AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Jeg er litt bekymra for 10 åringen her i hus! Han er ikke nok på Banen når det gjelder å inkludere seg selv. Han tar ofte ikke telefonen når venner ringer. Jeg må mase på han for å få han til å svare. Hvis vennene ikke ringer så savner han å ringe 🙈jeg spør hvorfor han da ikke svarer litt oftere, men han vet ikke. Han får ikke med seg hva som avtales av lek og treff mellom vennene, virker ikke særlig interessert egentlig i å «henge med». Han har venner og er kjempe snill mot de og dette har ikke vært et problem før, men nå ser vi at de de blir større og han blir en av de « rare». Han går ikke på fritids aktiviteter nå. God sosial kompetanse egentlig, men trekker seg liksom unna. Går ikke bort til guttene i klassen om morningen for eksempel . Han er godt likt. Jeg Blir redd for at han skal falle helt utenfor 🙄 ville dere satt i gang noe her eller er jeg hysterisk? Han leker i friminuttene stort sett. Anonymkode: 9d5d6...de3
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Ut fra hva du beskriver så høres det jo egentlig ikke ut som han har god sosial kompetanse nå. Det kan godt hende han bare trenger litt ro og fred. Ikke helt er klar for å være sosial på starten av dagen når han ser venner fra klassen. Men når han ikke har interesse eller egen motivasjon til å følge opp forespørsler når det ringes, sendes meldinger eller avtales noe så virker det jo som det stopper opp et sted for han. Ville først funnet ut om han trives på skolen og med vennene. Om det har vært noe som gjør at han trekker seg tilbake. Kan det ha vært en gang han følte seg utenfor eller ekskludert? Slik det sitter i nå? At han ikke tør å ta steget igjen? Eller må dere kanskje snakke sammen om hva det betyr å være en venn og hvordan holde på vennskap? Man må ikke være med på alt. Men når han ikke går på fritidsaktivitet heller så bør jo noe av den sosiale arenaen opprettholdes. Det skal ikke lange tiden til før resten dropper å inkludere han. Og da uten at de sikkert mener noe vondt med det. Men er begrenset hvor mye de andre skal stå på og inkludere når han ikke stiller eller tar initiativ selv. Hva sier skolen på utviklingssamtaler? Anonymkode: c8bbc...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Noen barn blir mer slitne av det sosiale spillet enn andre. Og de søker seg vekk. Som du skriver er han godt likt, og det er viktig. De som hele tiden frykter å falle utenfor er det verre med. Dere bør dog vurdere en fritidsaktivitet. Noe han liker. Det kan komme godt med. Anonymkode: a987f...6d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå