Gå til innhold

Dagens moderne trend som vil angres på om 10 år?

SeBraHaHa
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du virkelig det hjelper? 

Man har visst i over 70 år at det er farlig å røyke, men folk gjør det for det

Anonymkode: 3bf61...7a9

Så du mener at man skal gi opp å mase og påvirke og lære våre håpefulle? I og med at det "ikke hjelper", er det det du mener? Eller,- er det verdt noen forsøk i det minste?

Anonymkode: 89e4d...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veneers på tenner. Tror mange angrer allerede nå. Det endrer ansikt til det ugjenkjenelig, og det ser fake ut. 

Anonymkode: 8780e...c67

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Veneers på tenner. Tror mange angrer allerede nå. Det endrer ansikt til det ugjenkjenelig, og det ser fake ut. 

Og det faller av. Blir stygge renner mellom og opp mot tannkjøttet også. Og det koster masse penger å fikse etterhvert.

Anonymkode: af5ed...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lipfillers, og synlige tatoveringer overalt. Det med tatoveringer vet jeg mange kommer til å angre bittert på.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wegovy, Ozempic, osv. Tror at det blir massesøksmål mot legemiddelfirmaene for manglende forskning på langtidsvirkninger, og en gjeng brukere med ødelagt mage- og tarmsystem. 

Anonymkode: f55a6...6df

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtskill!! Iallefall på menn. Er virkelig ikke fan av den midtskill, "sleek" sveis og hårklemme bak på damer heller.

Jeg er ikke bedre enn at jeg har sett samtlige sesonger av ex on the beach - men jeg har aldri distansert meg så mye fra det som skjer på skjermen, som nå i siste sesong der flere kommer med utsagn som "håper det kommer inn en gutt med midtskill".

Og det har mannen fått tydelig beskjed om. Ta gjerne skjegget. Barber av deg håret. Legg på deg. Gå med hva du vil. Men kommer du hjem med midtskill har du fem minutter på deg til å gre om, ellers går jeg. 

Anonymkode: fa9be...ced

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du mener at man skal gi opp å mase og påvirke og lære våre håpefulle? I og med at det "ikke hjelper", er det det du mener? Eller,- er det verdt noen forsøk i det minste?

Tror alle som vokser opp nå er klar over dette, så og mane opp og ned om dette fra foreldre tror jeg heller virker mot sin hensikt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 15.12):

Ja, det ser helt tåpelig ut. Omtrent alle menn syns det er stygt også.

Ikke min erfaring, etter 20 års bruk av leppefiller :)Kommet for å bli.Teknikker blir bare bedre.

Å hylle overvekt håper jeg er en trend som forsvinner.

Vi må begynne å stikke fingeren i jorda og innse at sykelig overvekt er en mye lavere vekt enn folk vil innse nå.

Anonymkode: cf10e...b36

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 15.12):

Ja, det ser helt tåpelig ut. Omtrent alle menn syns det er stygt også.

Dette burde absolutt ikke være en grunn til å unngå lipfillers. Man gjør ting med kroppen sin fordi man liker det selv, ikke fordi menn skal tenne på det.

Anonymkode: 3ddd9...5e0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så flatterande, nei...

19823c5a67378a56f4e2aa13eda67f72e14dc05f.jpg.webp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt de som har Tyrkia-tenner kommer garantert til å angre, for de kommer enten til å måtte bruke hele pensjonen sin på tannimplantater, eller så bli de en del av den nye gebissgenerasjonen. Tenner som er slipt ned til små stubber og fått limt på falske tenner holder i noen få år, og da må tannstubbene slipes enda litt mer ned før nye tenner kan limes på igjen. Dette er for de heldige, for de uheldige kan det bli råtne tenner som må fjernes og erstattes med implantater. Nei takke meg til naturlige, lysegule eller gråhvite tenner som varer i mange år.

Jeg håper og tror at hele influenser-trenden forsvinner om noen år. Jeg synes det er helt tullete at noen mennesker kan bli kjendiser og tjene millioner bare på å fjolle seg til på sosiale medier, reklamere for et hårreisende overforbruk av produkter vi ikke trenger, og delta i utallige realityprogrammer. Og så håper jeg at de verste ekstremistiske retningene roer seg og at folk kan møtes litt mer mot midten. Jeg er dritlei både woke-bevegelsen og ytre høyre. Jeg vil ha mer nyanser og gode diskusjoner. Apropos det: jeg håper Meta/Facebook går dukken og at Hudd o.l. blir mer vanlig. Jeg vil ha mer ekte folk og meninger, og mindre reklame, algoritmer, bots og anonyme ekstrakontoer opprettet kun for å krangle i kommentarfelt.

Anonymkode: 37233...062

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle som vokser opp nå er klar over dette, så og mane opp og ned om dette fra foreldre tror jeg heller virker mot sin hensikt 

Bare å overlate all oppdragelse til skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og hvor er oppdragelsen? Man forklarer til det kjedsommelige om hvor farlig røyk og solarium er? Snakker man ikke med barna om slikt lenger?

De har ingen konsekvenstanker i den alderen der. Kombinert med at de begynner å løsrive seg fra foreldrene og identifisere seg med sin egen generasjon. De er sjelden eller aldri interesserte i utdaterte gamlingers erfaringer og advarsler. Det er ikke noe nytt her. Dessverre så kommer konsekvensene, i form av solskadet hud, tobakksskader og kamp mot røykeavhengighet. Men det tror ikke ungdommene noe på, dessuten så "er det så lenge til at innen da har de ikke noe liv uansett." Tror de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 17.03):

Tror pendelen er i ferd med å svinge, med tanke på kosmetiske inngrep, sminke, perfekte tenner, fokus på utseende osv. Tror vi går mot en tid hvor man heller hyller det naturlige. 

Anonymkode: 59723...d88

Mhm!! Merker at jeg synes at folk med mye personligheter i tennene er noe jeg synes er sjarmerende, ikke brune tenner, men rene tenner som ikke er fikset på. Det er cute, da. :D Ikkznt. ^^ YEahhhh... 

Anonymkode: e8d0e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise

Anonymkode: 5947c...615

synes egentlig kundegruppen til sophie elise er mer interessant enn sophie elise. Hvem ER de egentlig? :P jeg har aldri skjønt meg på dem ... jeg er oppriktig nysgjerrig! 

Anonymkode: e8d0e...5fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 16.45):

Tror ikke du kan snakke for «alle menn» altså. Jeg er enig i at fillers ikke er spesielt pent, men det finnes nok av men som liker denne typen look, dessverre. 

Anonymkode: f0b90...37e

Ver ikke om noen bekjente (menn) som liker fillers. Derimot ensidig enighet om hvor j… det ser ut på kvinner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sticker skrev (8 minutter siden):

Ver ikke om noen bekjente (menn) som liker fillers. Derimot ensidig enighet om hvor j… det ser ut på kvinner.

Ingen bryr seg om hva menn synes.

Anonymkode: 70c84...882

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 16.55):

Dette synes jeg også er så rart. Jeg er også oppvokst på 90-tallet, og da var individualisme kjempeviktig. Alle hadde sig egen stil. Om noe ville jeg tippet at individualisme ble enda viktigere med tiden, ikke mindre 🤔 

Anonymkode: 70c84...882

Alle generasjoner med ungdommer uttrykker at de synes individualisme er kjempeviktig, men klarer av en eller annen grunn å se omtrent kliss like ut alle sammen likevel. 
Jeg husker også meg selv som ekstremt individualistisk da jeg var i slutten av tenårene, starten av 20-årene. Men når jeg ser tilbake, så hadde vi jo omtrent samme hårstil (samme kutt i forskjellige retninger), samme sminkestil (bare i forskjellig grad) og samme klesstil (I gitte kategorier) 
Vi var like individuelle som spicegirls. (Dvs. de aller fleste av oss forsøkte å se ut som en eller annen variant av spicegirls.) 

Dagens ungdommer er akkurat det samme. Joda, MANGE av dem går i lyse (beige eller hvite) klær. Men de har også "sporty"-stil, (Alle i samme type treningstøy)  og "Casual stil", der de har joggebukser og collegegensere. 
I tillegg har du de som har "retro stil" og kun kjøper brukte klær. Du har de som er "preppy", du har fortsatt "Emo"-ene, og "rockerne". 
Altså er ikke alle like. Alle har ikke samme hårfarge eller hårsveis. Det er bare du som synes de ser helt like ut, og ser bekreftelser på det du tror. 

De er altså like "individualistiske" som alle ungdomsgenerasjoner før dem har vært. Altså individualistiske innenfor rammen for egen gruppe. 

Jeg vil jo tippe de om noen år vil synes både klesstilen og hårstilen ser helt idiotisk ut. Akkurat som alle andre generasjoner har gjort før dem. 

Anonymkode: 546f1...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De boblekåpene. Jeg skjønner at de er praktiske og de ser utrolig varme ut, men det er ikke pent (synes jeg) 😅

Uggstøflene folk går i nå, uten sokker når det er 3 grader ute. Ser ut som om de har glemt å ta på seg sko før de gikk hjemmefra.

Douchebag-sekken. Huff. Sikkert praktisk, men ser helt grusom ut. Og at ALLE har den hjelper ikke. 

Anonymkode: b8305...63b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...