Gå til innhold

Gucci til tenåring

Tone L

Anbefalte innlegg

Flink gutt du har.. Han kan kjøpe seg det beltet med god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.02):

Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped.

Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm.

Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe!

Anonymkode: 04980...eaf

Hvor i all verden har du sett belter til 40 kr? Det har aldri jeg sett, ikke en gang på h&m. Mulig belter kostet 40 kr i 1950, men jeg har aldri sett et belte til under 100 kr. Og skal man ha skinn er det selvsagt dyrere. Ville aldri brukt 5000 på et belte selv, men la nå gutten bruke pengene på hva han vil uten å dømme. Har heller aldri sett kajakk, moped, helt rå sparkesykkel eller båt med påhengsmotor til 4960 kr. Alt koster mer enn det. Får sikkert en enkel sparkesykkel for det, men ikke en helt rå en. 

Anonymkode: 5c4e7...4e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Støtter dette og tenker det sier noe om foreldrene og deres påvirkning av barna. Vi har barn som bestandig har hatt muligheten til å få alt de ville, men ungene har aldri spurt etter noe dyrt. Hverken klær eller klokker osv. de har fått nyttige ting når vi har ment det har vært på tide (PC osv), men de vet de kunne fått det. De har derimot lært verdien av penger og verdier i livet, som ikke handler om materialistisk ting. 

Anonymkode: c14b1...747

Så veldig from da

Anonymkode: 48d9c...b56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 7.46):

Skulle ønske folk kunne lære ungene sine at Gucci og lignende er fattigmanns "luksusmerker" og bare fryktelig harry. 

Anonymkode: ef90b...624

I miljøet det folk er godt utdannet kombinert med at de har vokst opp med foreldre med penger, er det å kjøpe merkeklær der logoene synes utrolig harry. Har familie som vokste opp i slike miljøer og tenkte det ga mening. Ressurssterke folk har ikke behov for å flashe rikdommen din. De som gjør det er de harry og nyrike. Det blir bare ledd av i kretser med gamle penger. 

Anonymkode: 5fceb...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 7.46):

Skulle ønske folk kunne lære ungene sine at Gucci og lignende er fattigmanns "luksusmerker" og bare fryktelig harry. 

Anonymkode: ef90b...624

Nja de rikeste i verden bruker det nå, så fattigmanns ville jeg da ikke kalt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I miljøet det folk er godt utdannet kombinert med at de har vokst opp med foreldre med penger, er det å kjøpe merkeklær der logoene synes utrolig harry. Har familie som vokste opp i slike miljøer og tenkte det ga mening. Ressurssterke folk har ikke behov for å flashe rikdommen din. De som gjør det er de harry og nyrike. Det blir bare ledd av i kretser med gamle penger. 

Anonymkode: 5fceb...765

Brukes av gamle penger også, så stemmer ikke det du skriver her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...