Roci Skrevet 10. april #21 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj, du virket til å ha peiling. Hva anbefaler du til en på 40 med tørr hud. ellers bruker jeg Cordes vas (retinol på resept) og vitamin c fra the ordinary, og solkrem. Er også usikker på den vitamin c serumet til the ordinary er det bra eller bare billig? Anonymkode: e4d03...6ae Takk, jeg er nok mer enn alminnelig interessert i hudpleie og anser meg selv som en hudpleienerd 😄 The Ordinary har mange ulike C-vitaminserum, så det er lettere for meg å uttale meg om det passer for din hudtype dersom du opplyser hvilket du bruker. C-vitaminserumene til TO er på generell basis bra, de inneholder få og gode ingredienser og er formulert på en måte som skal hindre oksidering. Spesielt ren C-vitamin (ascorbic acid/l-ascorbic acid) er forholdsvis ustabilt og må kombineres med de rette ingrediensene for å unngå alt for rask oksidering Både tretinoin (Cordes Vas er tretinoin, ikke retinol) og mange typer C-vitamin kan virke uttørkende på huden, så det er viktig å være klar over at huden som regel vil få et økt behov for fukt ved bruk av disse. Et helt utmerket budsjettprodukt for tørr hud er Q+A Ceramide Face Cream, den inneholder flere gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser som glycerin, solsikkeolje, druekjerneolje, ceramider, squalane og jojoba. Et par andre gode fuktighetskremer som ligger i midtskiktet hva pris angår, er f.eks. Biotherm Cera Repair Barrier Moisturizing Cream og Medik8 Total Moisture Daily Facial Cream. Kremen fra Biotherm inneholder også glycerin og ceramider, i tillegg til bl.a. hvetekimekstrakt (fukter og reparerer), centella asiatica (beroliger) og probiotika (styrker hudbarrieren). Denne inneholder også litt parfyme. Kremen fra Medik8 inneholder i tillegg til glycering og ceramider også probiotika, squalane (fuktighetsbevarende, mykgjørende) hyaluronsyre (fuktighetsgivende), linolsyre (barrierestyrkende, antiinflammatorisk), karbamid/urea (fuktighetsgivende) og hydrolysert hveteprotein (fuktighetsgivende, beskyttende). Alle tre kremene kan brukes både morgen og kveld, og kan kombineres med både tretinoin og C-vitamin. Håper dette kan være til hjelp 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #22 Skrevet 10. april Roci skrev (27 minutter siden): Takk, jeg er nok mer enn alminnelig interessert i hudpleie og anser meg selv som en hudpleienerd 😄 The Ordinary har mange ulike C-vitaminserum, så det er lettere for meg å uttale meg om det passer for din hudtype dersom du opplyser hvilket du bruker. C-vitaminserumene til TO er på generell basis bra, de inneholder få og gode ingredienser og er formulert på en måte som skal hindre oksidering. Spesielt ren C-vitamin (ascorbic acid/l-ascorbic acid) er forholdsvis ustabilt og må kombineres med de rette ingrediensene for å unngå alt for rask oksidering Både tretinoin (Cordes Vas er tretinoin, ikke retinol) og mange typer C-vitamin kan virke uttørkende på huden, så det er viktig å være klar over at huden som regel vil få et økt behov for fukt ved bruk av disse. Et helt utmerket budsjettprodukt for tørr hud er Q+A Ceramide Face Cream, den inneholder flere gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser som glycerin, solsikkeolje, druekjerneolje, ceramider, squalane og jojoba. Et par andre gode fuktighetskremer som ligger i midtskiktet hva pris angår, er f.eks. Biotherm Cera Repair Barrier Moisturizing Cream og Medik8 Total Moisture Daily Facial Cream. Kremen fra Biotherm inneholder også glycerin og ceramider, i tillegg til bl.a. hvetekimekstrakt (fukter og reparerer), centella asiatica (beroliger) og probiotika (styrker hudbarrieren). Denne inneholder også litt parfyme. Kremen fra Medik8 inneholder i tillegg til glycering og ceramider også probiotika, squalane (fuktighetsbevarende, mykgjørende) hyaluronsyre (fuktighetsgivende), linolsyre (barrierestyrkende, antiinflammatorisk), karbamid/urea (fuktighetsgivende) og hydrolysert hveteprotein (fuktighetsgivende, beskyttende). Alle tre kremene kan brukes både morgen og kveld, og kan kombineres med både tretinoin og C-vitamin. Håper dette kan være til hjelp Åja, jeg har 15% vitamin c and EGF serum. Lurer på om den gjør huden min litt rød, men det kan være bare tilfeldig🤷♀️ Takk for tips om fuktighetskrem! Anonymkode: e4d03...6ae
Roci Skrevet 10. april #23 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Åja, jeg har 15% vitamin c and EGF serum. Lurer på om den gjør huden min litt rød, men det kan være bare tilfeldig🤷♀️ Takk for tips om fuktighetskrem! Anonymkode: e4d03...6ae Er det dette serumet fra The Inkey List du mener? Det inneholder en mildere form for C-vitamin kalt Ascorbyl Glucoside, men også denne formen har dokumentert effekt. Det kan være dette som gjør deg litt rød, men det kan også være kombinasjon av kraftige aktive ingredienser og for lite fukt. Prøv en av kremene jeg foreslår, evt. også et fuktserum (The Ordinary Amino Acids + B5 er veldig bra), og se om det bedrer seg
AnonymBruker Skrevet 10. april #25 Skrevet 10. april Roci skrev (5 timer siden): Er det dette serumet fra The Inkey List du mener? Det inneholder en mildere form for C-vitamin kalt Ascorbyl Glucoside, men også denne formen har dokumentert effekt. Det kan være dette som gjør deg litt rød, men det kan også være kombinasjon av kraftige aktive ingredienser og for lite fukt. Prøv en av kremene jeg foreslår, evt. også et fuktserum (The Ordinary Amino Acids + B5 er veldig bra), og se om det bedrer seg Ja, det var det visst. Takk for tips! Anonymkode: e4d03...6ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå