AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:31 #21 Del Skrevet onsdag kl 18:31 Passet en dvergpuddel og ble helt forelsket. Så da jeg skulle skaffe meg min egen, gjorde jeg nærmer undersøkelser, og fant ut at rasen burde passe meg perfekt - bortsett fra en størrelse større. Nå sitter jeg her med en mellompuddel-gutt på 1 år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 3a3c1...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:39 #22 Del Skrevet onsdag kl 18:39 Har en border collie på snart 15 år. Kjøpte han av mors venninne da jeg var 16 år av konfirmasjonspengene mine. Hadde spart til hund i mange år. Ville ha en aktiv hund og mammas venninne fikk BC-valper, så da kjøpte jeg en valp. 16 år gamle meg gikk naivt inn i hundelivet, og det har gått helt supert. Han er snart 15 og synger på sine siste vers, men han er en sann følgesvenn og turkamerat. Anonymkode: 663d9...f56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:46 #23 Del Skrevet onsdag kl 18:46 At rasen og foreldre er friske og hadde avlskriteriene i bunn. Pluss god stamtavle. Ville ha en leken, men stødig hund, en god viltfinner med mye energi. En allsidig brukshund. Alt fra rolig innedag til 12t jakt Det siste jeg falt på, var fargen. Likte den røde/brune fargen. Irsk setter. Neste hund blir nok en rød/hvit setter Anonymkode: 1e709...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:01 #24 Del Skrevet onsdag kl 19:01 Valgte labrador fordi jeg ville ha en hund som var glad i alle og gikk overens med alle slags mennesker, som var lærevillig og jeg kunne bruke til masse, som nosework, lære triks, lydighet. Ville ikke ha for mye pelsstell, men har ikke noe imot røyting og ingen allergier. Hun er nå fire år og helt nydelig, men tenårene var tøffe 😂 Anonymkode: 26205...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet onsdag kl 20:35 #25 Del Skrevet onsdag kl 20:35 Skulle ha en allergivennlig rase av middels størrelse og med god arbeidsvilje, endte med portugisisk vannhund og er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:19 #26 Del Skrevet torsdag kl 14:19 Jaktlabrador. Ønsket meg en hund med stor arbeidskapasitet og evne/ønske til å samarbelde. Fant faktisk min hjerterase og skal ha samme neste gang. Anonymkode: d7042...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet torsdag kl 14:25 #27 Del Skrevet torsdag kl 14:25 Ønsket en hund som tåler både aktive og rolige dager, samt å være hjemme alene når jeg er på jobb. Ville ikke ha for stor hund, men størrelse som jeg greit klarer å håndtere. Ønsket også å drive med lydighet så samarbeidsevne var veldig viktig. Endte med engelsk springer spaniel og har ikke angret et sekund på valg av rase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:38 #28 Del Skrevet fredag kl 14:38 Gøy å lese om hvor forskjellige krav vi har til hunden(e) vår(e). Jeg ønsket meg en stor hund i en liten kropp og valgte til slutt dvergshnauzer. Det er artige hunder som er lettlærte, men sta. En fordel er at de ikke røyter, men de krever sitt når det gjelder peslsstell. Jeg stiller ikke ut, derfor har jeg valgt å klippe min i stedet for å nappe. Det gjør pelskvaliteten dårligere, så når det er kaldt må den ha en genser på, men det går fint. Jeg kommer nok aldri til å ha noen annen rase. Anonymkode: 67f4d...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 14:47 #29 Del Skrevet fredag kl 14:47 (endret) Fordi de er så utrolig vakre, vennlige, trofaste, så intelligente og lette og dressere og lære ting. Å lære henne triks var utrolig morsomt, å se hvor lett hun tok det og hvor fort hun forsto hva jeg mente og ville. En spiselig belønning var ikke annet enn en tørrfôrkule, men hun jobbet gladelig for den. Hunden elsket ganske enkelt å være meg til lags. Shetland sheepdog. Endret fredag kl 14:48 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:01 #30 Del Skrevet fredag kl 15:01 En frisk rase som er aktiv ute og kosete sofaggris inne. Hater regn og tilpasser seg lett så kan være med over alt. I tillegg er de vanvittig pene og verdens morsomste. Whippet 😍 Anonymkode: 97ab8...189 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:52 #31 Del Skrevet fredag kl 21:52 Ville ha en rase som er sunn, ha "av/på-knapp", være førerorientert og helst nordisk rase. Samtidig er jeg veldig glad i spisshunder. Jeg har lapsk vallhund. Aldri angret på det valget. Var heldig at jeg fant et kull på det tidspunktet. Er ikke så mange oppdrettere av rasen i Norge. Anonymkode: 39191...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå