Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det helt krise? tenker da på vamen og mye folk

Har kun mulighet for ferie i juli, og lei Norden, lyst på ordentlig bade og sol ferie.. Men aldri prøvd det i juli 

Anonymkode: ba44f...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aldri mer for min del. Ble for mye av det gode ang sol😅 Var over 40 grader hver eneste dag 😅 Jeg dro å trente i en kald kjellergym hver morgen etter frokost også dro vi på aktiviteter så raskt vi kunne etter dette. De fleste steder tar siesta o.l midt på dagen ca kl.13 til 15-16, så ikke noe vits å gjøre så mye på denne tiden i grunn. Skal man på sightseeing o.l så gjør det utenom denne tiden, om man da ikke vil ta seg en skikkelig beachopplevelse ved en av de flotte Gozo strendene eller en Jeep and boat tour. Jeg likte meg i grunn best i svale laken i senga med en kar som var med i gjengen eller ligge å døse ved bassenget til hotellet😅

Men jeg kan lett innrømme at det var hyggelig å ta en tur rundt om for å se på gamle klostre og kirker, besøke Ramla Bay og gå i gatene i den eldste og delen av Valletta som ser veldig konstruert ut med tydelige passasjer for vinden og akvedukter mm. Malta har en rikholdig historie å by på om både religioner, krig mm så mye å lese om👏

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du finner overnatting med basseng er det ganske så digg. Ikke noe problem å ligge under parasoll. Men skal du på sightseeing anbefaler jeg deg å forhåndsbestille slike turer, så får du fks tid til å puste å slappe av i busser med air condition. Når det er guidet turer med mat inkludert er de flinke til å sette av pauser ved steder som tilbyr air condition. 

vi tok to dager hvor vi reiste med buss uten guidet tur. Det var et helvete i varmen. Og lokal bussene er ofte fulle og tette.

Anonymkode: d9553...81e

AnonymBruker
Skrevet

Er Portugal et bedre forslag? Eller annet forslag? 

Vært i Hellas, Kroatia og Spania(bare tidlig vår da) , hadde lyst å prøve noe nytt, men som sagt, juli er ferie fremover noen år nå.... 

Ts

Anonymkode: ba44f...f45

AnonymBruker
Skrevet

Var der i Juli for to år siden, og det var grisevarmt. 40 grader midt på dagen den sommeren. Gikk konstant rundt gjennomvåt av svette, skiftet klær x antall ganger om dagen😅 Vi hadde leiebil og fartet rundt øya.

Malta er for øvrig et land jeg ikke drar tilbake til. Var ikke noe spesielt med det landet(Valletta var en fin by å se, men been there, done that), lite god mat(veldig påvirket av at det er MYE briter der, både ferierende og bosatte pensjonister), og veldig mange innvandrere og fattigdom(flere strøk rundt om der man ikke vil gå alene som kvinne). Ville heller valgt Portugal ja om det er et alternativ. Vi reiser stadig tilbake til Italia og Kroatia om sommeren, velger helst reisemål ved kysten(gjerne øyer) og der er det heldigvis litt mer bris.

Anonymkode: 36f39...d98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var der i Juli for to år siden, og det var grisevarmt. 40 grader midt på dagen den sommeren. Gikk konstant rundt gjennomvåt av svette, skiftet klær x antall ganger om dagen😅 Vi hadde leiebil og fartet rundt øya.

Malta er for øvrig et land jeg ikke drar tilbake til. Var ikke noe spesielt med det landet(Valletta var en fin by å se, men been there, done that), lite god mat(veldig påvirket av at det er MYE briter der, både ferierende og bosatte pensjonister), og veldig mange innvandrere og fattigdom(flere strøk rundt om der man ikke vil gå alene som kvinne). Ville heller valgt Portugal ja om det er et alternativ. Vi reiser stadig tilbake til Italia og Kroatia om sommeren, velger helst reisemål ved kysten(gjerne øyer) og der er det heldigvis litt mer bris.

Anonymkode: 36f39...d98

Malta er jo nettopp en øy…?

Vi skal dit i overgangen juni/juli, regner med det er litt mindre glovarmt enn slutten av juli. Men Middelhavet i juli, det er og blir varmt. Det har aldri vært noe problem for oss, selv om vi aldri har bodd på steder med basseng (AirBnb). Aircondition på rommet er et must, tar en pause fra sola midt på dagen, bader i sjøen. Ikke lange gåturer i solsteiken. 

Anonymkode: 616cd...374

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar ikke tilbake etter sist besøk som var i juli. Det var så varmt at vi omtrent ble forvist til hotellet. Malta er fin om du liker snorkling og sjø, det er ikke så allverden og se og oppleve der.

Anonymkode: 9760a...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...