Gå til innhold

Ferieleilighet i DK og nå melding om ting jeg trodde var inkludert i prisen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

IMG_4912.jpeg

Anonymkode: 35e4a...f04

Dette høres ut som en måte å ordne seg svart betaling på. Og det tror jeg de tjener på, folk bestiller ferie etter kanskje mye omtanke og driter da kanskje i de ekstra gebyrene bare for å bli ferdig med det. 

Anonymkode: 68e1e...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette høres ut som en måte å ordne seg svart betaling på. Og det tror jeg de tjener på, folk bestiller ferie etter kanskje mye omtanke og driter da kanskje i de ekstra gebyrene bare for å bli ferdig med det. 

Anonymkode: 68e1e...197

Jepp, jeg tenker også at de har svart vaskehjelp. Helt fair å betale for vasking, men det må fremgå, og betales gjennom portalen man bruker. 

Anonymkode: 5bec2...f71

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er helt vanlig i feriehus at sengetøy og håndklær er ekstra. Vi leide feriehus nå i februar i Danmark og måtte til og med betale for å få oppvaskbørste og oppvasksåpe. Men kan jo ta det med alt hjemmefra. Mye billigere det.

Krav om kontant betaling har ikke vi opplevd, men det kan være at denne private utleieren vil snike litt inntekter unna beskatning. 

Strøm og vann er som regel heller ikke inkludert i leieprisen. Samme med ved og grillkull, hvis aktuelt. Vi har erfart at man må betale depositum i tillegg til leieprisen. Utgifter til strøm og vann trekkes fra på depositumet etter oppholdet og så får man resten igjen om det er noe. Vi har flere ganger opplevd at depositumet ikke er nok til å dekke strøm og vann, og måttet betale enda mer etterpå.

Anonymkode: d9395...1a7

Det glemte jeg i innlegget mitt over. (ikke Danmark)

Det er også vanlig at vi må rett ut og kjøpe det som ikke er tilgjengelig i leilighet; dopapir, vaskeklut til kjøkken, oppvaskmiddel, kaffekapsler, salt, med mer. Men ofte er det også satt igjen en del etter forrige leietaker. Sist hadde vi ca tre pakker med oppvasktabletter, men ingen pods til vaskemaskin. Derfor vi alltid tar turen innom leiligheten først.

Vask kan variere, fra nedvask selv, til krierier til hva du skal gjøre (oppvaskmaskin, søppel, ta av sengetøy, etc)  

Det er ikke et hotell. Du betaler for å bo, og det som er opplistet at er inkludert ved bestilling. 

Anonymkode: a47c6...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jepp, jeg tenker også at de har svart vaskehjelp. Helt fair å betale for vasking, men det må fremgå, og betales gjennom portalen man bruker. 

Anonymkode: 5bec2...f71

Nei, vanlig med andre portaler. 

Jeg reagerer også på kontant betaling, det har jeg ikke opplevd. Men er jo vant med diverse betalingslenker, og jeg vet jo ikke hvordan pengene derfra blir registrert inn i regnskap og slikt. 

Anonymkode: a47c6...bbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...