salsera Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har en salvieplante i en potte til balkongen, men den er blitt litt for stor og hadde i fjor også litt for mange gamle blader nederst og innerst. Kan jeg skjære den ned? Hvordan gjør jeg det? Og når gjør jeg det?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Du bør nok dele den hvis du skal ha den noe mindre, det bør gjøres på sensommeren hvis jeg ikke husker feil. Du kan klippe den helt ned til våren, når den kommer opp av snøen Men siden den står i potte, så er det ikke garantert at den overvintrer, for det blir veldig kaldt i en sånn potte. Endret 15. mars 2006 av Bjørnsdatter
salsera Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2006 Takk for hjelpen, da klipper jeg i vei når det blir så varmt ute at jeg ikke fryser ihjel mens jeg holder på! Tror den har overlevd, potta er litt pakket inn. Den har allerede overlevd en vinter, men jeg brukte ikke så mye av den ifjor pga alle de gamle bladene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå