Gå til innhold

Kvinner diskriminerer menn!!!

roffe

Anbefalte innlegg

Høres det rart ut vel det har altid dreid seg om at det er menn som dikriminerer kvinner. Jeg er en mann som produserer hud og hårpleie produkter etter eldgamle oppskrifter, produktene er meget effektive og jeg vet hva jeg gjør når jeg gir hudpleie.

Jeg etablerte hudpleie salong (ved siden av mitt salg over internett) i Porsgrunn, da kunden som bestilte time oppdaget at hudpleieren var mann (og ikke feminin) avbestilte samtlige kvinner timen de hadde bestilt, med begrunnelsen at jeg var mannlig hudpleier og ikke kvinnelig hudpleier. Siden starten i september er det ikke kommet en eneste kunde av samme grunnen. se PD`s repotasje i morgen på http//www.pd.no

Når skal også kvinner bli kvitt deres holdninger til kvinnelig og mannelige jobber?

Hva mener du om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Synes at det er positivt jeg at du selger hudpleieprodukter. Hadde ikke gjort meg noen ting å handle produkter av deg.

Har forresten lagt siden til favoritter, så kanskje kommer det en bestilling snart.

Lykke til!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noen forskjell på å få hudpleie av en kvinne eller en mann.

Håper du får det til i butikken din. Hadde jeg bodd i din by så skulle jeg gjerne kommet til deg, men det blir litt langt å reise.

Dustete kjerringer spør du meg.....

LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror løsningen for deg Roffe er å "homse deg opp". Kort bleket hår, noen runder i solariumet, trangere bukser og en liddelig mine så kommer kvinnene til å strømme på.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare si at jeg er så utrolig i mot diskriminering uansett om det gjelder menn eller kvinner...

sikker på at du gjør en kjempe jobb...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil bare si at jeg er så utrolig i mot diskriminering uansett om det gjelder menn eller kvinner...

sikker på at du gjør en kjempe jobb...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slutte meg til de andre som har skrevet og si at alle kvinner ikke er sånn. Det er dessverre en del barrierer med hensyn til menn i hudpleie / helserelaterte yrker. Vet egentlig ikke hvorfor det er sånn.

På ungdomsskolen var jeg utplassert i en hudpleiesalong i en uke,- der var det slik at de ikke tok i mot herrer - som de sa. Bortsett fra evt. mannlige slektninger / kjente da.... Merkelig egentlig. Nå er det jo imidlertid kommet flere større hudpleiesalonger rundt omkring som tilbyr hudpleie til både menn og kvinner da. Så det med at mannlige hudpleiere blir mer akseptert kommer seg forhåpentlig samtidig.

Det som sikkert skremmer noen kvinner og gjør dem skeptiske til mannlige hudpleiere, er kanskje at det kan bli litt pinlig med diverse kroppsbehandlinger hvis de blir utført av en mann. Kommer liksom an på åssen type behandling de skal ha. Nå tenker jeg på brystet/baken osv.... Akkurat DET skjønner jeg. Men hvis det er snakk om hudpleie generelt, ser jeg ingen grunn til å foretrekke en kvinne framfor en mann.

I bunn og grunn tror jeg det hersker mye uvitenhet og frykt, når kvinner avbestiller hudpleietime pga at hudpleieren er en mann. Det er vel såpass "uvanlig" ennå, så det er vel en del som feiger ut.

Men folk bør generelt bli mer åpne for menner i "kvinneyrker" og kvinner i "manneyrker". Det har alltid JEG lagt vekt på,- spesielt da jeg ønsker meg inn i flere mannsdominerte yrker selv. At vi begynner å gå på tvers av kjønn og yrkestyper, synes jeg er positivt og føler at alle yrker har god bruk for BEGGE kjønn.

Til sist :

Tøft gjort av deg å starte en hudpleiesalong med dette kosmetikk-konseptet i Porsgrunn da! Grenland trenger mer av dette!!! Spesielt med den lufta vi har her . . . . . . :ler: (neida...)

Stå på !

Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart får mange fornøyde kunder.

Jeg har ikke selv gått til mannlig hudpleier (har aldri truffet en på de salongen jeg har vært), men hadde ikke sett at det at hudpleieren var mann hadde vært til noen hindring. Men bikinilinjen min hadde du nok ikke fått komme nær. Jeg har gått til en massør som var mann. Der ble jeg litt skeptisk første gang, men han var jo totalt proffesjonell og gjorde en kjempejobb.

Tror ikke nødvendigvis at det som "skremmer" kundene dine er at de tror du er dårligere til jobben din som mann. Noen får nok hetta fordi man som alle vet ser ganske fæl ut mens man ligger der, og kanskje noen kvinner ikke vil la en mann knipe kvisene deres og vokse barten osv. Vi vil jo se noenlunde ut foran andre, og det er greit at disse "hemlighetene" om hva vi gjør for å bli vakre holdes internt blandt kvinnene. Ikke vet jeg, men jeg tror det kan være en grunn?

En annen ting er at du som maskulin mann kan virke "truende" for noen. Vi ser i disse dager at kvinner omtrent får skylden om overgrep skulle skje mot dem, og at det liksom er opp til dem å ta sine forhåndsregler. Kanskje de føler at å legge seg på benken hos deg er å fire ned på forsvaret sitt?

Ser ut til at du må få litt surferstriper i håret og noen øreringer eller noe slikt + øve inn noen skikkelig femi fakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er svært trist at du blir diskriminert på denne måten :-(

Men - det er vel slik i samfunnet at det ikkje berre er "lov" å diskriminere menn - det er forventa at du gjer det! (Så sant me ser på alle område, ikkje berre yrke.)

Kor opne er forresten jentene her på KG? Er det OK å diskriminere menn, eller? Ser berre på eit par av råda du får her: "Homse" deg opp, striper i håret, øyreringar, femi fakter... - om ikkje dette er uttrykk for diskriminering så veit ikkje eg. Skal ikkje menn få vera seg sjølve?

(Rettnok er ironi vanskeleg å uttrykka og oppfatta skriftleg, men det er uansett nok av kvinner - og menn(!) - som er seriøse når dei seier slikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side var det i hvertfall ikke meningen at det skulle bli tatt bokstavlig, men det er en liten sannhet i det.

Man må huske at alle har jo også rett til å velge hvem de vil skal utføre ansikts- eller kroppsbehandlinger på seg. Dersom det er noe ved den som utfører behandlingene som får dem til å føle seg utilpass, så er det vel i denne personens interesse å gjøre noe med det. Det er enklere enn å forandre resten av verden. Og så på sikt vil holdningene forhåpentligvis forandre seg litt.

Jeg var i en kort periode i en veldig mannsdominert jobb. Da hadde jeg to valg. Enten gjøre jobben mye bedre en mennene for å bli godtatt på den måten, eller prøve å bli "en av dem". Prøvde det siste, og ble en kløpper i groviser og banning. Det funket bra. Heldigvis var det bare en sommerjobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inn i rekken av folk som sier at du må stå på..men det begrenser seg sikkert naturlig hvor lenge du kan det da...av økonimiske grunner kan jeg tenke meg. (uten at jeg vet noe om det) Ta med deg saken din til lokalavisa da vel...kanskje de vil skrive om det... Og det er helt sikkert god PR. Kan tenke meg at det vil hjelpe på omsetningen (som ikke skal sååå mye til sikkert) Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...