Tone L Skrevet tirsdag kl 05:26 #1 Del Skrevet tirsdag kl 05:26 Min tenåring (gutt) ønsker seg et Gucci belte, han har jobbet å spart og planlegger å kjøpe det etter sin bursdag. Siden han har spart mesteparten selv skal han selvfølgelig få lov til det… Men tenker pengene ( koster vel nærmere 5000kr) kunne vært anvendt bedre!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:29 #2 Del Skrevet tirsdag kl 05:29 Klart de kunne. Men det gjelder jo mye rart tenåringer synes er viktig. Anonymkode: 0e66a...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:33 #3 Del Skrevet tirsdag kl 05:33 Uff… Min gutt holdt også på med det tullet i mange år. Heldigvis ble han voksen og klokere! (Er 20 nå) Anonymkode: 3f6c5...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:34 #4 Del Skrevet tirsdag kl 05:34 Bare han ikke blir ranet så... Ellers synes jeg det er bra at han har forstått prinsippet med å spare til man har råd til å kjøpe noe man ønsker seg. Anonymkode: cd754...be4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:36 #5 Del Skrevet tirsdag kl 05:36 Jeg har tre gutter (en i tjueåra og to store tenåringer). De har hatt sommerjobb siden de var 15, og deltidsjobb etter hvert, ved siden av skolen (etter eget initiativ). Min erfaring er at den første motivasjonen nettopp ofte er å kunne kjøpe seg noe man har ønsket seg. Gjerne noe dyrt/unyttig som man ikke hadde fått av foreldrene. Gleden ved å endelig klare å ordne dette selv, har vært stor her i huset. Det har også gitt mersmak på å jobbe litt, fordi det medfører frihet. Samtidig har jeg sett at det stopper litt med det første kjøpet, fordi de erfarer hvor mye arbeid som ligger bak det kjøpet😅 De har egentlig blitt mer "gjerrige" etterpå😉 Jeg synes det er noe annet med f.eks konfirmasjonspenger. De har gått til sertifikat her i huset, og ikke til fri disposisjon... La han få kjøpe beltet, han har jobbet for det selv👌🙂 Super gutt du har, som har jobbet og vet hva han vil👍 Anonymkode: a96e5...a73 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:37 #6 Del Skrevet tirsdag kl 05:37 Ikke verre enn alle jentene som kjøper seg dyre vesker. Mine gutter er også opptatt av slike ting, og senest inn er et Prada-belte. Men det er diskret uten skrikende logo- og han kommer til å ha dette som voksen også. De er også glad i klokker- noe som er helt ok. At jeg aldri hadde brukt så mye penger på belte, veske eller smykke er ikke relevant tenker jeg. Anonymkode: a2c9d...c67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:46 #7 Del Skrevet tirsdag kl 05:46 Skulle ønske folk kunne lære ungene sine at Gucci og lignende er fattigmanns "luksusmerker" og bare fryktelig harry. Anonymkode: ef90b...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:52 #8 Del Skrevet tirsdag kl 05:52 Tone L skrev (24 minutter siden): Min tenåring (gutt) ønsker seg et Gucci belte, han har jobbet å spart og planlegger å kjøpe det etter sin bursdag. Siden han har spart mesteparten selv skal han selvfølgelig få lov til det… Men tenker pengene ( koster vel nærmere 5000kr) kunne vært anvendt bedre!? Hans sparing. Hans valg. Har du aldri brukt penger på noe du ville ha, men kunne brukt smartere? Anonymkode: b7491...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:36 #9 Del Skrevet tirsdag kl 06:36 Gucci har blitt varemerke til gjengkriminelle i Sverige: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/02/08/svensker-med-gucci-caps-kan-snart-bli-stanset-av-politiet/ "Ikke alle som går rundt med Gucci-caps, er gjengkriminelle, men mange gjengkriminelle bruker Gucci-caps, sa Martin Melin, som sitter i Riksdagen for regjeringspartiet Liberalerna." Kan vel si det samme om rolex her 😂 Anonymkode: 24a2a...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:02 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:02 Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped. Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm. Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe! Anonymkode: 04980...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:14 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped. Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm. Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe! Anonymkode: 04980...eaf I tillegg er det av dårlig kvalitet. Disse beltene holder ikke lenge. Koster sikkert 100 kr å produsere, knapt nok det. Gucci er del av Kering-konsernet, de tenker bare penger. Men salget har rast siste årene. Mange peker på kvalitet. Og logoen knyttes til gjengkriminelle. Det hjelper ikke på. Anonymkode: 24a2a...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:32 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:32 Tone L skrev (På 8.4.2025 den 7.26): Min tenåring (gutt) ønsker seg et Gucci belte, han har jobbet å spart og planlegger å kjøpe det etter sin bursdag. Siden han har spart mesteparten selv skal han selvfølgelig få lov til det… Men tenker pengene ( koster vel nærmere 5000kr) kunne vært anvendt bedre!? La han kjøpe det han vil, det er hans penger. Og det er jo noe av gleden med å jobbe er jo å kjøpe det man har lyst til med lønna Anonymkode: 48d9c...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:26 #13 Del Skrevet onsdag kl 15:26 Det er hans penger, så da bør han få bestemme selv. Så fint at han har spart opp penger på egenhånd 👏🏻 Anonymkode: 6d046...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #14 Del Skrevet onsdag kl 15:27 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.14): I tillegg er det av dårlig kvalitet. Disse beltene holder ikke lenge. Koster sikkert 100 kr å produsere, knapt nok det. Gucci er del av Kering-konsernet, de tenker bare penger. Men salget har rast siste årene. Mange peker på kvalitet. Og logoen knyttes til gjengkriminelle. Det hjelper ikke på. Anonymkode: 24a2a...b54 Dårlig kvalitet er det i hvert fall ikke. Jeg har flere vesker fra Gucci som fortsatt er like pene etter mange års bruk - men de er godt tatt vare på da, de blir f.eks. alltid oppbevart i støvpose når de ikke er i bruk. Anonymkode: 6d046...7e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:37 #15 Del Skrevet onsdag kl 15:37 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.02): Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped. Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm. Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe! Anonymkode: 04980...eaf Fasinerende at folk ikke skjønner at andre kan synes anderledes enn dem. For deg høres det bortkastet ut og moped var nyttig. For meg hadde moped vært like nyttig som et vepsestikk under foten Anonymkode: 48d9c...b56 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:53 #16 Del Skrevet onsdag kl 15:53 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dårlig kvalitet er det i hvert fall ikke. Jeg har flere vesker fra Gucci som fortsatt er like pene etter mange års bruk - men de er godt tatt vare på da, de blir f.eks. alltid oppbevart i støvpose når de ikke er i bruk. Anonymkode: 6d046...7e7 Nyere vesker har fått dårlige skussmål. Small leather-goods, som belter synes jeg har mistet all kvalitet. Det gjelder ikke bare Gucci, men alle "luksus" merker. Gucci har også falt grundig i markedsverdi:https://www.fashiondive.com/news/kering-revenue-decline-2024-gucci-yves-saint-laurent/739820/ "Gucci revenue was down 23% year over year to 7.7 billion euros." Anonymkode: 24a2a...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:58 #17 Del Skrevet torsdag kl 12:58 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 9.02): Jeg fikk 7.000kr til konfirmasjonen når jeg var tenåring. De brukte jeg til å kjøpe meg en moped. Vokste opp på bygda,og det var 4km til nærmeste venn. Mopeden var en kjærkommen og nyttig oppgradering som gjorde at jeg kunne farte rundt. Det var da det sosiale livet mitt startet. Livet mitt kunne deles opp i før, og etter at jeg fikk moped. Men hvis noen vil kaste bort så mye penger på et belte, og ikke noe man har bruk for. Da lurer jeg hva som foregår oppi hodet til folk, og hvilken økonomisk sans de har. Hvis problemet er at buksa siger ned, så koster hjelpemiddelet "belte" kun kr 40,- andre steder. Da har han igjen 4.960,- han kan bruke på noe ordentlig. Sykkel, PlayStation, kayak, moped, helt rå sparkesykkel, båt med påhengsmotor mm. Galskap at man skal bruke 5.000,- på å holde buksa oppe! Anonymkode: 04980...eaf Åja, men da så. Fordi DU kjøpte moped bør ikke denne tenåringen få kjøpe seg et belte han har spart til og ønsket seg lenge? Istedenfor bør han altså kjøpe seg et billigere belte han ikke vil ha, og bruke resten av pengene på noe han kanskje heller ikke vil ha? Et stilig belte er ikke bare for å holde buksa oppe, det kan definere et helt antrekk. Samme som en veske eller et par solbriller. La oss snu litt på det, hvorfor i all verden kastet du bort så mange penger på moped? Hvis problemet var at du ikke kom deg rundt, så kunne du jo kjøpt deg et busskort for 100,- og brukt resten av pengene dine på noe ordentlig? Alle er ikke som deg. Jeg ville heller at min tenåring kjøpte Gucci-belte enn moped, for her vil den samme avtalen jeg selv vokste opp under råde; foreldrene spanderer førerkort på bil hvis tenåringen IKKE kjører moped. Man kan i hvert fall ikke skade seg på et Gucci-belte 😂 Anonymkode: 6d046...7e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:01 #18 Del Skrevet torsdag kl 13:01 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nyere vesker har fått dårlige skussmål. Small leather-goods, som belter synes jeg har mistet all kvalitet. Det gjelder ikke bare Gucci, men alle "luksus" merker. Gucci har også falt grundig i markedsverdi:https://www.fashiondive.com/news/kering-revenue-decline-2024-gucci-yves-saint-laurent/739820/ "Gucci revenue was down 23% year over year to 7.7 billion euros." Anonymkode: 24a2a...b54 Tja… Jeg kjøpte en ny veske fra Dior for to uker siden, og den er i hvert fall ikke i noe dårligere kvalitet enn det jeg har fra de kjente merkene fra tidligere. Mulig Gucci er annerledes, der har jeg aldri kjøpt noe nytt - kun vintage/second hand. Anonymkode: 6d046...7e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:40 #19 Del Skrevet fredag kl 07:40 Skjønner han til en viss grad da jeg selv liker å samle på design vesker. Men jeg kjøper brukt og aller helst vintage. Det burde han gjøre også så får han tre belter for samme sum, ev. caps og solbriller til 😃 Anonymkode: 2fcdd...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #20 Del Skrevet fredag kl 19:13 Hei, vil bare si at jeg har også har en tenåring som har jobbet å spart opp til et Gucci belte! (For han viste at jeg ikke ville betale for det!) og Jeg var også skeptisk... Siden det er mye penger! Men så det betyde mye for han og at han verdsatte det å kunne kjøpe noe han hadde ønsket seg lenge! Han tar dessuten godt vare på det og jeg vil si det er god kvalitet! Anonymkode: 1ed65...90f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå