Gå til innhold

Spiler i tak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har pussa opp eller bygd og lagt spiler i tak, enten selv eller av fått gjort av profesjonelle?

Tenker på sånn type der du legger duk bak og deretter spile for spile (ikke spileplater). 

Hva slags materiale har dere valgt? Eik? Furu? 

Hvis dere har gjort noe av jobben selv: hva gjorde du? Var det vanskelig å få det pent og jevnt? Tok det lang tid å legge?

Anonymkode: e46a3...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke gjør det. Spiler er helt utdatert.

Anonymkode: c1108...eab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke spiler veldig på vei ut nå? 

Anonymkode: 768a5...c51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ett problem den dagen du ikke vil ha de lengre.

Anonymkode: 54aa7...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke gjør det. Spiler er helt utdatert.

Anonymkode: c1108...eab

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke spiler veldig på vei ut nå? 

Anonymkode: 768a5...c51

Det er litt forskjell på billige spileplater bak TVen eller som sengegavl, og "ekte" spiler i himlingen slik som TS beskriver! Hvis sistnevnte er gjort i en godt gjennomført stil med riktig valg av materialer, farger og interiør forøvrig kan det faktisk være både stilig og ganske tidløst. Men da må alt gjøres riktig... 

Anonymkode: fd044...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er litt forskjell på billige spileplater bak TVen eller som sengegavl, og "ekte" spiler i himlingen slik som TS beskriver! Hvis sistnevnte er gjort i en godt gjennomført stil med riktig valg av materialer, farger og interiør forøvrig kan det faktisk være både stilig og ganske tidløst. Men da må alt gjøres riktig... 

Anonymkode: fd044...0f3

Takk! Ja, er slik jeg tenker.

Bekymringene til andre med hensyn til estestikken og hva som er "in" påvirker meg ikke (men det er jo utgjort at de som svarer her inne sier hva de synes om valget uten å svare på det det spørres om 😅). 

Mest sannsynligvis blir vi å bruke et firma til jobben, men fordi det begynner å knipe på budsjettrammene våre (himlingen i stue er kun en liten del av hele prosjektet), så er det jo greit å forhøre seg litt og tenke på mulige alternativer 😊

Aller helst skulle jeg ønske hvitlaserte eikespiler, men det er et STORT tak, så jeg ser jo titusenlappene flakse av sted bare jeg lukker øynene og drømmer om det 🙈 

Plan B er å gå for slett gipstak med akustikkplater i gips i soner. Men det er jo langt kjedeligere, og gir ikke samme arkitektoniske uttrykk som en skikkelig forseggjort spilehimling. 

Anonymkode: e46a3...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...