AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:19 #1 Del Skrevet tirsdag kl 07:19 Hvordan i all verden skal man få startet den da? Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 45b7e...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:20 #2 Del Skrevet tirsdag kl 07:20 Lenge siden den forsvant. Anonymkode: 82334...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet tirsdag kl 07:20 #3 Del Skrevet tirsdag kl 07:20 Nei det følger ikke med lader lenger. Men du får med ladekabel. Så om du ikke har lader fra før så må du kjøpe det med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:23 #4 Del Skrevet tirsdag kl 07:23 Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Nei det følger ikke med lader lenger. Men du får med ladekabel. Så om du ikke har lader fra før så må du kjøpe det med. Aha skjønner Anonymkode: 45b7e...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:24 #5 Del Skrevet tirsdag kl 07:24 Har vært en del om det i media, det ble et mijløproblem at det fulgte med ting mange ikke trenger så det ble produsert alt for mange ladere. Anonymkode: cf45d...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:43 #6 Del Skrevet onsdag kl 07:43 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.24): Har vært en del om det i media, det ble et mijløproblem at det fulgte med ting mange ikke trenger så det ble produsert alt for mange ladere. Anonymkode: cf45d...01a Og det er jo helt sant, så det er fullt forståelig. Men det er lenge siden det forsvant, TS, så… Anonymkode: 63434...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:49 #7 Del Skrevet onsdag kl 07:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og det er jo helt sant, så det er fullt forståelig. Men det er lenge siden det forsvant, TS, så… Anonymkode: 63434...20f Er vel bare bra TS ikke er et miljøsvin som kjøper telefoner hyppig? Når det er sagt kjøpte jeg en ny Motorola tlf i forrige mnd og fikk med lader. Anonymkode: 7774b...084 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:49 #8 Del Skrevet onsdag kl 07:49 Eneste grunnen til at det følgte med tidligere var at de fant opp en ny lader hver gang for å selge flere av dem. EU satt en stopper for dette, og standariserte laderne. Nå kan man bruke gamle ladere om igjen. Heldigvis. Jeg har en skuff hjemme som nesten flyter over med gamle ladere, så veldig glad vi ikke har det problemet lenger. Anonymkode: 00896...70d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:57 #9 Del Skrevet onsdag kl 07:57 Jeg kjøpte også my mobil forleden og i esken var det kun en ladekabel. Hadde jo en kloss fra før, men den hadde bare USB, så måtte på butikken og kjøpe ny kloss med C da kabelen som fulgte med hadde C i begge endene. Fant en duokloss på Coop Extra faktisk, så slapp innom Power. Anonymkode: 88096...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet onsdag kl 16:10 #10 Del Skrevet onsdag kl 16:10 Om en har en pc med USB C kan en lade telefonen med lade kabelen til pcen, eller lade telefonen via pcen. Om en lader med USB A til USB C går det sakte, men det er mulig om en ikke har anndre kabler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:22 #11 Del Skrevet onsdag kl 16:22 Siden jeg har kjøpt iphone i mange år, og mange har samme vane som jeg, altså at de kjøper samme mobilmerke om igjen og om igjen, så trengs ofte ikke nye ladere hver gang. Man kan bruke den gamle. Det sparer jo en del overflødig produksjon av ladere som bare blir lagt i ledningskaoset i en skuff et sted hjemme. Anonymkode: 40330...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:36 #12 Del Skrevet onsdag kl 16:36 Good to know ❤ Hilsen en som ikke har kjøpt mobil på lenge. ,- og snart trenger en ny. Her jeg bor kan man ikke kjøpe lader. Jeg synes at en lader burde følge med telefonen. Man betaler tusener for et produkt. Men får ikke det nødvendigste med lenger? Dette er dårlig . Anonymkode: c3904...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet onsdag kl 16:54 #13 Del Skrevet onsdag kl 16:54 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Good to know ❤ Hilsen en som ikke har kjøpt mobil på lenge. ,- og snart trenger en ny. Her jeg bor kan man ikke kjøpe lader. Jeg synes at en lader burde følge med telefonen. Man betaler tusener for et produkt. Men får ikke det nødvendigste med lenger? Dette er dårlig . Anonymkode: c3904...0a3 Hva med miljøet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet onsdag kl 19:39 #14 Del Skrevet onsdag kl 19:39 Som et eksempel har jeg pakket opp og installert mye utstyr som var levert med 3 ulike strømkabler i hver eneste pakke. Det var gjerne plugg som passer til Europa, England og USA. Fordelen med løsningen var at det var ett enkelt varenummer som dekket alle land, og kablene var alltid med. Ulempen var store mengder plast og metall som ble kastet før det ble benyttet. Dette har det blitt mindre av, nå er det ofte kablene må bestilles separat utenom av rett type. Årsak er gjerne en kombinasjon av økonomi og miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:44 #15 Del Skrevet onsdag kl 19:44 Du kan også kjøpe stikkontakter så du ikke trenger ladeklossen. https://www.ahlsell.no/products/elektro/gr.-11---25-installasjonsmateriell/15---stikkontakter-stopsler-m.m/stikkontakter/usb-power/6630075---dobbelstikk-2x-usb-c-pd-lader Anonymkode: 6ceb0...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 18.36): Good to know ❤ Hilsen en som ikke har kjøpt mobil på lenge. ,- og snart trenger en ny. Her jeg bor kan man ikke kjøpe lader. Jeg synes at en lader burde følge med telefonen. Man betaler tusener for et produkt. Men får ikke det nødvendigste med lenger? Dette er dårlig . Anonymkode: c3904...0a3 De fleste steder, med mindre du bor på en øde øy, har en matvarebutikk og mange matvarebutikker selger mobilladere. Hvis du ikke kan kjøpe lader der du bor antar jeg du må enten bestille på nett (og da kan du bestille med en lader) eller reise et stykke for å kjøpe mobil (da kan du ta med en lader der du kjøper mobil) så det burde ikke være noe problem. Anonymkode: a7a2b...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå