Myrmica Skrevet onsdag kl 20:36 #21 Del Skrevet onsdag kl 20:36 Du stiller spørsmålet spesifikt til kvinner, men jeg tror heller du skal spørre menn. Jeg har et sterkt inntrykk av at de har mer i mot slikt enn det damer har. Jeg synes ikke klær skal være kjønnsdelte jeg - kle deg i hva du vil! Jeg liker farger og stiler som bryter med det kjedelige sorte og beige, på begge kjønn. Ha det gøy og vær deg selv, og gjør hverdagen fargerik 💚💛💜❤️ 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:36 #22 Del Skrevet onsdag kl 20:36 Bestefaren min var en "typisk mann", overhodet ikke feminin på noen måte men han likte godt å kle seg i rosa tskjorter og gensere. Ingen syns det var spesielt rart. Anonymkode: 7234c...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red Skrevet onsdag kl 20:38 #23 Del Skrevet onsdag kl 20:38 Å kle seg som en mann - er å gå opp o ststus. Det mannlige står over det kvinnelige i status. En kvinne som kan være sterk, selvstendig, handlekraftig, kle seg funksjonelt osv = utelukkende positivt i samfunnets øyne. Kvinnen forbedres dersom hun kan ta på seg mannlige ting i tillegg. Det kvinnelige er å gå ned i status. Så en mann som går i kvinne-klær har da gjort noe negativt og avvikende. For det kvinnelige er jo med langt lavere verdi enn de "positive" maskuline verdiene, ferdighetene og trekkene. Å være gutte-jente er et kompliment. Da er hun kul og handlekraftig. Sterk. Å være jente-gutt er negativt. Da er han myk, svak, følsom. Sier samfunnet altså. Ikke jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:46 #24 Del Skrevet onsdag kl 20:46 Menn som ønsker det må gjerne kle seg i kvinneklær for min del, samme for meg. Men da må de også tåle at noen synes de ser fjollete ut. Uten å bli krenket. Anonymkode: d2dda...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:55 #25 Del Skrevet onsdag kl 20:55 Jeg synes du skal gå med det du ønsker, ts. Du er super som du er ❤️ Anonymkode: 066cc...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet onsdag kl 21:03 #26 Del Skrevet onsdag kl 21:03 Kjør på! Men jeg tror menn er de som er mest skeptisk til at andre menn kler seg i dame klær enn det kvinner er. Menn får heller ta kampen slik kvinner har måtte stå på barrikadene som også har kostet ekstremt mye, for det har ikke kommet uten svette, blod, skam og konsekvenser. Men om menn føler for å samle seg om å gå i kjoler og skjørt så Kjør for all del på, ta en Iggy Pop! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:21 #27 Del Skrevet i går, 01:21 Det er ett ganske enkelt svar. Fordi mange kvinneklær er sydd til å passe en kroppsform som menn ikke har. Timeglass, pupper/kløft, brede hofter, ofte går klærne under byster, inn ved midjen, menn har ikke samme type midje og hofter. Så klærne ser ganske dumme ut på menn. Mens menns klær ofte er rette i formen, og det kan falle pent på kvinner også, eller så er det en «oversized» look, som også går. Menn trenger ikke BH på seg, de har ingenting som må holdes på plass. Det gir ikke så mye mening med bikini topp, når de ikke har sekundære kjønnsorgan å dekke til. Blir litt som hvis en jente har på en herrebokser, og den bulen foran bare er tom, jeg har lånt min kjærestes bokser i nød, og det så også dumt ut pga den tomme bulen. Ett godt eksempel er dresser, en fin kvinne dressjakke kan ofte gå inn ved midjen og ut ved hoftene, en såkalt «peplum» stil. Dette er for å fremheve den kvinnelige formen, og gi oss mer timeglass form. Siden menn ikke har slik form ser jakken merkelig ut på dem, i tillegg til at de ofte har bredere skuldre som får dem til å se ut som de holder på å ødelegge klærne som hulken. Menn har mange tilsvarende plagg som kjole/skjørt: kilt, pa’u, toga, kimono er alle «kjole/skjørt-lignende»-plagg men tilpasset mennens kroppfasong og da ser det veldig fint ut. Når det er sagt så kan man jo gå i hva man vil, kommer jeg til å tenke at de som går slik ut ikke ser så bra ut? Ja. Kommer jeg til å si noe eller gjøre noe med det? Nei, jeg bryr meg ikke mye om hva andre går i. Anonymkode: 57eee...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:47 #28 Del Skrevet i går, 01:47 *mannsklær eller *menns klær Eller bare klær, siden kjønn er en oppkonstruert greie som jeg har hørt. Anonymkode: 18e5a...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:30 #29 Del Skrevet i går, 02:30 Anonymkode: 88bf7...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:30 #30 Del Skrevet i går, 02:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 88bf7...447 Romerne gikk i kjole da Anonymkode: 88bf7...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet i går, 02:37 #31 Del Skrevet i går, 02:37 Fordi det egentlig ikke finnes "mannsklær" lenge. Det finnes "kvinneklær" og "unisexklær". De klærne man får kjøpt på herreavdelingen i butikken er ikke voldsomt annerledes enn mye av det man kan få kjøpt på dame avdelingen. Bukser, skjorter og dresser er ikke bare for menn lenger. Eneste må være bokser med gylf.. Tradisjonelt har det vært slik at mannsklær var mer praktiske og behagelige enn kvinneklær. Så når kvinner begynte å gå i bukser var det av praktiske grunner, ikke for å fremstå maskulin. Men for all del, menn må bare kle seg i akkurat det de vil, jeg bryr meg ikke. Jeg finner det ikke tiltrekkende med menn i "kvinneklær", men hva så?, Jeg forventer heller ikke at menn skal kle seg etter hva jeg finner tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet i går, 02:40 #32 Del Skrevet i går, 02:40 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Romerne gikk i kjole da Anonymkode: 88bf7...447 Stemmer det. Det gjorde de jo faktisk. Vært artig å sett eks. Downing street, underhuset. Der de krangler så busta fyker med sine nettingstrømper og musefletter..😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet i går, 02:41 #33 Del Skrevet i går, 02:41 skreppamedleppa skrev (På 9.4.2025 den 23.03): Kjør på! Men jeg tror menn er de som er mest skeptisk til at andre menn kler seg i dame klær enn det kvinner er. Menn får heller ta kampen slik kvinner har måtte stå på barrikadene som også har kostet ekstremt mye, for det har ikke kommet uten svette, blod, skam og konsekvenser. Men om menn føler for å samle seg om å gå i kjoler og skjørt så Kjør for all del på, ta en Iggy Pop! Det var jo en veldig fin kjole, og den satt faktisk veldig fint på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet i går, 02:43 #34 Del Skrevet i går, 02:43 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 22.36): Bestefaren min var en "typisk mann", overhodet ikke feminin på noen måte men han likte godt å kle seg i rosa tskjorter og gensere. Ingen syns det var spesielt rart. Anonymkode: 7234c...76a Det med at rosa er jentefarge er jo en forholdsvis ny oppfinnelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
May B Skrevet i går, 02:45 #35 Del Skrevet i går, 02:45 Red skrev (På 9.4.2025 den 22.38): Å kle seg som en mann - er å gå opp o ststus. Det mannlige står over det kvinnelige i status. En kvinne som kan være sterk, selvstendig, handlekraftig, kle seg funksjonelt osv = utelukkende positivt i samfunnets øyne. Kvinnen forbedres dersom hun kan ta på seg mannlige ting i tillegg. Det kvinnelige er å gå ned i status. Så en mann som går i kvinne-klær har da gjort noe negativt og avvikende. For det kvinnelige er jo med langt lavere verdi enn de "positive" maskuline verdiene, ferdighetene og trekkene. Å være gutte-jente er et kompliment. Da er hun kul og handlekraftig. Sterk. Å være jente-gutt er negativt. Da er han myk, svak, følsom. Sier samfunnet altså. Ikke jeg. Men vi er en del av samfunnet. Uten oss eksisterer det ikke noe samfunn å skylde på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:00 #36 Del Skrevet i går, 03:00 Herreklær Anonymkode: 2dbce...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå