksa om dere ikke har lagt av ekstra til det.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De kampanjene kjøres hele tiden. Vent med å se at dere faktisk klarer å sette av det tenkte beløpet hver måned minst tiden før dere hopper på noe slikt. Overraskelser har det med å komme når man har hus. 

Anonymkode: 6ef22...eb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man klarer betale det ned, så er det ikke noe hake ved akkurat det.

Men da jeg pusset opp kjøkken, så var selve kjøkkeninnredningen bare en liten del av summen. Jeg betalte vel 40 000 for kjøkkeninnredningen på Ikea, og elektriker alene kom på nesten 60 000,-.

Anonymkode: 88db8...ddb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har kjøpt oss ny bolig. Må pusses opp en god del. Planen er hele tiden å ikke ta opp mer lån, men kjøpe inn etterhvert, å legge av til dem større tingene. Kjøkkenet hadde vi tenkt å spare opp til ila 1-2 år. Men ser at mange kjører kampanje, med rentefri betaling i ett år. Ser f.eks at HTH har også kampanje nå på kjøkken med en hvitevare-pakke med i prisen. 

Hva er «haken» her? Om det faktisk er rente-fritt i ett år, så lønner jo det seg nesten å kansje gå for det? Så lenge man faktisk betaler det ila ett år ☺️ Ser for meg at prisene vil jo øke, så kansje kjøkkenet vi f.eks hadde tenkt nå koster 10-15% mer neste år? 

Klarer dere å betale det ned på et år, er det bare å kjøre på, hvis ikke, kan det bli et dyrt kjøkken, er vel generelt høye renter på sånne lån.

Anonymkode: 4dd6a...242

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man klarer å betale det på ett år,så klarer man også å spare på det ett år. Jeg ville ha spart ett år og sett på hvor langt jeg kom. Også kunne man evt ha supplert på det som man mangler gjennom ett slikt lån. 

Jeg bygde ett nytt kjøkken i høst. Sparte i to år. Vurderte faktisk ett slikt lån. Men er glad jeg ikke gjorde det. Fikk ett billigere og mye bedre kjøkken ett annet sted.  Til og med på kampanjepris kom HTH dårlige ut. 

Anonymkode: 3adb7...f00

AnonymBruker
Skrevet

Oppussing er en av tingene man ikke har råd til om man må ta opp lån for å få det til. Spar heller pengene ett år. 

Anonymkode: 40add...552

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det mest fornuftige er nok å vente. Vi har jo ikke tatt over huset ennå, så kan fort bli noen overraskelser når vi skal begynne å pusse opp 🙂 Kan sikkert komme noen uforutsette utgifter der. Å har jo allerede bikket flerfoldige tusen på ting som vi har kjøpt inn til huset. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...