Gå til innhold

Synkronisere Microsoftkontoen med Windows?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette?

Anonymkode: aa60e...5e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- gjelder dette bare dersom man bruker Windows på flere enheter? Det gjør jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette?

Fordel med å synkronisere er sømløs forbindelse til Microsoft-tjenester.

Det er også mulig å sette opp en gratis Onedrive konto med 5 GB lagringsplass og ta kopi av filer som lagres på pcen. 
Dermed unngår en å miste filer om det skjer feil på pcen. OneDrive med større kvote benyttes av mange bedrifter, gjør at bytte av pc er mye raskere å utføre, og ikke medfører tap av data.

Men, det kan også løses på andre måter, med andre verktøy å sikkerhetskopiere pcen.

Ulempe er Microsoft vet hvem en er om en logger inn.

https://www.dataporten.net/windows-microsoft-lokal-konto/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Men jeg er IT nerd og vil aldri trenge behovet for noen backup løsning mot skylagringstjenester. I tillegg vil jeg ha full kontroll over min egen datamaskin.

Anonymkode: b6d59...2e9

Skrevet

Til sammenligning, Apple krever iCloud konto for å ta i bruk en iPhone. 

Synkronisering settes automatisk opp, og det er enkelt å bytte til en ny telefon. 

På Android er det valgfritt. Det er mulig å installere apper uten Google konto.

Om en velger å ikke synkronisere en Android telefon er det mer omfattende å sette opp ny telefon, må gjøres manuelt.
Data må sikres på andre måter, via andre tjenester eller kopiers ut manuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...