AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette? Anonymkode: aa60e...5e1
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april - gjelder dette bare dersom man bruker Windows på flere enheter? Det gjør jeg ikke. Anonymkode: aa60e...5e1
TBL12 Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette? Anonymkode: aa60e...5e1 Fordel med å synkronisere er sømløs forbindelse til Microsoft-tjenester. Det er også mulig å sette opp en gratis Onedrive konto med 5 GB lagringsplass og ta kopi av filer som lagres på pcen. Dermed unngår en å miste filer om det skjer feil på pcen. OneDrive med større kvote benyttes av mange bedrifter, gjør at bytte av pc er mye raskere å utføre, og ikke medfører tap av data. Men, det kan også løses på andre måter, med andre verktøy å sikkerhetskopiere pcen. Ulempe er Microsoft vet hvem en er om en logger inn. https://www.dataporten.net/windows-microsoft-lokal-konto/
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april Jeg ville aldri gjort det. Men jeg er IT nerd og vil aldri trenge behovet for noen backup løsning mot skylagringstjenester. I tillegg vil jeg ha full kontroll over min egen datamaskin. Anonymkode: b6d59...2e9
TBL12 Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april Til sammenligning, Apple krever iCloud konto for å ta i bruk en iPhone. Synkronisering settes automatisk opp, og det er enkelt å bytte til en ny telefon. På Android er det valgfritt. Det er mulig å installere apper uten Google konto. Om en velger å ikke synkronisere en Android telefon er det mer omfattende å sette opp ny telefon, må gjøres manuelt. Data må sikres på andre måter, via andre tjenester eller kopiers ut manuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå