AnonymBruker Skrevet 9. april #21 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sant. Jeg leste ikke dette. Hvordan blir det med bagasjen da, i London har man jo ikke akkurat oppbevaringsbokser. Anonymkode: 817e0...7cb Selvfølgelig har man bagasjeoppbevaring i London! Alle jernbanestasjonene har jo det; koster selvsagt noen kroner, men er veldig trygt og praktisk. Man kan også bruke tjenester som Stasher eller Bounce, ofte billigere, men litt mer tungvint, så i TS' tilfelle er det nok best å holde seg til oppbevaring inne på stasjonen. Anonymkode: 5a1dd...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #22 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du kommer til Luton og skal reise fra Gatwick er det helt unødvendig å dra til Victoria. Sånn rent bortsett fra at det er langt fra mitt favorittområde i byen, er det i dette tilfellet mye mer praktisk å satse på St Pancras stasjon - da kan du ta Thameslink-tog både fra Luton og til Gatwick (kan lønne seg å forhåndsbestille fra Luton, om du er heldig blir det ganske mye billigere). I ditt tilfelle ville jeg tatt toget til St Pancras, levert bagasjen på oppbevaring der og brukt dagen i området rundt St Pancras/King's Cross. F.eks. tatt en tur på British Library (den faste utstillingen er flott i seg selv, og de har ofte interessante spesialutstillinger), og deretter rusla rundt i Coal Drops Yard som ligger bak St Pancras/King's Cross. Masse fine butikker/kaféer/restauranter (Granary Square Brasserie anbefales for en litt luksuriøs lunsj), og enkelte dager har de marked der. Word on the Water er en bokhandel i en kanalbåt som er litt artig å se, og er du interessert i Harry Potter har du jo Platform 9 3/4 og tilhørende butikk inne på selve King's Cross. Når du er klar til å dra til Gatwick er det bare å plukke opp bagasjen og ta toget fra St Pancras til Gatwick. Anonymkode: 5a1dd...dfd Enig i dette. I tillegg kan du rusle litt langs Regent’s Canal, besøke Camley Street Natural Park, Gasholder Park, St. Pancras Lock, Kings Cross Light Tunnel, British Library… det kommer an på interessene dine. En ekte pub er også et must, enten du drikker alkohol eller ei. King Charles 1 er en historisk nabolagspub i 55 Northdown Street, med masse historie i veggene. Anonymkode: b0f7f...999 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #23 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Definer lang mellomlanding? Vel så viktig: hvilken flyplass, for det har ganske mye å si. Digresjon:For en del år siden så tok vi titt og ofte dagstur til London på lørdager pga rasende billige flybilletter. 07.05-flyet om morgenen, fremme i sentrum av London før butikkene åpnet, shoppe litt, vase litt rundt i byen, gå på Notting Hill-markedet, spise sen lunsj eller tidlig middag på pub før vi satte kursen tilbake mot Stansted sånn i 17-tiden. Nå hører det med til historien at vi har vært veldig mange ganger i byen, så det var egentlig aldri noe bestemt vi absolutt skulle gjøre der. Poenget er: Det er fullt mulig å få noe ut av en lang mellomlanding, men Heathrow kan være risky pga køer i immigration og sikkerhetskontroll. Anonymkode: bce8a...1bf Ja det var tider det når flybilletten til London kostet like lite som lokaltoget fra Gardermoen til Oslo 😂 Anonymkode: dceda...9a3
AnonymBruker Skrevet 9. april #24 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det var tider det når flybilletten til London kostet like lite som lokaltoget fra Gardermoen til Oslo 😂 Anonymkode: dceda...9a3 Flybillettene er fortsatt ganske billige egentlig, utenom skoleferier og andre populære tidspunkt. Hotellene derimot er en annen skål, de har vel rundt doblet seg etter pandemien. Og så kommer den dårlige kursen i tillegg. Så noen dagsturer er fortsatt verdt å vurdere Anonymkode: f66bc...c34
AnonymBruker Skrevet 9. april #25 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ganske stor prisforskjell spesielt utenom rushen. At den blir prioritert ved forsinkelser har jeg ikke merket noe til, tvert imot blir den ofte helt innstilt på dager med diverse problemer. Men det med å ta feil kan være et poeng, i hvert fall på Victoria. Siden det finnes tog der til Gatwick som kjører en lang omvei. Jeg foretrekker å reise fra Farringdon eller Blackfriars nå, veldig oversiktlig med få plattformer. Men London Bridge går også bra selv om det er en stor stasjon, bare å se etter "next fastest train to Gatwick". Hvilken stasjon jeg ville valgt kommer veldig an på hva jeg hadde endt opp med å gjøre i London. Victoria er ikke stasjonen med flest attraksjoner rundt. En ide for TS kunne være å besøke Borough market, da har man stasjonen rett ved siden av. Kan også dra opp i the Shard. Men Sky garden på andre siden av elven er gratis (må bestilles). Anonymkode: f66bc...c34 Victoria har veldig god tubeforbindelse. Og er blant den bagasjeoppbevaringen jeg er er mest fornøyd med konsistent. Så synes det er et ok utgangspunkt uansett hva man velger. Anonymkode: 91381...505
AnonymBruker Skrevet 9. april #26 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant. Jeg leste ikke dette. Hvordan blir det med bagasjen da, i London har man jo ikke akkurat oppbevaringsbokser. Anonymkode: 817e0...7cb Hva gjør enkelte på reiseforumet, egentlig 😂 Sorry, måtte bare.. (har flere ganger dratt over på dagstur, lagret en stor koffert på Victoria, og vært en tur eller to innom for å fylle på) Anonymkode: 91381...505 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #27 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det var tider det når flybilletten til London kostet like lite som lokaltoget fra Gardermoen til Oslo 😂 Anonymkode: dceda...9a3 Ja, mener vi pleide å betale 250-300 kroner t/r med Ryanair for en slik dagstur da de gikk fra Rygge. ☺️ Anonymkode: bce8a...1bf
AnonymBruker Skrevet 9. april #28 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Victoria har veldig god tubeforbindelse. Og er blant den bagasjeoppbevaringen jeg er er mest fornøyd med konsistent. Så synes det er et ok utgangspunkt uansett hva man velger. Anonymkode: 91381...505 Ja, men kun naturlig hvis man skal gjøre noe annet i det området. London Bridge og St Pancras og andre har jo også god tube-forbindelse. Anonymkode: f66bc...c34 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #29 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men kun naturlig hvis man skal gjøre noe annet i det området. London Bridge og St Pancras og andre har jo også god tube-forbindelse. Anonymkode: f66bc...c34 Jepp, det er jo bortkastet å ta omveien om Victoria (går jo ikke direktetog fra Luton), når det er så mye enklere å reise til/fra St Pancras eller London Bridge (og begge områdene attpåtil er langt mer interessante enn Victoria). Anonymkode: 5a1dd...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 10. april #30 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er flust med steder å oppbevare, togstasjoner, eller private firmaer som ofte tilbyr oppbevaring billigere. Men det kan være litt lugubre steder, bakrom i små butikker osv. Bare å søke litt rundt og evt se etter kundeanmeldelser. Noen hoteller tilbyr også mot betaling for ikke-gjester. Anonymkode: f66bc...c34 Ja, masse steder å oppbevare bagasjen, det er ikke noe problem. Anonymkode: 0abd9...8a0
AnonymBruker Skrevet 10. april #31 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er flust med steder å oppbevare, togstasjoner, eller private firmaer som ofte tilbyr oppbevaring billigere. Men det kan være litt lugubre steder, bakrom i små butikker osv. Bare å søke litt rundt og evt se etter kundeanmeldelser. Noen hoteller tilbyr også mot betaling for ikke-gjester. Anonymkode: f66bc...c34 Interessant, man skal jo aldri gå fra bagasjen sin på grunn av bombefare, og så har de likevel steder der en kan gå fra bagasjen. Blir det da scannet? Anonymkode: 817e0...7cb
AnonymBruker Skrevet 10. april #32 Skrevet 10. april Jeg liker Notting Hill/Portobello Road og Covent Garden og vills sikkert reist dit (iallefall til er av stedene) om jeg hadde en dag i London. Anonymkode: b544b...ded
AnonymBruker Skrevet 10. april #33 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant, man skal jo aldri gå fra bagasjen sin på grunn av bombefare, og så har de likevel steder der en kan gå fra bagasjen. Blir det da scannet? Anonymkode: 817e0...7cb Aldri opplevd at det har blitt skannet, og det er jo strengt tatt et ikkeproblem. Sikkerhetssirkuset på flyplasser er mest for syns skyld, er jo ingen skanning av bagasje før man går på båter og tog og busser feks. Anonymkode: f66bc...c34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå