Gå til innhold

Always eller Libresse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så rart at mange ikke tåler Always...Jeg får blemmer når jeg bruker Libresse, hadde regnet med at det var flere enn meg som var allergiske mot disse.

Anonymkode: 95140...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så rart at mange ikke tåler Always...Jeg får blemmer når jeg bruker Libresse, hadde regnet med at det var flere enn meg som var allergiske mot disse.

Jeg tror ikke det har så med allergi å gjøre, det er mer hvordan bindet føles mot underlivet. Always oppleves av veldig mange som "plastikk", men det kan hende er fordi at det ligger mye nærmere. Libresse er litt stivere, og føles litt mer som en "plate av papp" som andre her sier..Smak og behag, og underlivskomfort. Always her (og tampong).

Anonymkode: c774c...7f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig overrasket over at så mange bruker bind!?!? 😮 

Hvorfor, når det finnes ulike ob å bruke? 
Forstår det selvsagt som et nødvendig onde når man har heavy flow, men som førstevalg?? 

Anonymkode: d3e13...bea

Må bruke OB super+ og bind itillegg de 2 første dagene. Men tenkte spørsmålet kanskje var hvilket bind man foretrekker/liker best. Og eventuelt hvorfor. Bruker Libresse eller billigmerke (holder meg unna always og amerikanske varer nå). 

Anonymkode: 97941...f9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke det har så med allergi å gjøre, det er mer hvordan bindet føles mot underlivet. Always oppleves av veldig mange som "plastikk", men det kan hende er fordi at det ligger mye nærmere. Libresse er litt stivere, og føles litt mer som en "plate av papp" som andre her sier..Smak og behag, og underlivskomfort. Always her (og tampong).

Nei for min del så er det faktisk allergi. Jeg får seriøst en allergisk reaksjon hver gang jeg bruker Libresse.

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til, har ikke allergi mot noen tamponger, bruker alle merker, men liker best de med innføringshylse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei for min del så er det faktisk allergi. Jeg får seriøst en allergisk reaksjon hver gang jeg bruker Libresse.

Du burde prøve Natracare. Supre bind uten tilsetninger 😃 Fås kjøpt i diverse helsekostbutikker og på nett.

Natracare har også bind som ligner veldig på de gamle SABA-bindene (for de av oss som savner dette) :

https://www.med24.no/personlig-pleie/hygiene/bind/natracare-bind-super-12-stk?gad_source=1&gbraid=0AAAAADlQ2xtc3VUtLXa36V3dAwmCKB-2B&gclid=EAIaIQobChMItdzJ5ar2jAMVbmaRBR0xIS39EAQYBCABEgLCx_D_BwE&gclsrc=aw.ds

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 19.00):

Må bruke OB super+ og bind itillegg de 2 første dagene. Men tenkte spørsmålet kanskje var hvilket bind man foretrekker/liker best. Og eventuelt hvorfor. Bruker Libresse eller billigmerke (holder meg unna always og amerikanske varer nå). 

Anonymkode: 97941...f9f

Da burde du ihvertfall holde deg unna OB (Johnson&Johnson). Amerikansk , multinasjonalt konsern som er STOORE innenfor intimhygiene...😑

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 21.36):

Det ser ut som om mesteparten av innholdet i bind fra Libresse inneholder naturlige materialer, men noen kunstige tilsetninger finnes dessverre :

https://support.libresse.no/hc/no/articles/26431162172689-Hvilke-ingredienser-er-det-i-Libresses-bind-truseinnlegg-og-intimservietter

Kanskje er det noe av dette du reagerer på?

AnonymBruker
Skrevet

Libresse er da best, det vet vel alle 😃

Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen de siste tre årene pga alder, men jevnt over likte jeg best Always. Husker da Always-bindene ble tilgjengelig i Norge på midten av 90-tallet, og syntes da de var mye bedre enn Libresse. 

Riktignok har fasongen på begge typene endret seg flere ganger, men det jeg likte best med Always, var at de hadde større og bredere vinger og var lengre. For meg som hadde kraftige blødninger, ga de bedre beskyttelse. 

Tamponger har jeg aldri brukt noen gang. Kall meg gjerne pinglete, men jeg har aldri orket tanken på å måtte gå med noe inni meg. Jeg har flere ganger tenkt på at jeg burde teste ut hvordan det er å bruke tampong, men det ble bare med tanken. 

Derimot brukte jeg inkontinenstruser om natten de siste årene jeg hadde mens, og det fungerte veldig bra. Det skulle jeg ønske at jeg hadde begynt med tidligere.  Da hadde jeg spart meg for mye irritasjon over blodflekket nattøy og sengetøy. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 21.19):

Hvorfor...eller hvorfor ikke ? Klør det, er det teit, eller er det bare generellt kleint?

Always nattbind, Klarer ikke Libresse

Nei den klør ikke,men kjøper kun på nett, de i butikken klør

Anonymkode: cb985...288

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (På 1.5.2025 den 10.35):

Jeg har ikke hatt mensen de siste tre årene pga alder, men jevnt over likte jeg best Always. Husker da Always-bindene ble tilgjengelig i Norge på midten av 90-tallet, og syntes da de var mye bedre enn Libresse. 

Riktignok har fasongen på begge typene endret seg flere ganger, men det jeg likte best med Always, var at de hadde større og bredere vinger og var lengre. For meg som hadde kraftige blødninger, ga de bedre beskyttelse. 

Tamponger har jeg aldri brukt noen gang. Kall meg gjerne pinglete, men jeg har aldri orket tanken på å måtte gå med noe inni meg. Jeg har flere ganger tenkt på at jeg burde teste ut hvordan det er å bruke tampong, men det ble bare med tanken. 

Derimot brukte jeg inkontinenstruser om natten de siste årene jeg hadde mens, og det fungerte veldig bra. Det skulle jeg ønske at jeg hadde begynt med tidligere.  Da hadde jeg spart meg for mye irritasjon over blodflekket nattøy og sengetøy. 

Noen blør mer enn andre, da er fint at det finnes gode alternativer. Tampong passer egentlig best til mildere blødning, hvis det kommer store mengder så er bind det aller beste.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 0.37):

Det ser ut som om mesteparten av innholdet i bind fra Libresse inneholder naturlige materialer, men noen kunstige tilsetninger finnes dessverre :

https://support.libresse.no/hc/no/articles/26431162172689-Hvilke-ingredienser-er-det-i-Libresses-bind-truseinnlegg-og-intimservietter

Kanskje er det noe av dette du reagerer på?

Aner ikke...Har bare sluttet å bruke dem etter at jeg fikk utslett hver gang. Får også utslett av Dr. Greve ansiktsservietter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 1.17):

Aner ikke...Har bare sluttet å bruke dem etter at jeg fikk utslett hver gang. Får også utslett av Dr. Greve ansiktsservietter.

Du burde prøve Natracare, eventuelt menskopp.

AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (På 1.5.2025 den 10.35):

Da har du funnet "koden" =)...Libresse hadde vel bortimot totalt markedsdominans den gangen..

AnonymBruker
Skrevet

Menskopp er det beste jeg har prøvd. Ellers kan jeg bruke begge, aldri fått allergi. 

Anonymkode: ea896...791

AnonymBruker
Skrevet

Always her, aldri likt libress sine. Men datteren min er omvendt

Anonymkode: 363b9...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...