Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Summer00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Geogebra type oppgaver. 

Disse utgjør en stor del av eksamen og forholdsvis mye uttelling. 

I tillegg er det veldig liknende oppgaver hvert år. 

I tillegg sikre at du har kontroll på a) oppgavene i de gamle eksamene. 

AnonymBruker
Skrevet

Oppgaver, oppgaver, oppgaver.

I matte trengs mengdetrening og modning.

Har du ikke oppgavebok? Hvis ikke løs eksamensoppgaver om og om igjen.

Anonymkode: e0030...c29

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (7 timer siden):

Geogebra type oppgaver. 

Disse utgjør en stor del av eksamen og forholdsvis mye uttelling. 

I tillegg er det veldig liknende oppgaver hvert år. 

I tillegg sikre at du har kontroll på a) oppgavene i de gamle eksamene. 

Dette. 
Gå gjennom gamle oppgavesett. Se hvilke oppgaver som går igjen. Lær deg disse. Det skal virkelig ikke mange prosent riktige svar til for å få en toer, så det er det ingen grunn til at du ikke skal klare. 

Anonymkode: f484c...f24

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye jobber du med faget? Jeg jobbet omtrent hver eneste dag i nesten 5 måneder med 1P og 2P. Gjorde veldig mange oppgaver, og veldig mange gamle eksamensoppgaver når jeg var gjennom pensum. Gikk fra 3 til 5. Men ja, det krevde en innsats. Går du får en 2er, så burde du klare det hvis du går inn for å jobbe med faget de neste 6 ukene. 

Jeg har forresten god erfaring med Cosinus på nett (og har skrevet om det mange ganger her for, skulle trodd jeg var sponsa 😂). Videoer fra hvert delkapittel i Sinusbøkene. Løsningsforslag til veldig mange oppgaver. Eksamensoppgaver. Brukte også en del youtube for å lære meg Geogebra, se hvordan tidligere eksamensoppgaver ble løst når jeg ikke forsto en oppgave, osv. 

Du må rett og slett løse oppgaver til du spyr, og spesielt eksamensoppgaver. Det er veldig likt fra år til år.

Anonymkode: 7b4d8...408

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Geogebra som noen nevnte er et godt tips. En annen viktig ting er at du lærer deg regnerekkefølgen. Da kan du bruke P.E.M.D.A.S (Parantes, eksponent, multiplikasjon, divisjon, addisjon, subtraksjon). Jeg vet om flere som fikk seg en øyeåpner da de lærte seg dette.

Anonymkode: fa1dc...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...