AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Når pengene skal vare i 30 dager er en måned altfor lenge. Jeg lever bare de dagene jeg har penger på konto noe som kun varer i 10 dager i måneden. Så 20 dager går jeg kun å venter på å få trygda. Flere som kjenner seg igjen som har det likt eller noe? Anonymkode: 97bcf...a58
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april Nei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Anonymkode: e9352...159 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Da må du disponere bedre 😉 Anonymkode: 2e20d...1c5 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april Da må du lære deg økonomisk styring. Anonymkode: 341fe...df6 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april Absolutt ikke. Jeg klarer meg veldig fint på de pengene jeg får inn og har penger igjen på slutten av måneden til sparing og hva jeg måtte ønske. (Jeg har lav lønn, ca 400.000) Dersom pengene bare varer ti dager, må du gjøre endringer i økonomien din. Opprett en konto der du setter inn penger til alle regninger du får hver måned. Disse pengene setter du inn med en gang trygda kommer. Sett også litt ekstra over hver måned, så du over tid får spart deg opp en buffer. Så tar du de pengene du har igjen, setter litt til sparing på en tredje konto, og fordeler de pengene du har igjen på 31. Da har du hvor mye du i snitt kan bruke hver dag. Ikke ha alle pengene på kortkontoen din, men overfør litt og litt så du ikke kan bruke opp alt. Hva er det du overforbruker penger på? Finner du ut av dette, er det enklere å slutte med sløsingen. 🙂 Lykke til! Anonymkode: 09559...52a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Har altfor mange regninger. Anonymkode: 97bcf...a58
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har altfor mange regninger. Anonymkode: 97bcf...a58 Så må du finne ut hvordan du kan redusere utgiftene eller øke inntektene. Det finnes ingen magisk fix utenom det. Anonymkode: 25840...583 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har altfor mange regninger. Anonymkode: 97bcf...a58 Da må du gjøre noe med det. Man trenger bare bolig og en billig telefon. Anonymkode: 726c6...6dd
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har altfor mange regninger. Anonymkode: 97bcf...a58 Regninger til hva? Anonymkode: dd9fe...88d
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du gjøre noe med det. Man trenger bare bolig og en billig telefon. Anonymkode: 726c6...6dd ja for mat og strøm for eksepel, forsikring og sånne trivialiteter er jo uvesentlig Anonymkode: 2fb81...8c0 2
Hololo Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april om pengene kun vare i 10 dager så gjør du noe feil, husk at du må tilrettelegge livet etter økonomien. 1
Kålrota Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Har du et budsjett? Oversikt over hva pengene går til? Et bevisst forhold til forbruk? Sjekk SIFOs referansebudsjett og finn ut hvordan du ligger an. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april Jeg relaterer 100%. Dessverre. Anonymkode: 8cb8b...932
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april Ja, sliter med det samme. Er alene med et barn, bor billig og sløser ikke. Men tomt lenge før lønn blir det likevel. Anonymkode: d44d9...34c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ja for mat og strøm for eksepel, forsikring og sånne trivialiteter er jo uvesentlig Anonymkode: 2fb81...8c0 Strøm og forsikring inngår i bolig. Mat betales ikke via regninger. Anonymkode: 726c6...6dd
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april Rar problemstilling, det er ikke måneden som er for lang, det er pengene som er for få eller utgiftene for høye. Enten det, eller man prioriterer feil. Jeg kjenner folk som alltid er blakke før lønningsdagen, men som også ville vært det om de så tjente det dobbelte. Anonymkode: a1224...574 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Strøm og forsikring inngår i bolig. Mat betales ikke via regninger. Anonymkode: 726c6...6dd Jeg betler mat via kredittkortregningen. Greit å få det man kan av bonuser. Men spiller jo ingen rolle om det kommer på regning eller trekkes av konto, pengene forsvinner uansett. Man må bare få dem til å ikke forsvinne for fort. Anonymkode: a1224...574
AnonymBruker Skrevet 8. april #18 Skrevet 8. april Da må du få bedre oversikt over økonomien din. Anonymkode: 1ae1b...443
AnonymBruker Skrevet 8. april #19 Skrevet 8. april Kjenner meg ikke igjen med 20 dager venting på trygd nei.. Et par dager innimellom har vært "trange" fordi vi ikke VIL ta fra buffer... I yngre år var det vel noen dager før lønn man var blakk.. Har du budsjett? Et som går opp, mener jeg? Vi har alt budsjettert og flere kontoer. Setter av ett beløp til regninger, et til sparing, et til mat og et til fritid. Velger alltid f. Eks å sette av til strøm det som er max på en vinter måned, eks 3000. Når vi gjør det, og det er billigere, så vokser den kontoen slik at vi alltid har råd til de dyre regningene på vinteren igjen. Blir det for mye der så kan vi spare ekstra. Og vi sparer alltid først. Før alt annet. 20% av inntekten. Så dekkes resten, og kniper det en måned, så er det fritid som minskes på, ikke resten. Anonymkode: 275e3...37b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #20 Skrevet 8. april Blir du ikke sulten de 20 dagene du ikke har mat? Anonymkode: a1224...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå