Gå til innhold

Synkronisere Microsoftkontoen med Windows?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette?

Anonymkode: aa60e...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- gjelder dette bare dersom man bruker Windows på flere enheter? Det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fikk opp et valg når jeg startet pc’en, om jeg vil synkronisere Microsoft-kontoen med Windows. Er dette noe man bør gjøre? Er det noen negative sider ved dette?

Fordel med å synkronisere er sømløs forbindelse til Microsoft-tjenester.

Det er også mulig å sette opp en gratis Onedrive konto med 5 GB lagringsplass og ta kopi av filer som lagres på pcen. 
Dermed unngår en å miste filer om det skjer feil på pcen. OneDrive med større kvote benyttes av mange bedrifter, gjør at bytte av pc er mye raskere å utføre, og ikke medfører tap av data.

Men, det kan også løses på andre måter, med andre verktøy å sikkerhetskopiere pcen.

Ulempe er Microsoft vet hvem en er om en logger inn.

https://www.dataporten.net/windows-microsoft-lokal-konto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det. Men jeg er IT nerd og vil aldri trenge behovet for noen backup løsning mot skylagringstjenester. I tillegg vil jeg ha full kontroll over min egen datamaskin.

Anonymkode: b6d59...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning, Apple krever iCloud konto for å ta i bruk en iPhone. 

Synkronisering settes automatisk opp, og det er enkelt å bytte til en ny telefon. 

På Android er det valgfritt. Det er mulig å installere apper uten Google konto.

Om en velger å ikke synkronisere en Android telefon er det mer omfattende å sette opp ny telefon, må gjøres manuelt.
Data må sikres på andre måter, via andre tjenester eller kopiers ut manuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...