Gå til innhold

Samsoving på barsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at dette finner du ut av når du er på barsel. Hvordan formen din er, om du må ta sterke medisiner og hvordan babyen er.

En anekdote: Da jeg var på barsel andre gang så oppfordret de meg til å samsove med nyfødt. Det var planlagt ks og jeg hadde jevn tilgang på smertestillende med rød trekant og var utslitt etter mange måneder med for lite søvn og store smerter. Jeg har lest på nettsidene til lub om "reglene" for samsoving og sa naturligvis nei til å samsove når jeg var "neddopa".

Masse lykke til🥰

Anonymkode: 66da3...db4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samsovet på barsel med alle barna, hadde sengen inntil veggen og teppe/dyne rullet mot veggen. Ene babyen min ble født i uke 35, og da spurte de om det var ok for meg å samsove. Fordi han ville da lettere regulere temperatur og matbehov enn om han måtte ligge alene i en varmeseng. Med siste så spurte de ikke, bare gjorde klart for samsoving for de antok at jeg ville samsove denne gangen også. Barna mine er 18, 15 og 12.

Anonymkode: 7a125...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samsov.. gamle avdanka jordmødre ville at barnet skulle sove i baljen, og aller helst på et annet rom, og klagde på at jeg hadde latt babyen amme på natta.. var deilig å få en ny jordmor som kunne fortelle at det var helt naturlig for barnet å amme mye på natta og at det var viktig for melkeproduksjonen.. hun var mer samsovingsvennlig , hjalp meg med å sette sengen inn til veggeen, fant et helseteppe som vi rullet til en pølse og la i sprekken mellom madrassen og veggen ..

Anonymkode: 6cde3...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...