Gå til innhold

Kollega har steppet inn for avdelingsleder som er borte, virker maktsyk..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en kollega som har jobbet i bedriften i mindre enn 1 år. Selv har jeg jobbet i bedriften i mange år. Avd leder har vært borte en god stund nå pga. helsemessige årsaker og når det skjedde kastet denne kollegaen seg over, smisket med daglig leder og ønsket alt ansvar. Selv hadde jeg ikke ønske om noe ansvar, fordi jeg vet hvor mye ekstra tid det krever (og vet også at bedriften ikke lønner folk for ekstraansvaret som kommer med å være avd. leder...) men uansett, så virker det nå som denne personen ikke egentlig egner seg for å være i en sånn stilling. Fremstår nesten litt "maktsyk" og driver med "micromanaging" i arbeidet og prøver å fortelle meg hvordan jeg skal gjøre jobben min, som jeg har klart helt fint i mange år før vedkommende i det hele tatt begynte å jobbe i bedriften. Vedkommende driver også å styrer med å sette opp diverse møter, handler inn alt mulig rart, ansetter nye folk ut av det blå, endrer på prisene plutselig, gir "kjeft" via sms til ansatte om ting som "ikke er bra", men som vedkommende også gjør selv... Altså hallo hva skjedde med "practice what you preach"? Kjenner jeg savner avdelingslederen vår og håper hun kommer tilbake snart.

Hvordan skal man stå i en sånn situasjon uten å bli frekk og uprofesjonell? Kjenner jo det provoserer meg noe at vedkommende er en av de med minst fartstid og erfaring, men oppfører seg nå som om alle vi andre er underlegne.. 

Anonymkode: ba452...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta kontakt med den som er over deres leder. Sånn går jo ikke an og det tyder jo på at vedkommende har blitt litt vel maktsyk og kjører på uten å ha forutsetninger for å klare jobben 

Anonymkode: 41900...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...