Ginen Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Lurer på om det finnes andre Harry Potter fans her på KG? Kjeder meg litt akkurat nå, så tenkte jeg lage en tråd! :lese:
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Er ganske HP fan, ja... Sluker bøkene så fort de kommer, og er gjerne tidlig ute for å se film også...
Impala Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg er også Harry Potter-fan ja. Kjøper boken (på engelsk selvfølgelig) med en gang den kommer ut. De siste gangene har jeg lest boken på nytt før jeg har sett filmen, slik at jeg ikke skal blande inn ting som skjer i senere bøker. Endret 13. mars 2006 av Yamaha
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Åja, fan her! Har vært en del på cosforums.com (Chamber of secrets-forumet), og er en av dem som kommer på film premieren i potter-antrekk (vel, jeg var mcgonagall sist, føler at det passer min personlighet best ). Men det er så lenge å vente mellom nye utgivelser, at jeg må innrømme at det er vanskelig å holde følelsene ved like hele tiden! Og jeg er Snape-fan mest av alt...
tommeline Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Jeg må vel kunne kalle meg en fan, selv om jeg ikke når høydene til Soleil Noir
Wabbit Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Jeg tror jeg er litt fan... har lest alle bøkene og gleder meg sinnsykt til hver premiere.. hehe.. Men må også innrømme at når det ikke skjer så mye dabber det litt av for meg... Synes at historiene er så fantastiske gode og blir litt sånn fornærmet hvis noen ikke synes det samme. Jeg tenker da:" er det mulig?" Synes dessuten det er bare tull at noen mener HP er bare for barn! Jeg lever meg skikkelig inn i bøkene når jeg leser dem.. så det så!
Ginen Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2006 Personlig digger jeg Harry Potter! Gleder meg villt til hver bok og film, men det stilner litt av i mellomtiden for å være ærlig. Bøkene er helt fantastiske, leser de på engelsk, og har lest alle flere ganger. Ikke den siste da, men har tenkt å ta fatt på den snart også. Pleier ikke å lese bøker om igjen, men disse er så godt skrevet, og så finner jeg liksom nye ting hver gang. Artig! Har egentlig ingen favorittfigur, liker de fleste. Men takler ikke hun i "Order of the Phoenix", hun fæle innleigde professoren... Kommer ikke på hva hun heter, lenge siden jeg leste boka. Arrrgh!! Kanskje like greit, hu er fæl. (skikkelig engasjert altså!)
Theka Skrevet 14. mars 2006 #9 Skrevet 14. mars 2006 Bøkene er jo kjempebra, så såklart er jeg en fan. Favorittfigur har jeg vel kanskje ikke, liker at de på en måte er en trio jeg.
smilepia Skrevet 14. mars 2006 #10 Skrevet 14. mars 2006 Oh yeah. Me me me!! Jeg er stor Harry Potter fan. Men som kanskje voksne fans flest - elsker bøkene (Jada, jeg står i kø ved midnatt for å kjøpe dem og leser umiddelbart) og gleder meg stort over hver film (får selvsagt med premiæren), men når det er lenge til neste nye ting skjer (som nå når vi er mellom film og bokutgivelse) så tråler jeg ikke direkte alle forumene der ute. Det hadde bare tatt litt for mye av tiden min... Har lest alle bøkene flere ganger, og frisker også opp igjen før hver film kommer. Liker flere av personene i bøkene, kanskje aller mest Sirius, og Lupin (har jo kaldt opp katten vår etter han ). Ps- Ginen - hun fæle professoren het Umbridge (på engelsk -har ikke lest den norske oversettelsen enda) Og hun var virkelig fæl ja!!! Grøss.
Champagnepiken Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 Samme som smilepia - stor fan "når det skjer noe". Og har lest alle bøkene flere ganger.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 Jeg er kjempefan! Men som de andre sier, det er så kjipern å vente...
NullHull Skrevet 15. mars 2006 #13 Skrevet 15. mars 2006 Nei, har ikke lest en eneste av bøkene eller sett noen av filmene. Men jeg "kaprer" denne tråden kun for å spørre: er det bare meg, eller ser ikke lille Mr. Potter en smule sminket ut på dette bildet? Nei da, ikke noe viktig i så måte, men stusset bare litt over at den unge herremannen så nesten mer foundation-belagt ut enn skjønnheten ved siden av? Kan selvf. være at han nettopp har hatt noen opptreden av noe slag også... *tusler ut av tråden igjen*
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #14 Skrevet 15. mars 2006 urk ja han var svært blek og hadde rouge og "naturlig" øyenskygge... men veldig sterkt bilde av ham der, syns han så litt skummel ut, hvis du stirrer på ham uten å blunke ei stund.... ser tydelig hvordan han ser ut når han blir voksen! men ja jeg er hp-fan. er svær skuffet over de 3 første bøkene, fordi de er så mye kortere enn de 3 siste! de siste bøkene er jo 3-4 ganger så tykke! j.k. rowling får sette seg ned å skrive om og utvide de 3 første bøkene når hun er ferdig med siste bok
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2006 #15 Skrevet 16. mars 2006 Nei, har ikke lest en eneste av bøkene eller sett noen av filmene. Men jeg "kaprer" denne tråden kun for å spørre: er det bare meg, eller ser ikke lille Mr. Potter en smule sminket ut på dette bildet? Nei da, ikke noe viktig i så måte, men stusset bare litt over at den unge herremannen så nesten mer foundation-belagt ut enn skjønnheten ved siden av? Kan selvf. være at han nettopp har hatt noen opptreden av noe slag også... *tusler ut av tråden igjen* ← Sånn til info, så er det der ikke Harry Potter, men skuespilleren som spiller han i filmene. (Og skuespillere har det da med å bli sminket som de får beskjed om.) jeg vet dette kom litt dårlig fram av artikkelen.
NullHull Skrevet 16. mars 2006 #16 Skrevet 16. mars 2006 Sånn til info, så er det der ikke Harry Potter, men skuespilleren som spiller han i filmene. ← Hvaaaa??? Er det ikke Harry in person, liksom???
Diktern Skrevet 16. mars 2006 #17 Skrevet 16. mars 2006 Jeg er veldig glad i bøkane, har lest alle på norsk, og noen på engelsk fordi jeg ikke har orka å vente. Men jeg syns nå det tar litt vel lang tid mellom hver bok da. Har begynt på 6'er for 2.gang nå, de andre bøkane har jeg nok lest 3-10 ganger hver... Så jeg er nok en fan, ja. Men jeg synes ikke filmane yter bøkane rettferdighet, spesielt ikke den siste!
Ginen Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #18 Skrevet 17. mars 2006 Jeg er enig i at filmene ikke yter bøkene rettferdighet. Men i bøkene er det utrolig mye handling, og hvis alt skulle vært med i filmen, hadde vi trolig endt opp med å sitte foran skjermen i et døgn.... Høres gøy ut i teorien da, men likevel! Så noe må nødvendigvis kuttes ned på. Men jeg syns det er litt rart at skoleområdet Hogwarts ble såpass endret fra 1. til de neste filmene. Syns det ble litt vel mørkt jeg. Men for all del, det passer jo til stemningene i filmene. Tror jeg skal begynne på nr. 6 igjen, har vært så opptatt med skolen, så trenger litt underholdning. Noen som vet når film nr. 4 kommer på dvd forresten?
Impala Skrevet 17. mars 2006 #19 Skrevet 17. mars 2006 Jeg er enig i at filmene ikke yter bøkene rettferdighet. Men i bøkene er det utrolig mye handling, og hvis alt skulle vært med i filmen, hadde vi trolig endt opp med å sitte foran skjermen i et døgn.... Høres gøy ut i teorien da, men likevel! Så noe må nødvendigvis kuttes ned på. Men jeg syns det er litt rart at skoleområdet Hogwarts ble såpass endret fra 1. til de neste filmene. Syns det ble litt vel mørkt jeg. Men for all del, det passer jo til stemningene i filmene. Tror jeg skal begynne på nr. 6 igjen, har vært så opptatt med skolen, så trenger litt underholdning. Noen som vet når film nr. 4 kommer på dvd forresten? ← Enig med deg Tror filmen kommer i slutten av mars.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #20 Skrevet 17. mars 2006 Noen som vet når film nr. 4 kommer på dvd forresten? ← Den er allerede ute i utlandet (enkelte andre land, heter det kanskje...), jeg kjenner flere som har bestilt fra USA og fått den allerede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå