Gå til innhold

De kaller han for Tjukken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.15):

"Hei Tjukken", "åssen går det’a Tjukken?" 
Familien på morssiden til mitt barnebarn (jeg er farmor) kaller mitt barnebarn på 2 år for tjukken, og jeg liker det absolutt ikke! 
Jeg skjønner det er ment godt eller som et kosenavn, men hva er greit med å bli kalt tjukken egentlig? 
Jeg blir oppriktig lei meg 😞 

Hva tenker KG ang å kalle folk, og ikke minst barn for tjukken? 

Anonymkode: 2072c...913

Det er ikke greit av familien å kalle barnebarnet for tjukken. Uansett hvor gammelt barnet er, så er det overhodet ikke greit. Skal familien fortsette med det fram til barnet blir stort nok til å forstå? Uansett om det er et kosenavn, så synes jeg ikke det er greit. 

Vår yngste sønn var litt tjukk når han ble født. Han veide 5,1 kg ved fødsel. Og han var lubben/litt tjukk fram til han kom i tenårene og vokste i høyden. I dag er han tynn og normalvektig. Han lå over vektkurven fram til tenårene for barn på hans alder. Han likte ikke at han var lubben/litt tjukk. Men aldri i verden om familien kalte han tjukk eller lubben. Og hadde de gjort det, så hadde jeg reagert, kraftig. Er det en ting jeg ikke liker, så er det at folk gjør narr av andre pga kroppen deres. Et barn på 2 år kan ikke forsvare seg mot dette, så her må foreldrene komme på banen og si at dette er overhodet ikke greit.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...