Gå til innhold

Dagens moderne trend som vil angres på om 10 år?

SeBraHaHa
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At alt interiør og klær skal være beige

Anonymkode: 61b25...c0e

Det skal være beige/hvitt/grått.

Og det var det også da jeg kjøpte første bolig for 20 år siden. Bare avbrutt av aksent-vegger i blått eller rosa. Som veldig raskt ble ekstremt utdatert. 

Anonymkode: c22d2...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg håper trenden med at alle skal se så like ut forsvinner.

Da jeg vokste opp på 90tallet så hadde de fleste jentene ulike frisyrer og hårfarger, de fleste sminket seg forskjellig, og klær varierte mer. Når jeg ser tenåringsjentene i dag, så ser det ut som de fleste kunne vært tvillinger omtrent. Samme hårfarge og frisyre, alle har samme type bukser og gensre, og kunne brukt hverandre som speil...

For all del, det var mye merkelig trender på 90tallet også, men da kunne man iallefall skille seg ut.

Anonymkode: a97a9...0f0

Dette synes jeg også er så rart. Jeg er også oppvokst på 90-tallet, og da var individualisme kjempeviktig. Alle hadde sig egen stil. Om noe ville jeg tippet at individualisme ble enda viktigere med tiden, ikke mindre 🤔 

Anonymkode: 70c84...882

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg vokste opp på 90tallet så hadde de fleste jentene ulike frisyrer og hårfarger, de fleste sminket seg forskjellig, og klær varierte mer. Når jeg ser tenåringsjentene i dag, så ser det ut som de fleste kunne vært tvillinger omtrent. Samme hårfarge og frisyre, alle har samme type bukser og gensre, og kunne brukt hverandre som speil...

For all del, det var mye merkelig trender på 90tallet også, men da kunne man iallefall skille seg ut.

Haha... nei... 

Vi var jo klin like. Utvalget var mye mindre. Halve klassen hadde knepp-buksene fra adidas en periode. Alle med et-par unntak hadde miss-sixty bukser. Det var øyesminke som gjaldt, hudsminke var ikke en greie den gangen, med unntak av tykk concealer over urenheter. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha... nei... 

Vi var jo klin like. Utvalget var mye mindre. Halve klassen hadde knepp-buksene fra adidas en periode. Alle med et-par unntak hadde miss-sixty bukser. Det var øyesminke som gjaldt, hudsminke var ikke en greie den gangen, med unntak av tykk concealer over urenheter. 

Sånn var det i hvert fall ikke der jeg bodde.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær uten passform og alt for korte bukser. Ingen kler klærne man får kjøpt i butikken nå. 

Anonymkode: db809...82d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror pendelen er i ferd med å svinge, med tanke på kosmetiske inngrep, sminke, perfekte tenner, fokus på utseende osv. Tror vi går mot en tid hvor man heller hyller det naturlige. 

Anonymkode: 59723...d88

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror pendelen er i ferd med å svinge, med tanke på kosmetiske inngrep, sminke, perfekte tenner, fokus på utseende osv. Tror vi går mot en tid hvor man heller hyller det naturlige. 

Interessant, hvorfor tror du det? Jeg tror det går i motsatt retning, at det dukker opp stadig flere nye innovative behandlinger, og at flere kaster seg på dette. Hvorfor skal man gå tilbake til rynkefjes når det finnes måter å unngå det på liksom.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke klær og sminke som noe man angrer på - det er bare morsomt med moter som svinger. 

Det jeg tror folk kommer til å angre på er tatoveringer, fillers, botox, implantater i bryst og rumpe. 

Elsker folk som eldes med verdighet og stil. Bruk gjerne gode produkter og ta ansiktsbehandlinger - men å sprøyte alt mulig inn i ansikt og kropp er skremmende. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Interessant, hvorfor tror du det? Jeg tror det går i motsatt retning, at det dukker opp stadig flere nye innovative behandlinger, og at flere kaster seg på dette. Hvorfor skal man gå tilbake til rynkefjes når det finnes måter å unngå det på liksom.

De siste årene har flere kjendiser reversert inngrep og frontet et mer naturlig utseende. Pamela Anderson er jo en kjent person som nå fronter en naturlig look, og mange har omfavnet trenden. Opplever videre at trender på sosiale medier heller mere over mot det "naturlige" og "sunne", og det er også forskning som viser at mange yngre mennesker misliker det "kunstige utseende" som i lang tid har vært normen. Økt bevissthet rundt hvordan algoritmer og filtre påvirker selvbildet, spesielt hos yngre, flere trender som omhandler "body positivity" og "body  neutrality", og at man kanskje er litt digitalt utmattet etter årevis med filtre og "perfekt utseende" i feeden. 😅

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trender vil alltid komme og gå i motpoler. Tror man går mot mer naturlig look skjønnhetsmessig men folk kommer fortsatt til å gjøre inngrep. 

Ang dette med 90-tallet og individualisme så så vi ganske kliss like ut i byen jeg er fra. Jobber ved en vgs nå og der går de i mye forskjellig. Så tror ungdom er som ungdom alltid har vært - individer innenfor rammer. 

Anonymkode: 8eb0f...57c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også bruken av slankesprøyter er noe som vil vise seg å ha en bakside som vil føre til at mange angrer.

Anonymkode: af5ed...3d8

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haha... nei... 

Der jeg vokste opp var det missixty-bukser, lee, loius og levis av jeans, mange jenter gikk i saggebukser og cargobukser, og noen i skinn/latex bukser.

Øyensminke gjaldt ja, men noen brukte mørke farger og en sotete stil, andre brukte metallisk lyserosa eller babyblått helt opp til øyenbrynene. Det var diamanter og neonfarger rundt øynene, og for å ikke snakke om hårmascara i alle varianter.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sånn var det i hvert fall ikke der jeg bodde.

Da er det jo bare å flytte dit igjen :) 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der jeg vokste opp var det missixty-bukser, lee, loius og levis av jeans, mange jenter gikk i saggebukser og cargobukser, og noen i skinn/latex bukser.

Øyensminke gjaldt ja, men noen brukte mørke farger og en sotete stil, andre brukte metallisk lyserosa eller babyblått helt opp til øyenbrynene. Det var diamanter og neonfarger rundt øynene, og for å ikke snakke om hårmascara i alle varianter.

Hårmascara var vel litt tidligere, og alle brukte det og. Sammen med Date parfyme. 

Uformelige bukser på alle jenter, ja, med unntak av åletrange miss-sixty med lavt liv. De fleste av oss kombinerte. 

Ikke noe metallisk eller neon på 90-tallet, tror det var tidligere. Men var jo enkelte som kjørte goth, og følte seg veldig spesielle. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo bare å flytte dit igjen :) 

Hårmascara var vel litt tidligere, og alle brukte det og. Sammen med Date parfyme. 

Uformelige bukser på alle jenter, ja, med unntak av åletrange miss-sixty med lavt liv. De fleste av oss kombinerte. 

Ikke noe metallisk eller neon på 90-tallet, tror det var tidligere. Men var jo enkelte som kjørte goth, og følte seg veldig spesielle. 

😂 Grunge, når jeg tenker meg om

Jeg var tydeligvis team miss-sixty og buffalo sko her, med singlett og litt bar mage. Men måtte jo være casual å ha på kneppebuksa nå og da. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Klær uten passform og alt for korte bukser. Ingen kler klærne man får kjøpt i butikken nå. 

Som lav dame elsker jeg alt som er kort/cropped. Topper, bukser, gensere og cardigans. Ja, takk! Måtte det vare evig 

Anonymkode: c52d0...9fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo aldri vært så mange fine klær å velge i. 

Jeg er veldig glad i etuikjolene fra Tiger of Sweden, selv om de ikke er helt nye på markedet. Samt kjolene til Ralph Lauren. Rette bukser med høyt liv finnes i alle varianter, også i lavere prisklasser. Samsøe og Marlene Birger har mye fint av overdeler. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig. Da jeg var tenåring på 2000-tallet var det emojenter, "glamourjenter", sportsjenter, "rosajenter", jenter med mer nøytral eller klassisk stil... det var mye å velge mellom, og selv om mange fulgte trender, så lignet ikke alle på hverandre.  

Anonymkode: e39b1...4f4

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo aldri vært så mange fine klær å velge i. 

Jeg er veldig glad i etuikjolene fra Tiger of Sweden, selv om de ikke er helt nye på markedet. Samt kjolene til Ralph Lauren. Rette bukser med høyt liv finnes i alle varianter, også i lavere prisklasser. Samsøe og Marlene Birger har mye fint av overdeler. 

Rette bukser med høyt liv har jeg ikke sett et eneste menneske jeg synes er fin i😅 I alle fall ikke disse som tydeligvis skal stoppe litt over ankelen, hvis jeg forstår hvilke bukser du mener.

Overdeler finner jeg bare posete greier, og særdeles lite (ingenting) som er formsydd. Kjøper det jeg finner som har fasong. Det skjer en gang i skuddåret at jeg finner noe som er pent på, og da er det gjerne kjoler. Ellers har jeg en del klær som er stygt, men kjøpt i desperasjon fordi noe må man jo ha på seg mens man venter på at moten blir bedre, men den blir jo bare verre for hvert år🫠 Jeg begynner å innfinne meg med at figursydd (som folk flest faktisk kler) kommer til å være ut det neste tiåret, samme som det forrige.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...