AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Del Skrevet 7. april Har bestilt en leilighet i sommer via Booking.com. Privat utleier som bruker plattformen. Så veldig grei ut, perfekt beliggenhet og pris. Booket og så kommer en melding om vi kan leie sengetøy og håndklær for 100 DKK per person og utvask er 900 DKK om vi ikke vil gjøre det selv. OG det skal betales kontant ved å legge igjen penger på kjøkkenet (står ordrett i meldingen) Forøvrig er utsjekk kl 10. Ikke noe av dette var informert om i teksten så en del av meg har lyst å avbestille og klage til booking.com om at disse opererer med litt tvilsomme metoder Anonymkode: 35e4a...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Del Skrevet 7. april Klag! Anonymkode: daf9e...447 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 7. april #3 Del Skrevet 7. april Helt vanlig at man må betale for sengetøy og utvask ved privat utleie. Dette er ikke et hotell der alt er inkludert. Dere kan uansett velge å ta med sengetøy og ta utvasken selv. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 7. april #4 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Klag! Anonymkode: daf9e...447 Klage på hva? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Del Skrevet 7. april Hensatt skrev (2 minutter siden): Helt vanlig at man må betale for sengetøy og utvask ved privat utleie. Dette er ikke et hotell der alt er inkludert. Dere kan uansett velge å ta med sengetøy og ta utvasken selv. Men det kunne vært informert om i selve booking beskrivelsen? Jeg har gjort det via Airbnb tidligere men da har det vært informert om før man bestilte Anonymkode: 35e4a...f04 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Del Skrevet 7. april Hm, merkelig at de ikke skrev noe om det i annonsen. Vet at noen utleiers, f,eks Novasol, har det slik. Utvask og leie av sengetøy. Synes det er en stor uting. Hvorfor sengetøy? Er det så mye styr for dem å vaske? De må jo uansett vaske håndduker og kluter og duker evt. når jeg skal på ferie vil jeg ha det lettvint. Dette ville vært en dealbreaker for meg. Anonymkode: 9eb4f...937 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har bestilt en leilighet i sommer via Booking.com. Privat utleier som bruker plattformen. Så veldig grei ut, perfekt beliggenhet og pris. Booket og så kommer en melding om vi kan leie sengetøy og håndklær for 100 DKK per person og utvask er 900 DKK om vi ikke vil gjøre det selv. OG det skal betales kontant ved å legge igjen penger på kjøkkenet (står ordrett i meldingen) Forøvrig er utsjekk kl 10. Ikke noe av dette var informert om i teksten så en del av meg har lyst å avbestille og klage til booking.com om at disse opererer med litt tvilsomme metoder Anonymkode: 35e4a...f04 Står det «dere SKAL legge igjen penger på kjøkkenet» ?😂 isåfall, litt merkelig. Anonymkode: 0a1cb...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det kunne vært informert om i selve booking beskrivelsen? Jeg har gjort det via Airbnb tidligere men da har det vært informert om før man bestilte Anonymkode: 35e4a...f04 Leid sommerhus i DK mange ganger, da mest via Dancenter. Dette er helt vanlig, men alltid stått og bestilt før avreise. Var forresten veldig dyrt pga kursen. Husker ikke om Dancenter tok ekstra i danske eller norske kroner. Anonymkode: ef2db...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 7. april #9 Del Skrevet 7. april Betalingen kontant på kjøkkenet er i hvert fall temmelig sær 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm, merkelig at de ikke skrev noe om det i annonsen. Vet at noen utleiers, f,eks Novasol, har det slik. Utvask og leie av sengetøy. Synes det er en stor uting. Hvorfor sengetøy? Er det så mye styr for dem å vaske? De må jo uansett vaske håndduker og kluter og duker evt. når jeg skal på ferie vil jeg ha det lettvint. Dette ville vært en dealbreaker for meg. Anonymkode: 9eb4f...937 Skal du ha det lett så IKKE dra med Novasol. De sendte meg kun ca adresse holdt på mange timer før vi fant det. Og nei de svarer ikke mail eller tlf. Sorry avsporing. Anonymkode: ef2db...f41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april norw skrev (Akkurat nå): Betalingen kontant på kjøkkenet er i hvert fall temmelig sær Har opplevd det en gang her i Norge, da via Novasol. Anonymkode: ef2db...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Står det «dere SKAL legge igjen penger på kjøkkenet» ?😂 isåfall, litt merkelig. Anonymkode: 0a1cb...137 Anonymkode: 35e4a...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Anonymkode: 35e4a...f04 Synes ikke det høres særlig urimelig ut. Sengetøy er det enkelt å ta med selv, og greit at dere har mulighet til å velge å ta utvasking selv. Jeg leier ut en studioleilighet via Airbnb, og tar 400 kr for utvasking. Folk krever svært rent, så tar meg 2-3 timer å vaske ut etter hver gjest. Et feriehus krever nok mer. Anonymkode: 5ffeb...834 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes ikke det høres særlig urimelig ut. Sengetøy er det enkelt å ta med selv, og greit at dere har mulighet til å velge å ta utvasking selv. Jeg leier ut en studioleilighet via Airbnb, og tar 400 kr for utvasking. Folk krever svært rent, så tar meg 2-3 timer å vaske ut etter hver gjest. Et feriehus krever nok mer. Anonymkode: 5ffeb...834 Jo men jeg regner med du informerer om det på forhånd og ikke forventer at 400 kr skal ligge i cash på kjøkkenbenken etter de har reist? Anonymkode: 35e4a...f04 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:02 #15 Del Skrevet tirsdag kl 06:02 Det er vanlig med noen ekstrakostnader når det er utleieleilighet, ofte også depositum og slik, tror det står en generell setning om det et sted på booking. Pleier alltid å filtrere på alle de negative omtalene, så ser du raskt hvilke overraskelser tidligere gjester har fått. Senest sist uke fikk vi to dager før oppholdet mail om innsjekkingsdetaljer, herunder krav om forhandsbetaling av city tax på 60 euro, som måtte betales via en betalingslinke før vi i det hele tatt fikk detaljer om adkomst til leilighet. Og i leiligheten informasjon om fee dersom vi ikke tok ut søppel og satt på oppvask før avreise. Cash på benk syntes jeg ville vært rart. men bare tenkt "jaja" om dette først var et sted jeg kunne tenke meg å bo. Anonymkode: a47c6...bbd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:55 #16 Del Skrevet tirsdag kl 06:55 Men det sto ikke at det var inkludert heller.... Vi leier mye Airbnb og ser alltid på hva som er innludert, står det ikke oppført sengetøy og hånkler tar vi ned det selv. Så synes heller det er supert at dette kan tas utenom fordi som ikke ønsker å betale for det og heller ha med slikt selv. Anonymkode: 42f80...f60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:56 #17 Del Skrevet tirsdag kl 06:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det sto ikke at det var inkludert heller.... Vi leier mye Airbnb og ser alltid på hva som er innludert, står det ikke oppført sengetøy og hånkler tar vi ned det selv. Så synes heller det er supert at dette kan tas utenom fordi som ikke ønsker å betale for det og heller ha med slikt selv. Anonymkode: 42f80...f60 Og ser selvfølgelig etter om prisen er inkludert utvask, stå ikke det leier vi ikke. For er det ikke oppført er det ikke inkludert. Anonymkode: 42f80...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:00 #18 Del Skrevet tirsdag kl 07:00 Det burde stått før man bestilte. Litt rart det står vask må bestilles med en gang ved bestilling også, det går jo ikke hvis det ikke står noe om det før man har bestilt. Men nå blir valget å avbestille, betale eller vaske ut selv og ta med sengetøy. Anonymkode: 94dcd...f41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:06 #19 Del Skrevet tirsdag kl 07:06 Alt det du sier er helt vanlig. Vi har også pleid å få avregning på strøm i etterkant flere av stedene. Eneste som avviker fra det du skriver, er kontant betaling for vask og sengetøy. Anonymkode: 178b1...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:11 #20 Del Skrevet tirsdag kl 07:11 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har bestilt en leilighet i sommer via Booking.com. Privat utleier som bruker plattformen. Så veldig grei ut, perfekt beliggenhet og pris. Booket og så kommer en melding om vi kan leie sengetøy og håndklær for 100 DKK per person og utvask er 900 DKK om vi ikke vil gjøre det selv. OG det skal betales kontant ved å legge igjen penger på kjøkkenet (står ordrett i meldingen) Forøvrig er utsjekk kl 10. Ikke noe av dette var informert om i teksten så en del av meg har lyst å avbestille og klage til booking.com om at disse opererer med litt tvilsomme metoder Anonymkode: 35e4a...f04 Det er helt vanlig i feriehus at sengetøy og håndklær er ekstra. Vi leide feriehus nå i februar i Danmark og måtte til og med betale for å få oppvaskbørste og oppvasksåpe. Men kan jo ta det med alt hjemmefra. Mye billigere det. Krav om kontant betaling har ikke vi opplevd, men det kan være at denne private utleieren vil snike litt inntekter unna beskatning. Strøm og vann er som regel heller ikke inkludert i leieprisen. Samme med ved og grillkull, hvis aktuelt. Vi har erfart at man må betale depositum i tillegg til leieprisen. Utgifter til strøm og vann trekkes fra på depositumet etter oppholdet og så får man resten igjen om det er noe. Vi har flere ganger opplevd at depositumet ikke er nok til å dekke strøm og vann, og måttet betale enda mer etterpå. Anonymkode: d9395...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå