Gå til innhold

Dagens moderne trend som vil angres på om 10 år?

SeBraHaHa
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Lipliner langt utenfor leppene og øyenbryn som står rett opp i separate hårstrå. 

Anonymkode: 7f9f9...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som lav dame elsker jeg alt som er kort/cropped. Topper, bukser, gensere og cardigans. Ja, takk! Måtte det vare evig 

Anonymkode: c52d0...9fa

Men i mine øyne er jo den moten med korte, vide bukser (om jeg forstår rett) ikke kledelig i det hele tatt (kanskje jeg misforstår hva du går i, og kanskje har jeg elendig smak - kan meget vel hende, og dette er ikke vondt ment).

Når det er sagt, ser det like ille ut på høye, men ille på en annen måte.

Korte ser butt ut i det, mens høye ser mer ut som Steve Urkle for meg. Altså den stereotypiske "håpløse" high school-eleven som bare ikke evner å være sosialt oppegående i tv-seriene jeg vokste opp med, og som de måtte kle rart for at alle skulle skjønne hvor håpløs han/hun var (IKKE vondt ment, men det er bare moten sett med mine briller, jeg forstår jo at jeg er helt håpløs med dette - og da er jeg ikke ironisk).

Anonymkode: db809...82d

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det noen vil angre på blir nok som andre her sier, botox, fillere, implantater, skallfasetter/kroner, slankesprøyter. Sånt som kan få alvorlige konsekvenser. 

Det andre er sånt som vi (og kommende generasjoner når de får se bilder) kommer til å le av, slik vi alltid har gjort av fortidens moter. De enorme øyenbrynene, for eksempel. Og kaskader av falske øyenvipper. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette synes jeg også er så rart. Jeg er også oppvokst på 90-tallet, og da var individualisme kjempeviktig. Alle hadde sig egen stil. Om noe ville jeg tippet at individualisme ble enda viktigere med tiden, ikke mindre 🤔 

Anonymkode: 70c84...882

Og hva er grunnen? Jo, disse hersens influenserne på sosiale medier som av en merkelig grunn skal være det store forbildet til alle jenter.

Anonymkode: 89e4d...fac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette synes jeg også er så rart. Jeg er også oppvokst på 90-tallet, og da var individualisme kjempeviktig. Alle hadde sig egen stil. Om noe ville jeg tippet at individualisme ble enda viktigere med tiden, ikke mindre 🤔 

Anonymkode: 70c84...882

Når jeg gikk på ungdomsskolen sent 90 tall og tidlig 2000 så hadde da alle jentene like miss sixty bukser , buffalo sko og froot of the loome hettegensere , så dette er jo ikke noe nytt 🙈

Anonymkode: a01ff...945

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være damefrisør nå, må være verdens kjedeligste jobb 😄. For noen tiår siden var det kort hår, langt hår, permanent, mange farger osv. Nå vil alle se like ut, med eller uten juksehår. 

Håpet mitt, er at det skal bli ut at alle vil se likedan ut. Det mest normale er individualisme. At alle dyrker sin egen, kreative stil. Utseende bør speile personligheten.

Anonymkode: 661b8...b9a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggere som har eksponert barna på nett for lønningens skyld…

Anonymkode: b5b3b...f73

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ungdommen har begynt å sole seg i solarium igjen. Flere av vennene til 17 åringen gjør det , så vi hadde en diskusjon om det hvor jeg fraråde han på det sterkeste å begynne med det.

Anonymkode: 1d490...be5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ungdommen har begynt å sole seg i solarium igjen. Flere av vennene til 17 åringen gjør det , så vi hadde en diskusjon om det hvor jeg fraråde han på det sterkeste å begynne med det.

Det er i såfall helt tragisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og de har begynt å røyke. For det er "kult" igjen. 

Anonymkode: af5ed...3d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men i mine øyne er jo den moten med korte, vide bukser (om jeg forstår rett) ikke kledelig i det hele tatt (kanskje jeg misforstår hva du går i, og kanskje har jeg elendig smak - kan meget vel hende, og dette er ikke vondt ment).

Når det er sagt, ser det like ille ut på høye, men ille på en annen måte.

Korte ser butt ut i det, mens høye ser mer ut som Steve Urkle for meg. Altså den stereotypiske "håpløse" high school-eleven som bare ikke evner å være sosialt oppegående i tv-seriene jeg vokste opp med, og som de måtte kle rart for at alle skulle skjønne hvor håpløs han/hun var (IKKE vondt ment, men det er bare moten sett med mine briller, jeg forstår jo at jeg er helt håpløs med dette - og da er jeg ikke ironisk).

Anonymkode: db809...82d

En annen kort dame her som elsker trenden med croppede klær! Det gjør at jeg kan gå i butikken å kjøpe meg en bukse som blir akkurat passe lang, uten å måtte frem med symaskinen for å legge den opp. En croppet bukse vil på meg bli det samme som en vanlig bukse blir på en lang person (det blir altså ikke høyvannsbukser på meg). Samme med gensere, jeg slipper at genseren når meg under rumpa. Det er utrolig deilig å slippe å legge opp alle klær!

Men enig i at trenden er veldig uflatterende på de som er lange nok til at klærne faktisk blir korte. Da ser det bare ut som at de har på seg for små klær. 

Anonymkode: 5dc52...063

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tror også bruken av slankesprøyter er noe som vil vise seg å ha en bakside som vil føre til at mange angrer.

Vekttap?

Anonymkode: c6205...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Midtskill.

Anonymkode: d269e...6bc

Jaaa😂 Med 10 kg gel på boks fra normal som tetter hårsekker og porer for «sleek look» sin skyld 😂

Anonymkode: b5b3b...f73

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er falske øyenvipper, brynlaminering og "andenebb-lepper", men det er mulig at dette er på vei ut allerede? 

For klesstil akkurat nå, tipper jeg de vide rette buksene og fraværet av farger. Som godt voksen fargeglad "kjerring" over femti, er det lite jeg liker ved det som er moderne nå. Men som jeg skrev i en annen tråd, er dagens mote bra for økonomien min for jeg finner svært lite som frister. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de har begynt å røyke. For det er "kult" igjen. 

Og hvor er oppdragelsen? Man forklarer til det kjedsommelige om hvor farlig røyk og solarium er? Snakker man ikke med barna om slikt lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor er oppdragelsen? Man forklarer til det kjedsommelige om hvor farlig røyk og solarium er? Snakker man ikke med barna om slikt lenger?

Tror du virkelig det hjelper? 

Man har visst i over 70 år at det er farlig å røyke, men folk gjør det for det

Anonymkode: 3bf61...7a9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tvilsomt at en angrer på noe, men en kan jo undres over en del trender og moter når en ser tilbake.

Anonymkode: 43a59...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som filer ned sunne og friske tenner for å sette på nye falske må angre når de blir eldre. Klær, interiør osv er det bare å le av når de er lei, men å ødelegge noe så viktig som tenner er helt høl i hodet, bare for å få perlerad. 

Anonymkode: 3c5f3...a0f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...