AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #1 Skrevet 8. april 2025 Jeg skal skifte bandasjer i dag, for første gang etter kikhullsoperasjon i buken. Og lurer veldig på hva jeg kan forvente å se når jeg tar av bandasjene. Har 3 hull, ett i navlen som skal være det største (fra kameraet), og ett på hver side av magen. Det i navlen er sydd med 4 sting, og absolutt det jeg kjenner best. Takler naturlige ting med kroppen veldig godt (f.eks skader, fødsler osv), men unaturlige ting (blodprøver, operasjoner osv) sliter jeg veldig med. Er litt redd for at jeg ikke vil takle det så godt, og prøver å mentalt forberede meg på hva jeg kan forvente… Anonymkode: ae691...145
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #2 Skrevet 8. april 2025 Du ser nok ikke så mye, det er ett lite sår, - du har sikkert hatt større og verre skrubbsår oppigjennom. Anonymkode: 04705...a90 1
Gjest Fønixa Skrevet 8. april 2025 #3 Skrevet 8. april 2025 Det går fint ☺️ Kikkhull gir veldig lite arr, og det eneste jeg kommer på at du bør passe på er om området ser bra ut, ikke er varmt, irritert med puss eller tegn til infeksjon. Som med andre sår. Da må du isåfall kontakte klinikken/legen. Du vil se sting/tråd som gror Dette klarer du, lykke til.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #4 Skrevet 8. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du ser nok ikke så mye, det er ett lite sår, - du har sikkert hatt større og verre skrubbsår oppigjennom. Anonymkode: 04705...a90 Som skrevet i innlegget, så er det den unaturlige biten av det som tar knekken på meg, takler store åpne sår helt fint (av naturlig opprinnelse). Mens bare tanken på at de har skjært i meg med kniv, får meg til å nær svime av. Sikkert kjempeteit, men sånn er ståa. Og derfor håper jeg noen kan beskrive hva jeg kan forvente, så jeg minsker sjansen for å gå i bakken. TS Anonymkode: ae691...145
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #5 Skrevet 8. april 2025 Jeg har hatt kikkhullsoperasjon,men mine sår ble stiftet,ikke sydd. Det så helt greit ut da jeg skiftet. Ikke noe blod. Kanskje du kan be noen hjelpe deg? Så kan den se først og forklare deg hvordan det ser ut? Anonymkode: 47753...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #6 Skrevet 8. april 2025 Jeg har hatt kikkhull akkurat slik du beskriver (svangerskap utenfor livmor) det i navlen var sydd med fire sting og de to på siden med to hver. Så bare ut som en stripe med sting over. Altså som helt ordinære sydde sår for min del. Anonymkode: cac2f...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #7 Skrevet 8. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som skrevet i innlegget, så er det den unaturlige biten av det som tar knekken på meg, takler store åpne sår helt fint (av naturlig opprinnelse). Mens bare tanken på at de har skjært i meg med kniv, får meg til å nær svime av. Sikkert kjempeteit, men sånn er ståa. Og derfor håper jeg noen kan beskrive hva jeg kan forvente, så jeg minsker sjansen for å gå i bakken. TS Anonymkode: ae691...145 Liker det ikke jeg heller, det svimler litt uansett, og det er egentlig en helt naturlig reaksjon kroppen din gir deg. Du får eventuelt ta det sittende. Men neida, kikkhullsår er veldig kjekke, små saker, og det er ikke særlig ekkelt faktisk, det mener jeg helt på ekte. Hilsen Pysa. Anonymkode: 04705...a90 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #8 Skrevet 8. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt kikkhull akkurat slik du beskriver (svangerskap utenfor livmor) det i navlen var sydd med fire sting og de to på siden med to hver. Så bare ut som en stripe med sting over. Altså som helt ordinære sydde sår for min del. Anonymkode: cac2f...7ef Jeg har aldri sett sydde sår på ekte. Har hatt mange sår som burde vært sydd, så store sår og store arr har jeg. Men sting har jeg aldri hatt. Er så redd for å se tråder som går inn og ut avhuden min. TS Anonymkode: ae691...145
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #9 Skrevet 8. april 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har hatt kikkhullsoperasjon,men mine sår ble stiftet,ikke sydd. Det så helt greit ut da jeg skiftet. Ikke noe blod. Kanskje du kan be noen hjelpe deg? Så kan den se først og forklare deg hvordan det ser ut? Anonymkode: 47753...fb2 Takk for svar! De to på sidene er stiftet, og det i navlen er sydd. Mannen skal hjelpe meg, men jeg er så nervøs for reaksjonen min på å se trådene som går inn og ut av huden min. Jeg er skikkelig pyse der! Gruer meg helt sykt. Tar det ikke før ungene er i seng i kveld, slik at vi kan ta det rolig og mannen kan ha fult fokus på å bistå. ts Anonymkode: ae691...145
pia mater Skrevet 8. april 2025 #10 Skrevet 8. april 2025 Går nok helt fint! Kan være greit å sitte mens du skifter hvis du lett blir svimmel. Er ikke unaturlig å syns sånt er ekkelt med egen kropp. Jeg ble svimmel og kvalm etter kikkhullsoperasjon i magen selv når jeg byttet bandasjer, så sjekket kjapt etter infeksjonstegn (rødme, puss) før jeg la på ny bandasje og satte meg ned. Og jeg jobber i helse og ser store operasjonssår ukentlig, uten at det gjør meg noe. Er fort litt annerledes med egen kropp. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå