AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Klarer ikke å se vor meg hvor lang den skal være.. Jeg skal forklare hvordan jeg ville løst en gitt oppgave, så jeg skal ikke løse selve oppgaven. Hvor lang er en kort presentasjon? Er det litt det samme som hvor langt er et tau? Vegrer meg for å spørre arbeidsgiver, overtenker dette fullstendig merker jeg Anonymkode: e54b0...518
Liljerød Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april I dette tilfelle ville jeg forberedt meg på å snakke i mellom 5 og 10 minutter. Det er viktig å ikke henge seg for mye opp i oppgaven man får også, da spørsmålene etterpå teller vel så mye, eller kanskje mer. Lykke til på intervjuet! 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Som regel skal arbeidsgiver informere deg om hvor lang tid du har til presentasjonen. Bruk den tiden godt, og vis at du forstår fagfeltet. Jeg var nylig i en ansettelsesprosess hvor jeg fikk tilbud om jobben – ikke fordi jeg hadde mest erfaring, men fordi jeg løste caset godt. Jeg har en mastergrad, men langt mindre erfaring enn de andre kandidatene. Likevel fikk jeg jobben fordi jeg leverte sterkt på caset. Det spiller liten rolle om du har mastergrad og 10 års erfaring – hvis du bommer på caset, viser du at du ikke forstår den type oppgaver du faktisk vil møte i jobben. Caset speiler nemlig den virkelige arbeidshverdagen. Tips til å lykkes med case-presentasjonen: Forstå hva de faktisk spør om, og svar tydelig på det. Vis hvordan du har valgt å løse oppgaven – og hvorfor. Forklar tankegangen din. Bruk fagkunnskapen din. Alle kan svare på et case, men det er de som bruker faglig innsikt som skiller seg ut. Hold det kort, ryddig og strukturert. Ikke bruk opp tiden på unødvendige detaljer. Anonymkode: df95b...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå