Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på og ble innkalt til intervju til en jobb jeg virkelig har lyst på. På annonsen stod det at de krever minimum 1 år arbeidserfaring og bachelor.

Jeg har 6mnd erfaring og halveis ferdig på mastergraden. Er det virkelig så ille at jeg skrev at jeg har 1 års erfaring?

Jeg har vært borti absolutt alt de sa de ønsket på annonsen. Så jeg føler jeg har god kompetanse.

Anonymkode: bb241...802

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har skrevet at du har 6 måneder mer erfaring enn det du faktisk har, så er det ille ja. Jeg hadde ikke ansatt deg etter en slik løgn. Hadde du imidlertid søkt med mindre enn ett års erfaring på cv, så kunne du likevel fått jobben selv om vi i annonsa ønsket ett års erfaring. Det som står i annonsa er jo ønsker, ikke alt man kan få. Men lyver du, så er løpet kjørt hos oss. 

Anonymkode: 89a1f...abf

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lyver man så er man ferdig. Om du så lyver om at du har katt så tar enhver arbeidsgiver det personlig. Et jobbforhold kan mange ganger nesten sees på som å være i en sekt. 

Anonymkode: 39b36...f22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søkte på og ble innkalt til intervju til en jobb jeg virkelig har lyst på. På annonsen stod det at de krever minimum 1 år arbeidserfaring og bachelor.

Jeg har 6mnd erfaring og halveis ferdig på mastergraden. Er det virkelig så ille at jeg skrev at jeg har 1 års erfaring?

Jeg har vært borti absolutt alt de sa de ønsket på annonsen. Så jeg føler jeg har god kompetanse.

Føler de at du er den rette etter intervjuet, spiller ikke en liten hvit løgn noen rolle.

Anonymkode: 28704...57d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ringer de referansepersonen og finner ut av det, så får du ikke jobben. Men lite sannsynlig at bedriften sjekker om det stemmer at du har ett års erfaring. 

Anonymkode: 2e819...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Løy du på tiden du hadde jobber der også da? Siden man skriver på cv start og slutt på arbeidsforhold? Blir du tatt i løgn så har de jo ikke tilliten til deg som gir dårlig referanse. Det kan og føre til at du ikke får jobben. 

Anonymkode: 8be9c...9ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så ille at jeg skrev at jeg har 1 års erfaring?

100% overdrivelse er rimelig ille.

Anonymkode: e3b2a...070

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...