AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Hvordan løser dere sommerferien i småskolen når de er ferdig på sfo? Vi har jo ikke så mange uker fri.. Anonymkode: 9bcfc...4d8
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Når de er så gamle at de er ferdige på SFO er de også gamle nok til å være en del alene hjemme. Så er det ulike "sommerleirer" typ en hel uke med fotball hele dagen, eller turlaget sin tur-leir hvor de går på tur hver dag, osv. Så henger de litt hjemme hos hverandre og slikt. Anonymkode: 24344...6a9
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april De er alene hjemme fra 2 klasse. Null problem. Gjelder venner i nabolaget også. De henger med venner, er på lekeplassen eller bruker dagen på gaming. De har mobil hele gjengen så er 15 minutter unna hvis noe skjer. Regler og sikkerhetsrutiner er øvd på siden de kunne snakke. Aldri opplevd noe som helst problemer og nå er barna 12 og 13. Anonymkode: e378f...359 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Ts Kanskje jeg er litt hønemor da skjønner jeg. Har tenkt det er lenge for en niåring å være hjemme alene 8 timer fen dager i uka i flere uker. Anonymkode: 9bcfc...4d8
AnonymBruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts Kanskje jeg er litt hønemor da skjønner jeg. Har tenkt det er lenge for en niåring å være hjemme alene 8 timer fen dager i uka i flere uker. Anonymkode: 9bcfc...4d8 En normal niåring vil kose seg alene noen timer og vokse på det. Anonymkode: ea30e...079
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ts Kanskje jeg er litt hønemor da skjønner jeg. Har tenkt det er lenge for en niåring å være hjemme alene 8 timer fen dager i uka i flere uker. Anonymkode: 9bcfc...4d8 I min omgangskrets i Oslo, så er det vanlig at foreldre har noe forskjøvet ferie (for de som har muligheten til det), så man ikke har alle ukene samla. Og så sender man barna på «fotballskole», eller andre aktiviteter i regi av idrettslag/skiforeningen for å redusere tiden de må drive dank hjemme. Våre barn er fortsatt i bhg, og vi velger foreløpig i ha all ferie sammen, men når ungene blir eldre så kommer vi nok i større grad til å dele oss opp. Vi er heldige som har mulighet til å tilpasse ferier etter våre behov, vet at ikke alle har samme mulighet. Anonymkode: 94e02...4b2
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Vi har tatt 4 uker ferie hver om sommeren. 3 sammen og 1 uke hver for oss når de har vært så stor at de kan være alene hjemme. Så 5 uker er altså vi foreldre sammen med dem. 1 uke sommerleir, 1-2 uker alene, 1 uke med besteforeldre siste uken før skolen. Anonymkode: 54b12...e8a
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En normal niåring vil kose seg alene noen timer og vokse på det. Anonymkode: ea30e...079 Ts Du har nok rett i dette. Barnet er hjemme ofte 2 timer og har ingen problem med det. Så det er nok bare jeg som må slippe opp 😃 Anonymkode: 9bcfc...4d8
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Dette løser vi ved å ta ekstra permisjon uten lønn Det har man alltid mulighet til, men ikke sikkert at arbeidsgiver gir innvilget ønske for den eller den uken, men søk så tidlig som mulig er mitt tips i alle fall Anonymkode: 654bb...5d5
Kålrota Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april Permisjon uten lønn har vel de færreste råd til. Vi ordner litt med andre i klassen, venner var her da vi hadde fri og våre var hos andre da vi var på jobb. Fotballskole var også en uke.
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april Sommerskole (Oslo), leirer/aktiviteter, hjemmekontor, vi delte opp ferien, de dro til besteforeldre alene en uke. Anonymkode: c3653...cfe
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Man kan også kanskje samarbeide med noen foreldre eller venner som har barn i tilsvarende alder? Det gjorde hvertfall min mor da jeg var liten. Da hun hadde ferie en uke hadde vi med oss min bestevenninne hele uka, fordi moren hennes jobbet og uka etter var jeg hos dem. I tillegg var jeg alene hjemme noen dager og hadde litt aktiviteter som var planlagt i løpet av uka med venner og familie, en strandtur her og en utflukt der. Gikk så fint så 😊 Anonymkode: 95338...f7a
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan løser dere sommerferien i småskolen når de er ferdig på sfo? Vi har jo ikke så mange uker fri.. Anonymkode: 9bcfc...4d8 Dele opp ferien, noen uker sammen, noen uker med mor og noen med far Anonymkode: 89d35...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå