AnonymBruker Skrevet 12. april #21 Skrevet 12. april Dette tenker jeg er helt opp til eieren av pengene å avgjøre. Anonymkode: 6746a...922 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #22 Skrevet 23. april Nyttig, unyttig, kjekt å ha eller må ha! Det å disponere penger selv er en del av det å bli selvstendig! Har dere planlagt ferietur i sommer? La han velge mellom belte eller å betale for sin del av ferien! Så kan han velge det han ønsker seg mest! Anonymkode: 88930...8d2
AnonymBruker Skrevet 23. april #23 Skrevet 23. april Flott at han sparer og fikser det meste av pengene selv. Jeg hadde vært livredd for at gutten ble rana når han gikk rundt med det, da dette skjer hele tiden. Anonymkode: 38094...c37
AnonymBruker Skrevet 23. april #24 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nyttig, unyttig, kjekt å ha eller må ha! Det å disponere penger selv er en del av det å bli selvstendig! Har dere planlagt ferietur i sommer? La han velge mellom belte eller å betale for sin del av ferien! Så kan han velge det han ønsker seg mest! Anonymkode: 88930...8d2 Så du mener at hvis han ikke bruker alle pengene han har spart i lang tid på å betale ferien med familien så får han ikke være med? Ja det er jo rett måte å lære at det er lurt å spare til ting man virkelig ønsker seg framfor å bruke pengene på tull. Fin lære hvis han var i 20-årene og aldri kom seg ut av barndomshjemmet, men en tenåring..... Anonymkode: 2fcdd...f56 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #25 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du mener at hvis han ikke bruker alle pengene han har spart i lang tid på å betale ferien med familien så får han ikke være med? Ja det er jo rett måte å lære at det er lurt å spare til ting man virkelig ønsker seg framfor å bruke pengene på tull. Fin lære hvis han var i 20-årene og aldri kom seg ut av barndomshjemmet, men en tenåring..... Anonymkode: 2fcdd...f56 Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten er? Jeg trengte dette scenarioet viss han er i slutten av tenårene! Er han 13 - 16 så skal han selvfølgelig ikke nektes å være med familien på tur! Anonymkode: 88930...8d2
AnonymBruker Skrevet 23. april #26 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nyttig, unyttig, kjekt å ha eller må ha! Det å disponere penger selv er en del av det å bli selvstendig! Har dere planlagt ferietur i sommer? La han velge mellom belte eller å betale for sin del av ferien! Så kan han velge det han ønsker seg mest! Anonymkode: 88930...8d2 Altså hva feiler det enkelte her på KG 😅 Ts, det er hans penger så han får bruke de som han vil. Enten finner han ut det var lite verdi for all sparingen eller så blir han skikkelig fornøyd. Uansett lærer han seg verdien av penger og det å måtte jobbe for ting. Han er bare en tenåring så jeg ville ikke tenkt noe over dette. Om han fortsetter å legge alt av inntekt på luksusting og nedprioriterer å spare/nødvendigheter når han blir voksen så er det en helt annen sak. Anonymkode: 446c9...232 3
Kullsyrevann Skrevet 23. april #27 Skrevet 23. april Han må få gjøre som han vil. Men bare for å advare - Gucci er ansett som Harry logoflash for tiden, og venninnene mine som gikk med de da det var trendy (2014-2019) har enten solgt det eller lar det ligge i fred i skapet. Ja det kan være kult i tenårene, men så blir han eldre og da er det ikke noe særlig lenger. Skulle jeg ha kjøpt et dyrt belte med logo hadde jeg heller investert i Hermes. En smal H legger seg flatere over midjen, den runde logoen til Gucci kan potensielt gnikke litt når han sitter ned. Hermes er selvfølgelig en prisklasse over Gucci igjen da. Men i motsetning til Gucci får det nok aldri folk til å rynke på nesen, og om han vil selge det videre er profitten mer stabil. Men jeg har full forståelse for at en tenåring vil passe inn og føle seg kul i gjengen sin. Hvis det betyr så mye for han, og kan gi han noen år med glede, så støtter jeg den. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #28 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nyttig, unyttig, kjekt å ha eller må ha! Det å disponere penger selv er en del av det å bli selvstendig! Har dere planlagt ferietur i sommer? La han velge mellom belte eller å betale for sin del av ferien! Så kan han velge det han ønsker seg mest! Anonymkode: 88930...8d2 Hjelpes. Anonymkode: b0644...fe9
AnonymBruker Skrevet 23. april #29 Skrevet 23. april Har nå spart selv. Ofte er det å lære å sparev/jobbe seg for ting de ønsker, også gjør at de faktisk ser fordelen med å jobbe Mine har hatt sommer jobb fra de var 12/13 år. Eldste kjøpte atv når han var 16. Yngste kjøpte seg bil da ho var 16. Og som 20 åring kjøpte nå eldste seg "ny" uten gjeld. Og begge har spart en del til evnt bolig Men ingen av dem hadde tenkt belte for 5000kr, de ristet nå på hodet når de hørte ene søskenbarnet hadde kjøpt seg veske for 6000kr, de skjønte ikke det gikk ann å kaste bort pengene på noe slikt Anonymkode: b29e7...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #30 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flott at han sparer og fikser det meste av pengene selv. Jeg hadde vært livredd for at gutten ble rana når han gikk rundt med det, da dette skjer hele tiden. Anonymkode: 38094...c37 Hvor kommer dette fra, at unger raner klær av kroppen på andre unger. Var nytt sånt ran på Melkeplassen i Bergen i går. Hva faen skjer? Anonymkode: 4eef5...34a
AnonymBruker Skrevet 23. april #31 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 7.46): Skulle ønske folk kunne lære ungene sine at Gucci og lignende er fattigmanns "luksusmerker" og bare fryktelig harry. Anonymkode: ef90b...624 Enig. vedkommende burde heller gått for noe quit luxury som Hermes eller Bottega veneta 😏 Anonymkode: 98aa2...289 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #32 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nyttig, unyttig, kjekt å ha eller må ha! Det å disponere penger selv er en del av det å bli selvstendig! Har dere planlagt ferietur i sommer? La han velge mellom belte eller å betale for sin del av ferien! Så kan han velge det han ønsker seg mest! Anonymkode: 88930...8d2 Så du mener at en tenåring ikke skal bli med på feire hvis han eller henne bruker pengene sine på å betale for ferien? Vet hva jeg hadde valgt da gitt, hadde ikke blitt en feiretur sammen med familien når jeg var i tenårene da gitt, hadde jonlye heller være hjemme alene Anonymkode: 48d9c...b56
AnonymBruker Skrevet 23. april #33 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten er? Jeg trengte dette scenarioet viss han er i slutten av tenårene! Er han 13 - 16 så skal han selvfølgelig ikke nektes å være med familien på tur! Anonymkode: 88930...8d2 Det står i overskriften at det er en tenåring Anonymkode: 48d9c...b56
AnonymBruker Skrevet 23. april #34 Skrevet 23. april Kullsyrevann skrev (1 time siden): Han må få gjøre som han vil. Men bare for å advare - Gucci er ansett som Harry logoflash for tiden, og venninnene mine som gikk med de da det var trendy (2014-2019) har enten solgt det eller lar det ligge i fred i skapet. Ja det kan være kult i tenårene, men så blir han eldre og da er det ikke noe særlig lenger. Skulle jeg ha kjøpt et dyrt belte med logo hadde jeg heller investert i Hermes. En smal H legger seg flatere over midjen, den runde logoen til Gucci kan potensielt gnikke litt når han sitter ned. Hermes er selvfølgelig en prisklasse over Gucci igjen da. Men i motsetning til Gucci får det nok aldri folk til å rynke på nesen, og om han vil selge det videre er profitten mer stabil. Men jeg har full forståelse for at en tenåring vil passe inn og føle seg kul i gjengen sin. Hvis det betyr så mye for han, og kan gi han noen år med glede, så støtter jeg den. Det er faktisk på vei inn igjen med logoflash nå (ikke noe jeg kommer til å kaste meg på igjen) Anonymkode: 48d9c...b56
AnonymBruker Skrevet 23. april #35 Skrevet 23. april Kullsyrevann skrev (1 time siden): Han må få gjøre som han vil. Men bare for å advare - Gucci er ansett som Harry logoflash for tiden, og venninnene mine som gikk med de da det var trendy (2014-2019) har enten solgt det eller lar det ligge i fred i skapet. Ja det kan være kult i tenårene, men så blir han eldre og da er det ikke noe særlig lenger. Skulle jeg ha kjøpt et dyrt belte med logo hadde jeg heller investert i Hermes. En smal H legger seg flatere over midjen, den runde logoen til Gucci kan potensielt gnikke litt når han sitter ned. Hermes er selvfølgelig en prisklasse over Gucci igjen da. Men i motsetning til Gucci får det nok aldri folk til å rynke på nesen, og om han vil selge det videre er profitten mer stabil. Men jeg har full forståelse for at en tenåring vil passe inn og føle seg kul i gjengen sin. Hvis det betyr så mye for han, og kan gi han noen år med glede, så støtter jeg den. Dessverre har logobelter spesielt blitt ødelagt av alle kopiene som selges, gjelder spesielt Gucci, LV, Burberry og Hermes Anonymkode: 48d9c...b56
Kullsyrevann Skrevet 24. april #36 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dessverre har logobelter spesielt blitt ødelagt av alle kopiene som selges, gjelder spesielt Gucci, LV, Burberry og Hermes Anonymkode: 48d9c...b56 Ja og et annet problem er at kvaliteten ikke kan forsvares lenger. Nå er jo det meste under konglomerater.
Kullsyrevann Skrevet 24. april #37 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er faktisk på vei inn igjen med logoflash nå (ikke noe jeg kommer til å kaste meg på igjen) Anonymkode: 48d9c...b56 Heldigvis har trendbildet så rask syklus nå at det blir en kortvarig affære 😅Mange yngre bestiller nå kopier fra Kina, så da vil nok mange etter hvert gå vekk fra det for å unngå å bli uglesett.
AnonymBruker Skrevet 24. april #38 Skrevet 24. april Kullsyrevann skrev (8 timer siden): Heldigvis har trendbildet så rask syklus nå at det blir en kortvarig affære 😅Mange yngre bestiller nå kopier fra Kina, så da vil nok mange etter hvert gå vekk fra det for å unngå å bli uglesett. Ja for unge har du nok helt rett, men for eldre har det nok ikke så mye å si, hadde blitt ekstremt overrasket om ei venninne hadde fake 😅 Anonymkode: 48d9c...b56
AnonymBruker Skrevet 24. april #39 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.02): Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped. Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm. Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe! Anonymkode: 04980...eaf Støtter dette og tenker det sier noe om foreldrene og deres påvirkning av barna. Vi har barn som bestandig har hatt muligheten til å få alt de ville, men ungene har aldri spurt etter noe dyrt. Hverken klær eller klokker osv. de har fått nyttige ting når vi har ment det har vært på tide (PC osv), men de vet de kunne fått det. De har derimot lært verdien av penger og verdier i livet, som ikke handler om materialistisk ting. Anonymkode: c14b1...747 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #40 Skrevet 24. april Mye av det vi bruker penger på er jo unødvendig. Selv hadde jeg ALDRI brukt så mye penger på et belte men det er meg, jeg har null problem med å bruke 30000 på gaming pc. Vi har alle våre ønsker og behov og jeg tenker at tenåringene og må lære hva de vil prioritere. Selv synes jeg jo Gucci er wannabe getto, iallfall her i byen. Det er de unge som henger i byen som går rundt med slikt. Anonymkode: daa6a...337 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå