Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er en jente på 26 år, som i flere år har hatt en nokså sunn, variert kosthold og vært aktiv. Ikke nødvendigvis trening av styrke eller lignende fast, men turer og det å få beveget kroppen.

men i det siste har jeg hatt et enormt søtsug som jeg aldri har vært borti tidligere, samtidig at jeg blir fortere sulten eller lyst på noe. Har ikke lyst på mye av gangen men litt, hele tiden.

noen som har opplevd det samme eller har noen tips for hvordan man ikke skal gå å kontant små snackse/spise. 

Anonymkode: 217f8...6d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krom, sink og magnesium vil kanskje hjelpe. Og du kan vurdere å drikke vann med litt havsalt og litt natron, det hjelper cellene binde mer vann i tilfellet du er svakt dehydrert uten å merne det:)

Anonymkode: d3587...cbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i perioder plaget med sultfølelse(veldig sug øverst i magen) uten å være sulten(typ rett etter måltid)og søtsug/behov for å stadig spise på noe.  Er nok svingende blodsukker eller muligens(som jeg har lest meg fram til) mangel på et hormon som forteller kroppen at jeg er mett.

Jeg har imidlertid god effekt av å ta tilskudd av krom. Da gir det seg bare etter noen dager. 

Anonymkode: 0ecd2...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Mange parasitter elsker sukker, så det er veldig viktig å unngå sukker og begrense inntaket av mat som raskt konverteres til sukker etter inntak. Det er derfor lurt å også unngå korn og begrense frukt. En lavkarbodiett eller en paleodiett er et godt utgangspunkt.

Anonymkode: fe451...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Konstant småspising er en uting. Spis deg mett til måltidene og lag bra mat - protein , grønnsaker, frukt, egg,   Osv. 

Anonymkode: 7f37e...428

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...