AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Er det lov - og hva er hensikten bak... ? Ser det er kamera i taket på undersøkelsesrommene, altså der de har undersøkelsesbenker. Er dette vanlig praksis ? Jeg synes det både er frekt og creepy ! Anonymkode: 90663...da6
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Det hadde ikke jeg godtatt. Anonymkode: 82a5b...5b8
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Det må du jo spørre dem om. Anonymkode: 1e719...485 2 2
Snublefot62 Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Er det skiltet? Og står det hvem som er behandlingsansvarlig for kameraene? 2 1
Daisy-love Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april (endret) Jeg trodde at det innen helse var lov å ha kameraovervåking i felles rom, som gang, venterom og f.eks der en heter kaffe på en avdeling, da om en har en god grunn, men ikke inne på pasientrom eller undersøkelsesrom uten «særlig grunn». Det ser jeg ikke på et legesenter. Dette hadde jeg tatt videre, og jeg hadde ikke kledd av meg der. Endret 8. april av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Sikker på at det ikke er alarm? Har hatt alarm med kamera, da var kameraet ikke i bruk helt til alarm (innbrudd og brannalarm) ble utløst, da ble det tatt to bilder sendt til vekter. Ville uansett spurt, for burde ikke vært alarmkamera heller inne på undersøkelsesrom. Anonymkode: ab6bf...13e 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Det er ikke optiske brannalarm? Anonymkode: ab6bf...13e 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april TS her. Det er kuppelformet med svart glass. Kun på undersøkelsesrom. Ikke venterom og ikke hos legen. Ved inngangen til bygget,står det at det er kameraovervåking. For meg virker det hele utrolig søkt. Ser heller ingen kamera på utsiden av bygget. Tror ikke det nytter å si noe til den legen som faktisk driver businessen der. Om han har sørget for overvåking, tror dere han innrømmer det og fjerner kameraene ? Anonymkode: 90663...da6
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Det er kuppelformet med svart glass. Kun på undersøkelsesrom. Ikke venterom og ikke hos legen. Ved inngangen til bygget,står det at det er kameraovervåking. For meg virker det hele utrolig søkt. Ser heller ingen kamera på utsiden av bygget. Tror ikke det nytter å si noe til den legen som faktisk driver businessen der. Om han har sørget for overvåking, tror dere han innrømmer det og fjerner kameraene ? Anonymkode: 90663...da6 du får ta bilde av det og ta en tur innom politiet og spørre.. Anonymkode: b914b...66c
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april De har nok ikke kamera hengende åpenlyst inne på behandlingsrom. Sånne som Frosta-legen prøver å skjule det litt bedre. Men spør gjerne hva det er og tips om at det kan være lurt å merke med hva det er siden folk kan bli engstelige i disse Frosta-lege-tider. Anonymkode: 3f03b...51e 1 1
Snublefot62 Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS her. Det er kuppelformet med svart glass. Kun på undersøkelsesrom. Ikke venterom og ikke hos legen. Ved inngangen til bygget,står det at det er kameraovervåking. For meg virker det hele utrolig søkt. Ser heller ingen kamera på utsiden av bygget. Tror ikke det nytter å si noe til den legen som faktisk driver businessen der. Om han har sørget for overvåking, tror dere han innrømmer det og fjerner kameraene ? Anonymkode: 90663...da6 Står det informasjon om hvem som er behandlingsansvarlig på det skiltet?
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Veldig spesielt, men mulig det er for å beskytte pasienten i forbindelse med diverse undersøkelser. Men spør de på legekontoret Anonymkode: f981b...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april Jeg jobber på legevakt og vi har kamera, men vi har det ikke inne på legerommene, kun på 1 observasjonsrom med 5 senger foruten venterommet, ganger osv. Det er godt merket at det er kameraovervåket, og hvem som ansvarlig for kameraene. Men vi har også brannsensorer som ligner på de kameraene, sikker på at det ikke er det det er? De er også små kuppelformede, hos oss er iallefall lett å forveksle ved første øyekast. Anonymkode: 721b9...03e 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Veldig spesielt, men mulig det er for å beskytte pasienten i forbindelse med diverse undersøkelser. Men spør de på legekontoret Anonymkode: f981b...4a5 Nei, det er ingen lovlig mulighet for at de filmer pasienter under undersøkelser. Anonymkode: 3f03b...51e
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Snublefot62 skrev (2 timer siden): Står det informasjon om hvem som er behandlingsansvarlig på det skiltet? Nei,har ikke sett det. Men,skal se bedre etter neste gang. Anonymkode: 90663...da6
Snublefot62 Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei,har ikke sett det. Men,skal se bedre etter neste gang. Anonymkode: 90663...da6 Om det ikke er det hadde jeg meldt legekontoret til Datatilsynet for manglende merking av overvåking, og manglende opplysninger om behandling av personopplysninger. Dersom det er merket så hadde jeg kontaktet de og bedt om å få vite grunnlaget for behandling av dine personopplysninger.
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på legevakt og vi har kamera, men vi har det ikke inne på legerommene, kun på 1 observasjonsrom med 5 senger foruten venterommet, ganger osv. Det er godt merket at det er kameraovervåket, og hvem som ansvarlig for kameraene. Men vi har også brannsensorer som ligner på de kameraene, sikker på at det ikke er det det er? De er også små kuppelformede, hos oss er iallefall lett å forveksle ved første øyekast. Anonymkode: 721b9...03e Det er ingen skriftlig informasjon inne,kun et skilt ute om kameraovervåking. Kuplene er ganske store og midt i taket. Helt like kameraovervåking om man søker på det. Rart jeg ikke ser de i andre rom,f eks venterom om det er brannvarsling..? Anonymkode: 90663...da6
AnonymBruker Skrevet 8. april #18 Skrevet 8. april Evt om det er bevegelsessensor for automatisk påslåing av lys ? TS Anonymkode: 90663...da6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #19 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Evt om det er bevegelsessensor for automatisk påslåing av lys ? TS Anonymkode: 90663...da6 Det er kun en måte å finne ut av dette på. Anonymkode: 3f03b...51e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #20 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 7.22): Er det lov - og hva er hensikten bak... ? Ser det er kamera i taket på undersøkelsesrommene, altså der de har undersøkelsesbenker. Er dette vanlig praksis ? Jeg synes det både er frekt og creepy ! Anonymkode: 90663...da6 Det skal du opplyse Statsforvalteren om og spørre om de kan undersøke saken. Ikke greit. Anonymkode: f805e...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå