Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan de regner ut så man får riktig mengde epidural? Har egentlig ikke tenkt til å ta det, men har kanskje ikke noe valg hvis jeg må ta keisersnitt?

Gir de akkurat ift utregning på vekt, sånn at man bør veie seg nærme fødsel for å få mest mulig riktig vekt, eller passer de på å gi nok uansett?

Anonymkode: ccde8...e1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk epidural under fødsel, som også ble brukt under haste ks, ingen viste noe om vekt siden det ikke stod på kortet og ingen spurte. Så der jeg fødte ga de nok uansett.

Anonymkode: e0c82...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Du får nok uansett. 

Anonymkode: 35e48...de6

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Er i utgangspunktet normalvektig og valgte å ikke veie meg under svangerskapet siden jordmor sa det var opp til meg og noe de ikke brydde seg om lenger. Men fikk beskjed nå sist at de kunne være lurt å vite sånn ca hva man veier tilfelle det blir keisersnitt, da blir jo poenget med å ikke ha veid seg litt borte.. Fikk litt lyst til å bare si et ca tall siden jeg vet hva jeg veide før, men blir jo redd for å eventuelt få for lite bedøvelse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ok, takk for svar. Er i utgangspunktet normalvektig og valgte å ikke veie meg under svangerskapet siden jordmor sa det var opp til meg og noe de ikke brydde seg om lenger. Men fikk beskjed nå sist at de kunne være lurt å vite sånn ca hva man veier tilfelle det blir keisersnitt, da blir jo poenget med å ikke ha veid seg litt borte.. Fikk litt lyst til å bare si et ca tall siden jeg vet hva jeg veide før, men blir jo redd for å eventuelt få for lite bedøvelse.

Det er spesielt greit å vite om du må legges i narkose. Et tips fra meg til deg er at du går på vekta, ser en annen vei og ber jordmor om å se vekta og føre det på helsekortet. 

Anonymkode: cb563...1de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er greia? Er det så fælt å skulle vite hva man veier, det endrer jo ingenting, det er bare et tall. Du veier det du veier uavhengig om du vet det eller ikke. Mye kan skje i forbindelse med fødsel, ville ikke nølt engang. Sikkerhet kommer først!

Anonymkode: 3d2c6...dbc

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...