Gå til innhold

Hvorfor er det blitt slik at når kvinner bruker mennsklær så er det helt ok? Men når det blir det motsatte....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner jeg ønsker ærlig svar på følgende spørsmål:

Hvorfor er det blitt slik at når kvinner bruker mennsklær så er det helt ok? Men når det blir det motsatte....at menn bruker det kvinner bruker, ja da er alt stygt, trans, ikke innenfor det etiske og hvem vet hva...

Hvorfor er det bitt slik?

Når kan en  mann gå i kvinneklær?

Hva mener du er ok at en mann bruker av kvinneklær dersom du måtte velge noe som passer.

Jeg går ut i fra at rosa er ikke rette mansfargen, men dersom du måtte velge hva slags farger passer best til menn.

Dersom en mann ønsker å gå med klær fra det motsatte kjønn, skal han bare holde det innefor husets fire vegger, eller er det ok at han går ut blandt folk?

Anonymkode: a0eb4...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lovlig å gå med dette utendørs.

Men ser jo litt fjollete ut.

Anonymkode: ae5b5...c5f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du vil, jeg bryr meg ikke, er det jeg tenker. Vokste opp med goth og der var det helt vanlig med både skjørt og eyeliner på menn. 

Rosa er en farge for barn i mine øyne, uavhengig av kjønn, jeg syns svært få kler det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret er vel fordi kvinner har kjempet frem "retten" til å gå i bukser, men menn ikke har vist særlig interese for kjoler. 

Det ser dog ut til å endre seg nå, er flere manlige kjendiser og modeler som gå med skjørt nå. Så "akseptabel" klær for menn er i endring det også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ødelagt av transer. De skal overdrive så forferdelig og kle seg enda mer feminin enn det kvinner er. Høye hæler, oversminket, skjørt og blomstrete kjoler på en måte mange kanskje. I manges øyne blir det ofte feil og man ser ut som man kler seg ut til noe man ikke er. 

Hvis du holder på manndommen din og ikke kler deg ut som noe du ikke er. Så kan du godt blande noen kvinneklær inn i det. Det er jo bare kult. I stedet for blomstrete kjole, kan du bruke en arbeidskilt. Gå gjerne med en rosa T-skjorte med bilde av my little pony på, og ha skikkelig Vikingskjegg sammen med den. Ikke sminke. 

Kvinner som implementerer mannlige plagg i garderoben sin, holder fortsatt på feminiteten. Det er den store forskjellen tror jeg. Hvis en mann begynner å ta til seg et og annet kvinneplagg, skal de begynne å sminke seg og dra det helt ut. Til sammenligning skulle kvinnfolka da begynte å lage små prikker i ansiktet slik at de ser ubarbert ut, hvis de har en herre bukse og herresko på seg.

Ingen legger merke til det, om du bruker et og annet kvinneplagg riktig, uten å overdrive. 

Anonymkode: d1224...57f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med menn i skjørt, kjole, sminke osv. Men jeg er enig i at det vekker mer oppsikt og bryter mer med normene enn kvinner i bukser (som jo har vært en del av mainstream-moten for kvinner siden 1920-tallet, men som også var oppsiktsvekkende en gang). Gi det 100 år, så reagerer folk sikkert ikke på menn i kjoler heller.

Anonymkode: 954d0...cce

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som jente ble jo ledd av også som liten da jeg var i overkant feminin og ville kjøre den helt ut som feminin lady … altså jeg føler på det hvis jeg er veldig feminin og rosa og jentete. Det er liksom ikke så kult. Man blir vel fort ledd litt av da … 😅 I guess. Hvor mange norske damer går med høye hæler, liksom? Da er det i så fall tjukke hæler, eventuelt bad taste stil, kanskje ikke rart at alkohol-kulturen er som den er, med så mye bånd man legger på seg i hverdagen. 

Anonymkode: b3f57...8d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mas det var her om menn i dameklær her da plutselig. Gå i hva dere vil, er vel ingen som nekter dere det?

Anonymkode: 351de...38a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er rasende sexy og snasent med menn med en eller flere "feminine" detaljer, som en magetopp, et skjørt eller eyeliner. Kanskje ikke alt samtidig, men et par elementer er bare kjempefint. Det vitner også om at innehaveren har et litt flytende og moderne syn på kjønn, og det passer meg best.

Anonymkode: 2d3a0...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er en mer oppkonstruert fantasi enn realitet. 

Folk flest bryr seg ikke hvilken legning du er, hva du går kledd i eller hva du gjør på soverommet. 

En liten prosentandel henger seg opp i dette, samme prosentdel som er aktivister som får dette til å virke som et stort problem. 

Men det er det altså ikke. 

Anonymkode: 9aebd...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig bryr meg lite om hvilke klær folk går i.

Dersom det blir så mye farger at jeg får vondt i hodet, eller hen nærmest er naken og vi skal i kirken, ville jeg nok ha stusset litt uavhengig av kjønn. 

Selv er jeg en kvinne som ikke bruker kjoler, hæler og sminke etc og går i langbukser hele året..

Ja til å føle seg vel.

Anonymkode: f51d9...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rosa jakke, skjorte og sko. Kommer jo an på hva man kombinerer det med, men er jo helt normalt å bruke alle farger uansett hvilket kjønn man er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 16.40):

Kvinner jeg ønsker ærlig svar på følgende spørsmål:

Hvorfor er det blitt slik at når kvinner bruker mennsklær så er det helt ok? Men når det blir det motsatte....at menn bruker det kvinner bruker, ja da er alt stygt, trans, ikke innenfor det etiske og hvem vet hva...

Hvorfor er det bitt slik?

Når kan en  mann gå i kvinneklær?

Hva mener du er ok at en mann bruker av kvinneklær dersom du måtte velge noe som passer.

Jeg går ut i fra at rosa er ikke rette mansfargen, men dersom du måtte velge hva slags farger passer best til menn.
Dersom en mann ønsker å gå med klær fra det motsatte kjønn, skal han bare holde det innefor husets fire vegger, eller er det ok at han går ut blandt folk?

Anonymkode: a0eb4...363

Det er da vel primært hvite, høyreekstreme menn som sier det er ugreit at menn går i enkelte klær, er det ikke, ts?

Hvite, høyreekstreme menn har absolutt alle normalt lykkelige mennesker som sine fiender. Inkludert absolutt alle kvinner som ikke er ulykkelig gift med en høyreekstrem mann, og absolutt alle menn som ikke er hvite, høyreekstreme og ulykkelige.

Det å bli likt av den gjengen, ts, er ikke et mål. Det er et tegn på at du har mislyktes totalt og absolutt her i livet.

Så om du går ut i din rosa tutu og sparkle hæler? Vit at alle som har et problem med det er forferdelige mennesker. Ikke fordi de er født slik, men fordi de stod opp og bestemte seg for å være et forferdelig menneske. Og, ja, det er ikke moro bli mislikt av folk. Men det kunne jo ha være verre, ikke sant? Du kunne jo ha vært så uheldig at du kastet bort livet på å være venn eller partner til slike mennesker! Det ville vært en grusom skjebne.

Anonymkode: 73300...b54

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig vil ha en maskulin mann. Folk må selvfølgelig få kle seg som de vil, men kanskje biologisk sett blir det litt rart å se menn gå så feminint kledd? Ikke vet jeg.. 

Anonymkode: 1926a...950

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær og farger har ikke kjønn. Samme f hva folk går i. 

Anonymkode: e15a3...19d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (5 timer siden):

Har rosa jakke, skjorte og sko. Kommer jo an på hva man kombinerer det med, men er jo helt normalt å bruke alle farger uansett hvilket kjønn man er.

Jeg har det samme selv. Dvs. ikke skjorte da, men både jakke, T-skjorter og hettegenser. Samt f.eks lue. Liker å bruke en del farger, men bruker det som kontrast og ikke alt på en gang. Rosa T-skjorte og svart skinnjakke, blå T-skjorte og rosa jakke osv. Har ikke fått noen negative bemerkninger på det, men noen få positive har det blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da vel primært hvite, høyreekstreme menn som sier det er ugreit at menn går i enkelte klær, er det ikke, ts?

Hvite, høyreekstreme menn har absolutt alle normalt lykkelige mennesker som sine fiender. Inkludert absolutt alle kvinner som ikke er ulykkelig gift med en høyreekstrem mann, og absolutt alle menn som ikke er hvite, høyreekstreme og ulykkelige.

Det å bli likt av den gjengen, ts, er ikke et mål. Det er et tegn på at du har mislyktes totalt og absolutt her i livet.

Så om du går ut i din rosa tutu og sparkle hæler? Vit at alle som har et problem med det er forferdelige mennesker. Ikke fordi de er født slik, men fordi de stod opp og bestemte seg for å være et forferdelig menneske. Og, ja, det er ikke moro bli mislikt av folk. Men det kunne jo ha være verre, ikke sant? Du kunne jo ha vært så uheldig at du kastet bort livet på å være venn eller partner til slike mennesker! Det ville vært en grusom skjebne.

Anonymkode: 73300...b54

💯❣️

Anonymkode: a7132...859

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 16.55):

Jeg tror det er ødelagt av transer. De skal overdrive så forferdelig og kle seg enda mer feminin enn det kvinner er. Høye hæler, oversminket, skjørt og blomstrete kjoler på en måte mange kanskje. I manges øyne blir det ofte feil og man ser ut som man kler seg ut til noe man ikke er. 

Hvis du holder på manndommen din og ikke kler deg ut som noe du ikke er. Så kan du godt blande noen kvinneklær inn i det. Det er jo bare kult. I stedet for blomstrete kjole, kan du bruke en arbeidskilt. Gå gjerne med en rosa T-skjorte med bilde av my little pony på, og ha skikkelig Vikingskjegg sammen med den. Ikke sminke. 

Kvinner som implementerer mannlige plagg i garderoben sin, holder fortsatt på feminiteten. Det er den store forskjellen tror jeg. Hvis en mann begynner å ta til seg et og annet kvinneplagg, skal de begynne å sminke seg og dra det helt ut. Til sammenligning skulle kvinnfolka da begynte å lage små prikker i ansiktet slik at de ser ubarbert ut, hvis de har en herre bukse og herresko på seg.

Ingen legger merke til det, om du bruker et og annet kvinneplagg riktig, uten å overdrive. 

Anonymkode: d1224...57f

Si at du aldri har møtt en transperson uten å si at du aldri har møtt en transperson.

Anonymkode: fd0b0...7df

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en godt voksen og heterofil mannlig kollega som gjerne gikk i skjørt og høye støvler, hadde langt hår og neglelakk, glamrock-stil, og ikke et øyeblikk ble oppfattet som hverken feminin eller trans på noe vis. Det gjelder bare å finne sin stil og bære den med overbevisning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del synes jeg folk kan gå med HVA DE VIL. Jeg er så utrolig lei av andre som skal blande seg inn i hva folk tar på seg, som om det har noe å si for deres eget liv. Finner jeg meg en kjæreste skal han få lov til å gå i kjole og stayups så ofte han vil.

Anonymkode: 8d07c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...