AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Jeg har ryddet litt i skuffer og skap og tatt litt alvorlig regnskap med meg selv. Konklusjonen blir dessverre at jeg har nok av det meste til å leve gjennom to levetider og fortsatt risikere at jeg kommer over ubrukte ting 🙈 Vi vil spare til nytt kjøkken, vil helst klare det uten lån. Bør da også skifte gulvet, så det blir ingen billig affære. Har nå avtalt med mannen at vi for alvor går inn for ingen innkjøp av ting til hus/ klær resten av året. Unntaket er noen planter i vår/ sommer, fordi en side av huset ikke er bearbeidet og må tas en økt i år. Tenkte kanskje det økte motivasjonen litt hvis vi var flere 😅 Har du/ dere et konkret sparemål, og vil dere være med her? Tanken var å gjøre opp status hver mandag over uken og helgen som var, og skrive her om man har brukt noe unødig. Sånt ser man kanskje mer egne feil og klarer lettere å holde seg også? Jeg prøver i alle fall, wish me luck 😂 Har man slitt hull i støvlene og kjøpt nye så er det selvfølgelig et nødvendig innkjøp. Tenker bare det man ikke kan forsvare hvis man er helt ærlig med seg selv. Anonymkode: 14b92...d07
Lilleiskaffe Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Så gøy! Jeg har MYE jeg må bruke penger på fremover: -pusse opp et soverom med nytt tak, nye vegger, nytt gulv, maling, elektronikk og full pakke (egentlig lage et helt nytt rom) - lage et enormt blomsterbed på budsjett - ferdigstille diverse prosjekter som ikke er 100% ferdig Tror ikke nødvendigvis jeg får spart all verden, men ved å være mer bevisst på kostnader og unngå å handle unødvendige greier skal jeg få til. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Lilleiskaffe skrev (15 minutter siden): Så gøy! Jeg har MYE jeg må bruke penger på fremover: -pusse opp et soverom med nytt tak, nye vegger, nytt gulv, maling, elektronikk og full pakke (egentlig lage et helt nytt rom) - lage et enormt blomsterbed på budsjett - ferdigstille diverse prosjekter som ikke er 100% ferdig Tror ikke nødvendigvis jeg får spart all verden, men ved å være mer bevisst på kostnader og unngå å handle unødvendige greier skal jeg få til. Pengene bare flyr når man eier bolig altså, men vi får vel se det som en investering 😂 Og prøve å få mest mulig for minst mulig 🦾 Anonymkode: 14b92...d07
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Mitt beste råd er å gjøre det til en livsendring, kontra bare for en periode Se litt på underconsumption core på Tiktok, det er veldig intr. Anonymkode: c1c38...416 1
Lilleiskaffe Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pengene bare flyr når man eier bolig altså, men vi får vel se det som en investering 😂 Og prøve å få mest mulig for minst mulig 🦾 Anonymkode: 14b92...d07 Det er akkurat det, pengene flyr 😆 men forsøke å være litt lur med dem samtidig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå