Gå til innhold

Er det jeg som er sær her, eller er det venninnene mine som oppfører seg dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fem venninner som holder på med samme hobby, jobber innen samme frivillig verv og henger en del på fritiden når vi får tid til det. Tre av oss har barn, en har ingen barn, og den siste har bare voksne barn. Jeg er den eneste som er 100 prosent alene med barna annenhver uke, uten mulighet til avlastning fra eksen som pendler en uke av og en uke på. Null nettverk ellers. De to andre som har skolebarn, har menn som jobber 8-16, pluss besteforeldre, tanter osv. 

Vi skulle ha en koselig avslutningsmøte for aktiviteten vår. Jeg foreslo fem forskjellige datoer og tidspunkter der jeg kunne være med, sånn at folk kunne velge. Men det passet ikke for en av de andre (ingen av datoene). Det var en lang diskusjon om hvilke datoer som passet, og jeg sa at tirsdag var den eneste dagen det ikke gikk an for meg å møte, mens resten av dagene den uka jeg hadde barna, gikk greit. Nå har de bestemt å møte på tirsdag, altså den eneste dagen jeg ikke kan. De tilbyr meg å være med på Teams. Det blir altså slik at de skal sitte der og drikke kaffe/spise kake, mens jeg skal være med på Teams og se på det. Jeg takket nei, og sa at det ikke passet. Nå mener de at jeg er vanskelig og sær, og at jeg burde være med, siden det er en del ting vi skal diskutere som de gjerne ville ha meg med på.

Er jeg urimelig, eller er det de som oppfører seg dårlig? Jeg foreslo fem forskjellige datoer. Det passet ikke for en av de andre, men hun fikk aldri tilbud om å være med digitalt, i stedet for prøvde de å finne en dato som passet henne. Jeg synes ikke det er greit at jeg er den eneste som ikke skal være til stede, spise kake med dem osv. Jeg får nok av digitale møter på jobb. Venner vil jeg gjerne møte face to face.

Hva synes dere?

Anonymkode: d1f22...009

• Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er sær i det hele tatt. Litt dårlig stil av venninnene dine. Kanskje det ikke falt dem inn å foreslå at hun andre kunne være med på Teams? 

Anonymkode: 2163d...8b4

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke du er sær i det hele tatt. Litt dårlig stil av venninnene dine. Kanskje det ikke falt dem inn å foreslå at hun andre kunne være med på Teams? 

Anonymkode: 2163d...8b4

Det kan hende at jeg er altfor følsom her, men jeg får inntrykk av at de ikke vil ha meg der. Ellers hadde de ikke valgt den eneste datoen der jeg overhodet ikke kan møte, i løpet av to ukers tid. 

TS

• Liker 3
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Så det er bedre at en av de andre ikke får være med da?

Det var flertallet som bestemte og det ble en dato som ikke passet for deg. 

Ja du er sær..

Anonymkode: 1e642...98d

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Passer det aldri for alle må man bare velge en dag til slutt, man kan ikke regne med å være med alltid. MEN, være med på sosial sammenkomst på Teams hørtes utrolig sært ut 😅  Kanskje du burde dra frem en powerpoint-presentasjon?

Anonymkode: 089a9...6ad

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er sær..

Men da kan de drite i å invitere meg "digitalt". Det er idiotisk å sitte og se på at andre sitter og spiser kake. Det var ikke flertallet som bestemte, det var den ene av dem (den mest aktive) som styrer hele greia. Men som sagt, det kan hende jeg er urimelig. Men jeg gidder ikke å sitte og se i kamera på at de sitter i sofaen sammen og spiser kake. Da får jeg heller få referat fra møtet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Passer det aldri for alle må man bare velge en dag til slutt, man kan ikke regne med å være med alltid. MEN, være med på sosial sammenkomst på Teams hørtes utrolig sært ut 😅  Kanskje du burde dra frem en powerpoint-presentasjon?

Ja, kanskje det? Et foredrag på halvannen time :D  Så kan jeg bestille biff eller noe annet snadder, og spise det foran kamera? :D 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan hende at jeg er altfor følsom her, men jeg får inntrykk av at de ikke vil ha meg der. Ellers hadde de ikke valgt den eneste datoen der jeg overhodet ikke kan møte, i løpet av to ukers tid. 

TS

Jeg hadde sagt dette til dem. 

Synes ikke du er sær i denne sammenhengen. 

Anonymkode: 74f71...4c4

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri giddet. Dårlig av dem. 

Hadde jeg vært deg så hadde bare sagt at det ikke funker for deg med barn hjemme. 

Anonymkode: 32099...a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kanskje det? Et foredrag på halvannen time :D  Så kan jeg bestille biff eller noe annet snadder, og spise det foran kamera? :D 

Bestill en bryllupskake på 10 etasjer og gafle i deg foran skjermen 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja du er sær..

Og "denne andre" passet det ikke for fordi hun ønsket å gå på kino med ei venninne (enda ikke bestilt), var trøtt etter jobb osv. For meg passer det ikke fordi jeg fysisk ikke har noen til å passe barna. Litt forskjell.

• Liker 14
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor kan dere ikke være hos deg, da? 

Anonymkode: f7711...d84

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er fem venninner som holder på med samme hobby, jobber innen samme frivillig verv og henger en del på fritiden når vi får tid til det. Tre av oss har barn, en har ingen barn, og den siste har bare voksne barn. Jeg er den eneste som er 100 prosent alene med barna annenhver uke, uten mulighet til avlastning fra eksen som pendler en uke av og en uke på. Null nettverk ellers. De to andre som har skolebarn, har menn som jobber 8-16, pluss besteforeldre, tanter osv. 

Vi skulle ha en koselig avslutningsmøte for aktiviteten vår. Jeg foreslo fem forskjellige datoer og tidspunkter der jeg kunne være med, sånn at folk kunne velge. Men det passet ikke for en av de andre (ingen av datoene). Det var en lang diskusjon om hvilke datoer som passet, og jeg sa at tirsdag var den eneste dagen det ikke gikk an for meg å møte, mens resten av dagene den uka jeg hadde barna, gikk greit. Nå har de bestemt å møte på tirsdag, altså den eneste dagen jeg ikke kan. De tilbyr meg å være med på Teams. Det blir altså slik at de skal sitte der og drikke kaffe/spise kake, mens jeg skal være med på Teams og se på det. Jeg takket nei, og sa at det ikke passet. Nå mener de at jeg er vanskelig og sær, og at jeg burde være med, siden det er en del ting vi skal diskutere som de gjerne ville ha meg med på.

Er jeg urimelig, eller er det de som oppfører seg dårlig? Jeg foreslo fem forskjellige datoer. Det passet ikke for en av de andre, men hun fikk aldri tilbud om å være med digitalt, i stedet for prøvde de å finne en dato som passet henne. Jeg synes ikke det er greit at jeg er den eneste som ikke skal være til stede, spise kake med dem osv. Jeg får nok av digitale møter på jobb. Venner vil jeg gjerne møte face to face.

Hva synes dere?

Jeg syns det var dårlig av de å velge akkurat den ene datoen som ikke passa for deg på den måten. Og man har da ikke teams møte med venner. Rareste jeg har hørt

• Liker 11
Skrevet

Ja du er sær..

De kunne da prøvd å finne en annen dato. Det var KUN den tirsdagen som ikke passet for ts ellers var hun fleksibel

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At du må ramse opp alt rundt barn og ektefeller og alder, sier en del om hvordan du sikkert fremstår ovenfor dem også i slike settinger.

Som barnløs blir man ekstremt lei av å være "residualen" når dag skal settes. Tirsdager er en mye bedre dag for meg enn nærmere helgen, på grunn av jobb, og andre ting som skjer. Så ville raskt skjert gjennom og valgt tirsdag i dette scenarioet. 

Anonymkode: 00cf9...d89

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor kan dere ikke ha møtet og såise kake hjemme hos deg heller? 

Anonymkode: 3534f...d89

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og "denne andre" passet det ikke for fordi hun ønsket å gå på kino med ei venninne (enda ikke bestilt), var trøtt etter jobb osv. For meg passer det ikke fordi jeg fysisk ikke har noen til å passe barna. Litt forskjell.

Man trenger ikke alltid å ta hensyn til de med barn. Har man planer så har man planer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

De kunne da prøvd å finne en annen dato. Det var KUN den tirsdagen som ikke passet for ts ellers var hun fleksibel

Men det var andre som ikke kunne de andre dagene. Så hvorfor skal det bare tas hensyn til de med barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det var andre som ikke kunne de andre dagene. Så hvorfor skal det bare tas hensyn til de med barn.

Det er forskjell på et menneske som ALDRI kan (som sagt, jeg foreslo fem alternative datoer), og et menneske som ikke kan den ene dagen, ellers kan de andre 13 dagene i de to ukene det er aktuelt å møtes. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man trenger ikke alltid å ta hensyn til de med barn. Har man planer så har man planer. 

Hun som ikke kunne noen av de andre dagene, har også barn. Men hun har også mann som jobber vanlig arbeidstid, to sett besteforeldre, tanter og onkler som kan passe barna. Jeg har tidligere ikke bedt om noe hensyn fra noen av dem heller, så jeg "misbruker" ikke det at jeg er alene med barn annenhver uke.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...