Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en datter i midten av 20-årene som jeg offisielt er far for. Omstendighetene rundt svangerskapet har gjort meg mer og mer usikker på om dette stemmer.

Bør jeg spørre henne om vi kan teste oss?

Anonymkode: 84d96...35a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt å kutte henne ut om du ikke er biologisk far? Jeg tenker at du burde la det ligge. 

Anonymkode: ea7da...b83

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnene til at du har ventet i 20+ år?

Nei, synes du må la det ligge nå.

Anonymkode: c2069...57b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det vil komme noe godt ut av det, nei.

Anonymkode: 0b5ec...740

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en datter i midten av 20-årene som jeg offisielt er far for. Omstendighetene rundt svangerskapet har gjort meg mer og mer usikker på om dette stemmer.

Hvorfor ha du ikke tatt test før? Mulig det vil bli veldig sårende for jenta, men du kjenner henne og derfor vet om du kan spørre eller ikke

Anonymkode: 95ee6...9fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når tid ble du klar over de ''omstendighetene'' rundt svangerskapet?

Anonymkode: 7728a...fc8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde noe lignende tanker når datteren min var 6 år gammel. Men så tenkte jeg at uansett om vi deler blod eller ikke, så har det ikke så mye å si, hadde jo et sterkt bånd til henne uansett og elsker henne av hele mitt hjerte. 

Endret av Erixon
  • Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tankene rundt "omstendigheter" har modnet gjennom årene. Til et punkt hvor jeg nå føler meg veldig naiv for ikke å ha tatt det opp tidligere.
Man kan heller ikke få testet uten morens samtykke dersom barnet er under 18.

Skrevet

Hvilken relasjon har du og datteren din? For henne er du den eneste faren hun kjenner til. En slik sak vil uansett utfall gjøre noe med relasjonen, er du forberedt på å potensielt ødelegge den for å få vite at du er faren hennes i "verste" fall tross dine omstendigheter? 

• Nyttig 1
Skrevet

Spør henne om hun vil bli med å teste seg via My Heritage for å sjekke slektskap bakover ut i fra hvilket ståsted dere har 😅 Spennende å sjekke ut om det er noen man er i slekt med 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes faktisk du kan spørre om det om du blir mer og mer usikker. Det er ikke dermed sagt at forholdet mellom dere, uansett om det er bra eller ikke, blir forandret. Du må jo fortelle henne om grunnen til at du spør,

Anonymkode: 02ba3...c93

• Liker 1
Skrevet

er nesten bare du som kan svare på om du bør det, har dere et godt og normalt far/datter forhold så hadde nok jeg ialfall latt det fare.

Ser ikke noe grunn til å skape ekstra støy.

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du selv om hva spørsmålet og et eventuelt svar vil gjøre med relasjonen deres? 

Anonymkode: 0c3ab...6ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må vurdere det utfra hvilket forhold du og dattera har samt forholdet hun har til sin mor. Risikerer du å ødelegge relasjoner synes jeg du bør droppe det.

Anonymkode: cd82c...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fighter83 har et godt forslag, TS

Anonymkode: 95ee6...9fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For øyeblikket er du faren hennes, bestefar til barna hennes (eventuelt kommende bestefar), og en av grunnpilarene i livet hennes.

Spør du om testen og hun ER datteren din, kan hun allikevel begynne å lure på om du egentlig er glad i henne, siden du faktisk spør om noe sånt?

Spør du om testen og hun IKKE er datteren din, så både vet hun at du ikke er faren hennes biologisk OG hun lurer på om du egentlig er glad i henne, siden du måtte grave i dette? Kanskje tenker hun tilogmed at du angrer på å ha vært med å oppdra henne? Det kan forsure alle minner hun har om deg, og føre til at dere fullstendig mister kontakten.

Er det slik at du er så lite glad i henne at det er greit om dere mister kontakten, uavhengig av hva farskapstesten sier? Det bør du iallefall være forberedt på at kan skje. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du ett veldig dårlig forhold til datteren din? 

Anonymkode: 5f390...2a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS peker på en rettighet kvinner har som menn ikke har.

Anonymkode: 25999...f90

AnonymBruker
Skrevet

Burde kanskje heller tatt opp dette på Manneguiden, men liten aktivitet der... Skjønner at det er vanskelig for kvinner å sette seg inn i situasjonen.

Fighter83 skrev (52 minutter siden):

Spør henne om hun vil bli med å teste seg via My Heritage for å sjekke slektskap bakover ut i fra hvilket ståsted dere har 😅 Spennende å sjekke ut om det er noen man er i slekt med 😅

Skal jeg først spørre vil jeg være helt åpen på for hvorfor jeg spør.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Burde kanskje heller tatt opp dette på Manneguiden, men liten aktivitet der... Skjønner at det er vanskelig for kvinner å sette seg inn i situasjonen.

Skal jeg først spørre vil jeg være helt åpen på for hvorfor jeg spør.

Det er ikke kjønnet vårt som gjør det vanskelig å sette seg inn i situasjonen. 
Det er mangelen på forklaring hva som er situasjonen... 

Anonymkode: 5f390...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...